עלתה ליגה: ניתוח השיא החדש של אנסטסיה גורבנקו ב-400 מעורב אישי

אחרי שכבר התבססה בצמרת העולמית ב-200 מעורב אישי, נראה שהשחיינית הישראלית בדרך הנכונה לעשות זאת גם במרחק הכפול. ניתחנו את ההתקדמות שלה ואיפה היא עומדת ביחס לעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בשבוע שעבר פרסם אתר השחייה המוביל Swimswam ניתוח עומק, בו הציג את השחייניות הטובות והמגוונות ביותר בהיסטוריה, בשקלול הזמנים ב-100 מטר בכל ארבעת הסגנונות. אנסטסיה גורבנקו הישראלית ניצבה באותו דירוג וירטואלי במקום השני היוקרתי, אולם בסוף השבוע, באליפות ארה"ב הפתוחה, היה הצעד המשמעותי יותר שלה לעבר צמרת ה-400 מעורב אישי, עם שיא ישראלי בכמעט שלוש שניות, של 4:37.90 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
בכמעט 3 שניות: שיא ישראלי וקריטריון אולימפי לאנסטסיה גורבנקו בארה"ב
אחרי 7 שנים וחצי: שיא ישראלי ללאה פולונסקי ב-200 פרפר
במקום השני בהיסטוריה: אנסטסיה גורבנקו נכנסה לרשימה יוקרתית במיוחד

חשוב להבהיר, שקלול התוצאות ב-100 מטר ממש לא חוזה את הזמנים ב-400 מעורב אישי. אם כבר, הוא חוזה טוב יותר את ה-200 מעורב אישי בעוד שקלול משחי ה-200 בכל סגנון הוא הקרוב יותר לחזות את ה-400 מעורב אישי. עם זאת, הוא אכן מצביע על הגיוון הגדול של גורבנקו, וכן רומז על העובדה שהיא רחוקה ממיצוי הפוטנציאל שלה במשחה הארוך של המעורב.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מוכנות ל-400 מעורב אישי דורשת סבולת גדולה הרבה יותר מאשר ל-200. כל מי ששחה את המשחה הזה מבין עד כמה הוא כואב בחציו השני ודורש "עומק" גדול יותר כמו גם את ההכנה המנטלית "לסבול". מאז החלו גורבנקו ודריה גולובטי להתאמן תחת טום ראשטון, אחד הדברים העיקריים שהשתנו בתכניות שלהן הוא הנפח.

הקילומטראז' שהשתיים עוברות בכל אימון, בצוותא עם סגנית האלופה האולימפית שיבון הוהי, גדול יותר, ואחת השאיפות הייתה אכן שיפור של ה-400 מעורב אישי, בין אם כדי שיסייע לשיפור בחצי המרחק, ובין אם כדי לשמש אופציה נוספת של משחה חזק שני. את מגמת השיפור קל לראות בטבלה הבאה, שמשווה בין זמני הביניים של גורבנקו בשלוש הפעמים האחרונות בהן שברה את השיא:

פברואר 2020 מאי 2023 דצמבר 2023
פרפר 1:04.02 1:03.02 1:03.19
גב 1:13.89 1:14.39 1:12.68
חזה 1:20.15 1:19.77 1:19.29
חופשי 1:03.42 1:03.58 1:02.74
סה"כ 4:41.48 4:40.76 4:37.90

שימו לב להשוואת הזמנים. את הפרפר פתחה הפעם גורבנקו בצורה דומה לשיא הקודם שלה אותו קבעה במאי השנה, בתחרות מסבב המארה נוסטרום, אפילו 17 מאיות לאט יותר. בגב היא כבר הייתה מהירה בהרבה, עם שיפור של 1.7 שניות, בחזה רשמה שיפור קטן של חצי שנייה (ובו גם טיפסה במשחה עצמו מהמקום השלישי לשני על חשבונה של רייגן סמית' האמריקאית) ובחופשי סיימה נהדר עם שיפור של 84 מאיות, כולל אגב 50 אחרון של 30.85 שניות.

גם ב"מבחן העין", היה ניכר כי גורבנקו פשוט הייתה קלילה יותר ב-100 חופשי האחרון ולא מסיימת באפיסת כוחות, אלא בעוצמה, מה שמצביע על תוצר לעבודה הקשה שעשתה בסגנון זה. שוב, כשלידך באימונים שוחה שיאנית העולם ב-200 חופשי בבריכה קצרה, קל הרבה יותר להשתפר.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ומה המשמעות של התוצאה הזאת בזירה העולמית? ובכן, באליפות העולם האחרונה בפוקואוקה, זמן כמו זה שקבעה בגרינסבורו היה מעלה אותה לגמר, ושם מציב אותה במקום השביעי. באליפות העולם בבודפשט שנה לפני כן זמן זה היה שווה מקום חמישי, מאית מהמקום הרביעי של קטינקה הוסו. במשחקים האולימפיים בטוקיו, זמן זהה היה מציב אותה במקום התשיעי, כפסע מהעפלה לגמר.

בעוד הרמה ב-200 מעורב אישי אצל הנשים רק הולכת ועולה והעפלה לגמר האולימפי, לא כל שכן מדליה אולימפית, הפכו למשימה קשה במיוחד, העובדה שיש לגורבנקו עוד משחה על סף הטופ העולמי היא חשובה מאוד. אם מוסיפים לכך את העובדה שנראה שיש לה עוד הרבה מקום לשיפור במשחה זה, ושנראה שתוכנית האימונים עובדת, אלו חדשות משמחות לאוהדי השחייה הישראלית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג