בלתי נגמר: פלטריניירי הבטיח מקום במשחקים האולימפיים בפעם הרביעית

שחיין המרחקים האגדי קבע את תוצאת העונה ב-1,500 חופשי במסגרת אליפות איטליה והבטיח מקום בפריז: "רציתי לעשות זאת בהזדמנות הראשונה", גם צ'קון, מירסי, פילאטו וראצטי בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרגוריו פלטריניירי בווינגייט | צילום: גיא דר

אליפות איטליה בשחייה נערכה השבוע בריצ'ונה, כשהייתה בין היתר תחרות המבחן האחרונה של האיטלקים לאליפות העולם בדוחא, וגם תחרות קריטריון למשחקים האולימפיים. חמישה שחיינים קבעו את הקריטריון לפריז 2024, כשהבולט שבהם הוא שחיין המרחקים הבלתי נגמר גרגוריו פלטריניירי, אשר הבטיח את מקומו בפעם הרביעית ברציפות במשחקים האולימפיים.

פלטריניירי בן ה-29 עשה זאת עם תוצאת העונה בעולם במשחה ל-1,500 מטר חופשי, כשקבע 14:41.38 דקות. אמנם עדיין 9 שניות לאט משיאו האירופי, אך מספיק מהר כדי להיכנס לנבחרת האיטלקית לפריז. בלונדון בהופעת הבכורה האולימפית שלו סיים "סופר גרג" חמישי ב-1,500 חופשי, בריו כבר הפך לאלוף האולימפי במשחה זה ובטוקיו זכה במדליית כסף ב-800 חופשי ובארד במשחה המים הפתוחים ל-10 ק"מ.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gregorio Paltrinieri (@greg_palt)

לאחר ההישג אמר פלטריניירי: "באתי לעונה הזאת אחרי שהייתי מאוד לא מרוצה ממה שקרה בפוקואוקה באליפות העולם, ועבדתי הרבה בתחילת העונה. רציתי לקבוע את הזמן עבור המשחקים האולימפיים, זה היה לי בראש ורציתי לעשות זאת בהזדמנות הראשונה. התגעגעתי לתחרויות, אני עדיין מרגיש כאילו ה-1,500 חופשי זה המשחה שלי ואכפת לי מאוד ממנו".

בשנים האחרונות מצליח פלטריניירי לשלב בצורה מעוררת השתאות בין המשחים בבריכה למים הפתוחים, כאשר ב-2022 זה הגיע לשיא עם שתי מדליות זהב באליפות העולם ב-1,500 חופשי בבריכה (עם שיא אירופי) וב-10 ק"מ במים הפתוחים, שתי מדליות זהב באליפות אירופה בבריכות קצרות, שלוש מדליות זהב נוספות באליפות אירופה הביתית ברומא וזכייה בסבב העולמי במים פתוחים.

ב-2023 חווה ירידה מסוימת בכושרו, הפסיד הרבה יותר מאשר היה רגיל בתחרויות הסבב האירופי והעולמי במים הפתוחים (כשלעתים אף נותר לחלוטין מחוץ לפודיום) וגם באליפות העולם בפוקואוקה הסתפק במדליית כסף אחת בלבד במשחה משני עבורו, 5 ק"מ במים הפתוחים. כעת, הוא מראה שהגיע רעב מתמיד לשנה האולימפית.

שחיין נוסף שהפגין יכולת נהדרת והבטיח את מקומו בפריז היה אלברטו ראצטי, ששבר שני שיאים איטלקיים עם 1:56.21 דקות ב-200 מעורב אישי ו-4:09.29 דקות במרחק הכפול (שיא שהחזיק מעמד 16 שנה והיה שייך ללוקה מארין). עוד נכנסו לנבחרת האיטלקית גם החזיסטית בנדטה פילאטו, שיאן העולם ב-100 גב תומאס צ'קון ושחיין החופשי אלסנדרו מירסי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג