הורים, ילדים, אופניים ומה שבינהם

מתכננים טיול אופניים ולא יודעים מה לעשות עם הילדים? אז תדעו לכם שקיימות אפשרויות רבות לרכיבה על אופניים עם הילדים. הדרך הנוחה וכנראה גם הבטוחה ביותר הנה לרכב לצידם כאשר הם על האופניים שלהם ואנחנו על שלנו. עם זאת גם ילדים צעירים שאינם רוכבים לבדם יכולים להנות מחוויות הרכיבה המשותפת. בכתבה זו אנסה לסכם מספר דברים חשובים לרכיבה עם ילדים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מתכננים טיול אופניים ולא יודעים מה לעשות עם הילדים?
אז תדעו לכם שקיימות אפשרויות רבות לרכיבה על אופניים עם הילדים. הדרך הנוחה וכנראה גם הבטוחה ביותר הנה לרכב לצידם כאשר הם על האופניים שלהם ואנחנו על שלנו. עם זאת גם ילדים צעירים שאינם רוכבים לבדם יכולים להנות מחוויות הרכיבה המשותפת. בכתבה זו אנסה לסכם מספר דברים חשובים לרכיבה עם ילדים

מאת:מערכת שוונג



גלגלים של תקווה 2009 / צילום: פז כלב


השלב הראשון הנו בחירת הקסדה,
כל רוכב בכל גיל ובכל מקום, לכל מרחק ובכל דרך, חייב לחבוש קסדה!

לילדים קטנים קיימות קסדות ייחודיות המתאימות להם, זה מתבטא במידה הזעירה ובכך שהן מספקות הגנה משופרת על העורף, קסדות אלו ניתן להשיג בכל חנות אופניים שמכבדת את עצמה. בקניית הקסדה יש להקפיד על שלושה דברים.


הדבר הראשון הוא התאמת הקסדה, היקף ראשם של הילדים קטן וגם קסדות המותאמות לילדים גדולות מדי לפעמים. לשם כך מסופקות קסדות אלו עם ספוגים נוספים בעוביים שונים, המאפשרים התאמה מרבית של הקסדה לראש. כמו כן הספוגים מאפשרים את התאמתה של הקסדה לתקופה ארוכה יותר (כשהראש גדל מחליפים לספוגים דקים יותר).


הדבר השני הנו הגנה על העורף, קסדות ילדים שונות מהקסדות הרגילות שאנו רוכבים אתן. משום שהן באות עם תוספת בעורף, תוספת זו משמשת כהגנה נוספת לעורפו של הילד.


הדבר השלישי והחשוב ביותר הינו הציור שעל הקסדה, הקסדות מגיעות בשלל צבעים, ציורים וקישוטים ובחירת קסדה שילדכם יאהב תחסוך ויכוחים בתחילת הדרך. זה המקום להזכיר שחבישת קסדה ע"י ההורים הינה חיונית מעצם היותנו מודל החיקוי של ילדינו, גם אם זה יהרוס את התסרוקת (סליחה אמהות).

השלב השני הינו המסלול, בחירת מסלול מתאים לרכיבות הראשונות חשובה מאוד.
רצוי מאוד שהרכיבה הראשונה תתבצע קרוב לבית, על מדרכות ולמשך זמן קצר. רכיבה זו חשובה על מנת שילדכם יתרגל לרעיון הרכיבה, לכך שהנו קשור ונע במהירות, חובש קסדה ומתנודד בכיוונים שונים משהורגל.


רכיבה זו חשובה גם לכם על מנת שתחושו את השפעתם של משקל ותנועת הילד על ההיגוי, הבלימה והמאמץ שצריך להשקיע. לא משנה היכן יושב ילדכם, מקדימה, מאחור או נגרר. השפעת משקלו על תמרון האופניים מורגשת, ורצוי לחוש אותה בשטח מוכר ובטוח לפני שיוצאים למרחבים.


לאחר רכיבות התרגול הראשונות (תרגלו עד שתרגישו בטוחים) ניתן לעבור למסלולים מעט יותר ארוכים. מסלולים טובים ניתן למצוא בפארק העירוני (פארק הירקון מומלץ מאוד), בחלק משמורות הטבע והפארקים הלאומיים (חשוב לברר שאפשר ושיש מסלול אספלט) כדוגמת נחל אלכסנדר וטיילת הירדן.


לאחר שהתרגלנו לרעיון, למאמץ הנדרש, לתמרון וילדנו רוצה עוד, אפשר להגדיל את המרחקים לרדת לרכיבה בשבילים לבנים (שבילי כורכר כבושים) ולחקור את הארץ. מסלולים קיימים בכל מקום רק תשאלו חברים, פורומים או את רשות שמורות הטבע וקק"ל ותופתעו כל פעם מחדש לגלות את מבחר השבילים הקיים.


השלב השלישי הינו ההתארגנות לרכיבה, תיק הרכיבה המלא בכל טוב (מים, פנימית, חלקי חילוף, משאבה ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם) צריך להכיל גם אוכל נוסף, שתיה, חטיפים (מותר לפעמים) ועוד מטעמים בשביל הילדים.



מניסיוני רצוי שיהיה בתיק פרי, בקבוק מים, כריך וחטיף לילד לעצירות, מנוחות ורגעי משבר. עם זאת רצוי מאוד לא לנפח את התיק יתר על המידה ולו רק כדי להימנע מכך שילדכם היושב בכסא אחורי ירגיש את התיק על פרצופו.
זהו לעת עתה, אני מאחל לכם שתרכבו, תיהנו תבלו עם האופנים והילדים. ואל תשכחו לחזור ולספר על חוויות ומסלולים.




באדיבות אתר www.ofanaim.net



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג