האתלטיקה הישראלית מציגה: שלושה שיאים בערב אחד

הישראלים להטו בצרפת: דרבה איילה שבר שיא ישראלי בן 17 של איתי מגידי בריצת 3,000 מטר באולם, בלסינג אפריפה המשיך עם שיפור לשיאו ב-200 מטר באולם ונועם ממו הפך למהיר בישראל בריצת 600 מטר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דרבה איילה, נועם ממו ובלסינג אפריפה במץ | צילום: איגוד האתלטיקה

השיאים באתלטיקה הישראלית ממשיכים להישבר והיום (שבת) הגיעו שלושה כאלו בערב אחד בתחרות בינלאומית במץ, צרפת, של דרבה איילה, בלסינג אפירפה ונועם ממו. ראשון היה איילה מהפועל ת"א, שקבע שיא לאומי חדש בריצה ל-3,000 מטר באולם: 7:53.46 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
כ-6,000 רצים ורצות במרתון ארץ ים המלח, כל התוצאות בפנים
רצים בין הטיפות: 8 טיפים לריצה בגשם
בלסינג אפריפה קבע שיא ישראלי חדש בריצת 200 מטר באולם

איילה שבר את השיא הישראלי שעמד משנת 2007 על 7:55.42 דקות, והיה לשייך ללא אחר מאשר איתי מגידי, כיום המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה. בריצה זו אטקה דמסיה, חברו של איילה לאגודה, קבע שיא אישי חדש עם 8:08.44 דק.

דרבה איילה אחרי שבירת השיא במץ | צילום: איגוד האתלטיקה

בני נוה מוסיף כי התוצאה של איילה, שיפור של 11 שניות לשיאו האישי, הייתה שווה בשנה שעברה מקום שמיני באירופה בגילאי U23. כעת, הוא רחוק רק 2.06 שניות מהשיא הישראלי באצטדיון של גזאצ'ו יוסף ובקצב הזה יוכל לשבור אותו כבר השנה. אגב, איילה בן 21, ולכן מדובר גם בשיפור של יותר משמונה שניות לשיא לגילאי U23 שקבע אשתקד חברו לאגודה יהונתן כרמין 8:01.63 דקות.

איילה אמר: "אני שמח מאוד על שיא ישראל ראשון לבוגרים. עבדתי קשה מאוד בחודש האחרון במחנה באתיופיה. התוצאה ב-3,000 מטר היא חשובה מאוד לדירוג לאליפות אירופה לבוגרים ברומא וזו המטרה שלי העונה. תודה ליובל כרמי המאמן שלי ולמועדון הפועל תל-אביב".

רותם גינוסר, מנהל אגודת הפועל ת"א, הוסיף: "דרבה ויובל כרמי, מאמנו, סימנו כיעד את אליפות אירופה ברומא בקיץ. דרבה אחד הרצים המובילים באירופה U20 ו-U23 עובר לבוגרים. הניסיון בעונת אינדור הוא חשוב ביותר לאתלטים. דרבה מתחרה זו עונת שלישית בתחרויות אינדור בצרפת ומתפתח משנה ושנה. עם שיא ישראל ראשון לבוגרים (אינדור), דרבה מסמן כיעד בשנתיים הקרובות לאתגר את כל שיאי המסלול לבוגרים 3,000-5,000".

בלסינג כפול
כמה שעות לאחר מכן הגיע בלסינג אפריפה, רק ארבעה ימים אחרי שקבע שיא ישראלי חדש בריצה ל-200 מטר באולם, ושיפר את השיא הלאומי שוב כשקבע 20.72 שניות והגיע במקום הראשון בגמר. אפריפה שיפר את השיא הישראלי ב-22 מאיות אחרי ה-20.94 שניות שקבע בתחרות בצ'כיה.

נועם ממו ובלסינג אפריפה במץ עם יגאל בלון ואמיר רמון | צילום: איגוד האתלטיקה

אפריפה ציין: "אני מאוד שמח מהתוצאה שקבעתי, הכל התחבר לי הערב. מרגיש שיש לי עוד הרבה לתת ורעב מאוד לקראת ההמשך". יגאל בלון, מאמנו של אפריפה סיפר: "אני מרוצה מאוד מההישג של בלסינג. שנה שעברה הייתה לנו עונה לא פשוטה והתוצאה הזו חשובה לבלסינג, גם בשביל האמונה להמשך. תודה גדולה לכל מי שתומך בנו, איגוד האתלטיקה, אגודת מכבי ת"א והוועד האולימפי בישראל".

גם ממו מנפץ
עוד הערב, נועם ממו (הפועל עמק חפר) הוסיף לעצמו שיא בריצת 600 מטר, כשקבע 1:17.46 דקות וסיים במקום השלישי בגמר. כזכור, בשבוע שעבר קבע שיא לאומי בריצה ל-800 מטר באולם. אמנם במרחק זה לא נרשמים שיאים לאומיים או עולמיים, אלא "התוצאה הטובה ביותר", אך עדיין מדובר בהישג נאה, ובתוצאה המהירה ביותר במרחק זה הן באולם והן באצטדיון.

נועם ממו ואמיר רמון | צילום: איגוד האתלטיקה

ממו אמר בסיום הריצה: "אני שמח מאוד להגיע לתחרות ברמה גבוהה כזו, לייצג את המדינה ולשבור את השיא הישראלי ב- 600 מטר. זה שיפור טוב שלי ואני מצפה להמשיך ולשבור שיאים". אמיר רמון, מאמנו של ממו, ציין: "אני מאוד מבסוט מהתוצאה של נועם ומהבגרות שנועם הפגין. הוא התנהל בריצה כמו מישהו שמרגיש שהוא שייך ולא נופל מרצים בטופ העולמי. טקטית נעשו הרבה טעויות, כך שאני בטוח שהוא יכול לרוץ מהר יותר בעתיד. בכל מקרה, הריצה הזו מוכיחה לנו שנועם יכול לעשות את קפיצת המדרגה ב-800 מטר".

בסך הכל, המכסה עולה לשמונה שיאים ישראליים באתלטיקה שנשברו תוך שבוע מאז שבת שעברה. ראשון לשפץ את טבלת השיאים היה נועם ממו בן ה-17, ששבר את השיא בריצת 800 מטר באולם, אחריו הגיעה סיון אוירבך ששברה את השיא המקביל לנשים, שלישית הייתה אדוה כהן, ששברה את השיא בריצת 5,000 מטר באולם, רביעי היה דור חיון בריצת 60 מטר באולם וחמישי היה בלסינג אפריפה בריצת ה-200 באולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג