נועם ממו שבר שיא ישראלי בן 24 שנה של גזאצ'ו יוסף

האתלט בן ה-17 קבע 1:49.69 דקות בריצת 800 באולם בתחרות בהולנד ושבר את השיא העתיק של גזאצ'ו יוסף. היעד הבא: השיא בן ה-41 של עוז כץ ב-800 באצטדיון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נועם ממו באצטדיון האתלטיקה גבעת רם | צילום: גלעד קוולרצ'יק

האתלט הצעיר נועם ממו עדיין לא חגג את יום הולדתו ה-18, אולם היום (שבת) הוא הפך לשיאן ישראל לבוגרים באולם, כאשר שבר את השיא הלאומי בריצת 800 מטר באולם, עם זמן של 1:49.69 דקות בתחרות באפלדורן שבהולנד.

לכתבות נוספות בנושא:
האזינו: בין טבעונות לאולטרה מרתון – תזונה מנצחת
אמיר רמון והלן וולפסון ניצחו בחצי מרתון פארק הירקון
שיא עולם מטורף ב-10 ק"מ לנשים בוולנסיה, שיא ישראלי לטדסה גטהון

השיא ששבר ממו היה ותיק במיוחד ונקבע שש שנים לפני שהוא נולד, בשנת 2000. מי שהיה השיאן הקודם הוא לא אחר מאחד ממאמני נבחרת ישראל בריצות ארוכות כיום, גזאצ'ו יוסף, כשהשיא עמד על 1:51.73 דקות. ממו סיפר: "אני שמח מאוד על שבירת השיא הישראלי אבל זו רק התחרות הראשונה שלי אי פעם באינדור (באולם) ואני רק לומד את המקצוע הזה, כך שאני אמשיך לעבוד קשה כדי לשפר עוד יותר את התוצאות שלי".

נועם ממו | צילום: גביש מדיה

אמיר רמון, מאמנו של נועם, הסביר: "זו תחרות אינדור ראשונה של נועם בקריירה כך שהמטרה הייתה בעיקר ללמוד. מכיוון שאנחנו בתחילת עונה אז זה רצינו לבדוק את הכושר. לא באנו עם זמן יעד, הציפייה הייתה שיהיה תחרותי, שיהיה מקדימה. הוא ניצח במקצה שלו, עשה את מה שהוא צריך לעשות, היה אקטיבי, עשה מוב לקראת הסיום והשיא הישראלי לבוגרים הוא בונוס. זה מראה לנו שהוא ביחס גבוה גם לאיצטדיון פתוח, ולתחילת עונה, זה בדיוק איפה שאנחנו רוצים להיות, כשהמטרה הגדולה שלנו היא אליפות העולם לנוער באוגוסט".

השיא של ממו באצטדיון עומד על 1:49.05 דקות, ותוצאה כפי שהשיג כעת באולם, ועוד בשלב כה מוקדם של העונה, בהחלט מעודדת לקראת המשך מטרותיו. השיא הישראלי באצטדיון, אגב, ותיק עוד יותר ונקבע ב-1983 על ידי עוז כץ, 1:47.8 דקות. לא מן הנמנע שממו ישבור אותו כבר השנה. בני נוה מציין כי להערכתו, "בהתחשב בכך שממו רץ במקצה החלש יותר ושזו הריצה הראשונה שלו באולם, כבר היום הוא בכושר הקרוב לשיא הישראלי של עוז כץ. לא אתפלא אם במהלך העונה נראה אותו משפר יותר מפעם אחת את השיא".

נועם ממו | צילום: גלעד קוולרצ'יק

ממו נחשב לאחד הכישרונות הגדולים האתלטיקה הישראלית. האתלט המתאמן אצל אמיר רמון בהפועל עמק חפר הוא סגן אלוף אירופה עד גיל 18 בריצה ל-800 מטר מהאליפות שנערכה בירושלים ב-2022, וכן מדליסט הזהב מהפסטיבל האולימפי האירופי לנוער באותה שנה. הוא גם אלוף ישראל לבוגרים בשנתיים האחרונות (בשנה החולפת ב-400 מטר ובשנה שלפני כן גם ב-400 וגם ב-800).

אגב, מוקדם יותר השבוע נקבע שיא נוסף, כאשר גל נתנאל מ שברה את השיא הישראלי עד גיל 18 בריצה ל-300 משוכות עם זמן של 44.27 שניות, שיפור של עשירית לשיא הקודם בו החזיקה ליאת ענו. נתנאל מתאמנת במכבי ראשל״צ אצל המאמן בן יעקובי.

מי שנמצא ברצף תחרויות בימים אלה ומראה ניצוצות של חזרה לכושר הוא יונתן קפיטולניק. הקופץ לגובה, שנעדר שנה שלמה בשל פציעה, קבע 2.15 מטר השבוע וסיים שני בתחרות בצרפת, ולאחר מכן קבע 2.20 מטר בתחרות בצ'כיה. סימנים מעודדים עם הכניסה לשנה האולימפית, כאשר קפיטולניק ינסה להעפיל למשחקים בחודשים הקרובים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג