שיא עולם מטורף ב-10 ק"מ לנשים בוולנסיה, שיא ישראלי לטדסה גטהון

אגנס נגטיץ' הקנייתית קיזזה כמעט חצי דקה משיא העולם וקבעה 28:46 ד', כשגם אניאנגו הייתה מהירה מהשיא הקודם. גטהון קבע 28:12 ד' ושיפר בשש שניות את השיא של מארו טפרי. מקום 24 למאור טיורי ביוסטון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אגנס נגטיץ' | צילום: 10K Valencia Ibercaja

עיני עולם האתלטיקה כולו הופנו היום (ראשון) לעבר ולנסיה בספרד, שם נערך מרוץ 10 ק"מ 10K Valencia Ibercaja. הציפיות התמלאו במלואן, עם שיא עולם פשוט מטורף של אגנס נגטיץ' הקנייתית בזמן של 28:46 דקות. בנוסף, גם האתלטיקה הישראלית חוותה נחת עם שיא ישראלי במרוץ לגברים של טדסה גטהון, עם 28:12 דקות.

אצל הנשים, נגטיץ' בת ה-22 הפכה לאישה הראשונה שפורצת את גבול 29 הדקות ושיפרה בלא פחות מ-28 שניות את השיא הקודם שעמד על 29:14 דקות (ואת שיאה האישי הטרי מאוקטובר האחרון ב-38 שניות). שיא העולם שנשבר היה שייך לילמזרף יהולאו האתיופית ונקבע לפני שנתיים, גם כן על אדמת ספרד, בקסטייון.

הקנייתית פתחה בקצב מסחרר וכבר בחצי המרחק שברה את שיא העולם ב-5 ק"מ, כשקבעה 14:13 דקות, שש שניות מהיר יותר מהשיא הקודם שנקבע על ידי אג'גאיהו טאיה בברצלונה ב-2021. היא המשיכה בקצב המסחרר (2:52 דקות לק"מ בממוצע) והשלימה את העבודה עד קו הסיום. מדובר גם בזמן מהיר יותר משיא העולם לנשים בריצת 10,000 מטר על המסלול באצטדיון, 29:01.03 דקות של לטסנבט גידיי.

הריצה המהירה התאפיינה לא רק במנצחת, כאשר גם סגניתה, אמקולטה אניאנגו ירדה מתחת לגבול 29 הדקות עם 28:58, התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה. את תמונת הפודיום הנשית השלימה ליליאן קסאיט עם 29:35 דקות.

שיא ישראלי לגטהון, ניצחון לקיפלימו
אצל הגברים קיבלנו ריצה מהירה, גם אם לא היסטורית גמו אצל הנשים ג'ייקוב קיפילימו השיג את הניצחון עם 26:53 דקות, בירהאנו בלאו סיים במקום השני שש שניות אחריו ופיטר איילה סיים במקום השלישי עם 27 דקות בדיוק.

מהזווית הישראלית, קיבלנו כאמור שיא לאומי של טדסה גטהון שקבע 28:12 דקות, שיפור של שש שניות לשיא הקודם של מארו טפרי שנקבע בפארק הירקון בתל אביב ב-2020. אלוף ישראל ב-5,000 וב-10,000 על המסלול המשיך להראות את מגמת השיפור העקבית שלו וסיים גם במקום ה-24 הכללי מבין הגברים במרוץ.

גטהון מהפועל עמק חפר אמר בסיום: "אני שמח שקבעתי את השיא הישראלי אבל אני לא מספיק מרוצה מהתוצאה כי לפי האימונים שביצעתי לפני התחרות הכיוון שלי ושל המאמנים היה גבוה יותר. אמשיך לעבוד קשה כי יש עוד מה לעבוד ולשפר".

טדסה גטהון | צילום: איגוד האתלטיקה

עוד השתתפו בריצה ל-10 ק"מ כביש: הדר אופיר פורר (מכבי ת"א), שקבעה שיא אישי חדש, כשעצרה את השעון על 34:07 דקות וסיימה במקום ה-44 אצל הנשים. גם יטאיאו אבוהאיי (מכבי ת"א), קבע שיא אישי חדש כשסיים במקום ה- 45 עם זמן של 28:56 דקות. בוקיאו מלדה (הפועל עמק חפר) הגיע אל המקום ה- 95 עם תוצאה של 30:08 דקות. דוד טאייצ'ו (מכבי ת"א) סיים עם זמן של 31:17 דקות, מה שהקנה לו את המקום ה-164.

טיורי ביוסטון
עוד היום בריצות הארוכות, המרתוניסטית האולימפית מאור טיורי מלידר ירושלים סיימה במקום ה-24 את חצי מרתון יוסטון, עם זמן של 1:12:42 שעות, קרוב מאוד לשיאה האישי שעומד על 1:12:27 שעות ונקבע באוקטובר 2020 בפולין.

מאור טיורי ביוסטון | צילום: איגוד האתלטיקה

טיורי סיפרה: "אני מרוצה מהתוצאה שלי היום ביוסטון. אחרי תקופה לא קלה, חזרה מפציעה והמון שינויים אני מרגישה שאני בדרך הנכונה. התחרות היתה מבחן טוב למצב הכושר הנוכחי שלי ותעזור לנו לדייק דברים בהמשך. שיפור של כמעט 2 דקות מאליפות העולם שהיתה לפני 3 חודשים ושיפור של 40 שניות מהתוצאה על אותו המסלול שנה שעברה, כל זה מאפשר לי להיות אופטימית עם הפנים בדרך לפריז 2024".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג