רצים בין הטיפות: 8 טיפים לריצה בגשם

מתלבטים אם לצאת לרוץ בגשם? הפסיקו להתלבט! מאמן הריצה מני שחק עם העצות שישפרו את הריצה שלכם בחורף, גם אם היא מעט רטובה יותר. כך תתלבשו נכון לגשם, והאם באמת נהיים חולים מזה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מני שחק בריצת גשם | צילום: פרטי

אפתח בגילוי נאות: אני חסיד מושבע של ריצה בגשם. אני תמיד אעדיף לרוץ בגשם, בברד ואם צריך, גם בשלג – על פני ריצה בחום של יולי-אוגוסט בישראל. אז התשובה לשאלה למה לרוץ בגשם היא מאוד פשוטה – למה לא?

לכתבות נוספות בנושא:
יוצאים גם בחורף: יתרונות הריצה בקור ומה הלבוש המומלץ
במינוס 55 מעלות: 14 אמיצים סיימו את מרוץ המרתון הקר בעולם
120 מיליון משתמשים קבעו: אלו נעלי הריצה הכי פופולריות

ראשית, יש לקחת דברים בפרופורציות. חורף ישראלי זה לא חורף בקנדה ויש מעט מאוד ימי גשם בחודשי החורף שממש מעלים את סוגיית הריצה. אבל גם בימים שכן יורד גשם, הדבר היחידי שצריך לעשות זה להיערך בהתאם ואז אין שום סיבה לא לצאת לרוץ.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎מני שחק‎‏ (@‏‎100manny‎‏)‎‏

לפני הכול, חשוב להפריך מיתוס נפוץ שגורם מלכתחילה לשקול את היציאה מהבית בסערה – לא נהיים חולים מלרוץ בגשם! – גם בטמפרטורות הכי נמוכות שיש בישראל ובתנאי גשם, לגוף שלנו יש טמפרטורת ליבה יחסית קבועה, שבטח בזמן פעילות גופנית מאומצת, נשמרת ומאפשרת לכל מערכות הגוף לפעול כמו שצריך.

מתי כן יכולים לחלות בעקבות ריצה בגשם? כשמסיימים את הריצה ועומדים ליד הרכב עם בגדים רטובים בקור וברוח, לוקחים את הזמן ומפטפטים עם החברים על הריצה בגשם שהרגע סיימנו, מבצעים מתיחות וכמובן איך אפשר בלי הסלפי ופוסט הגבורה ב"חובבי ריצה".

כמה נקודות חשובות של עשה ואל תעשה לפני ריצה ביום גשום

1. נשמע מאוד פשוט וזה באמת פשוט – חכו להפוגה: אם אתם רצים עצמאיים ולא במסגרת קבועה של יום ושעה ויורד כרגע גשם, אפשר להמתין כמה דקות ולצאת כשנחלש או מפסיק – כזכור, מדובר בחורף ישראלי ולא אירופאי, ולכן הסיכוי שירד גשם במשך שעות על גבי שעות הוא די נמוך.(כמובן שאפשר לבדוק היום גם תחזית מכ"מ).

צילום: shutterstock

2. הכינו בגדים יבשים ומגבת שיחכו לכם ברכב בסיום הריצה: ישר איך שמסיימים את הריצה, הקפידו להתנגב ולהחליף לבגדים יבשים וחמים.

3. התלבשו בבגדי ריצה קלים ומנדפים: חולצה קצרה או ארוכה דקה ומנדפת כשכבה ראשונה, מעל כשכבה עליונה מומלץ לרוץ עם מעיל גשם דק ועמיד למים. רצוי טייץ קצר ולא ארוך (אלא אם חייבים), גרביים מנדפים ונעלי הריצה המועדפות עליכם (אני רץ עם נעל עם סוליה גבוהה כמו הסאקוני שיפט או קינבארה פרו, כך שגם בשלוליות נמוכות המים לא חודרים לגרביים).

למה בעצם רצוי מכנסיים קצרים? – אם אתם רצים בגשם, הבגדים שלכם בסופו של דבר יהיו ספוגים, ככל שיש יותר בד, אז כשהוא יהיה ספוג המשקל שלו יהפוך למשמעותי יותר ומורגש יותר במהלך הריצה. בנוסף, ככל שיהיה יותר בד רטוב שבא במגע עם העור, יש סיכוי גדול יותר לשפשוף של הבגד עם העור וזה בהחלט לא נעים, שלפעמים עלול אפילו למנוע המשך ריצה (כתוצאה מהשפשפת).

מני שחק בריצת גשם | צילום: פרטי

4. כובע: כן כן, כמו בקיץ, הכובע עם המצחייה. בזמן ריצה בגשם הוא ימנע מהטיפות המעצבנות להיכנס לעיניים ולהפריע לנו בריצה.

5. כפפות (ולרגישים יותר גם מחממי אוזניים): בפתיחה כתבתי לגבי טמפרטורת הליבה של הגוף, בתנאי קור גוף האדם בעצם שומר על זרימת הדם קרוב ככל הניתן לאיברים החיוניים כמו הלב, ומפחית את זרימת הדם לאיברים המרוחקים ממנו כמו קצות האצבעות, האף והאוזניים, וזאת הסיבה שהם האיברים שבהם אנחנו מרגישים תחילה את הקור בגוף ובמקרים קיצוניים, שם יופיעו כוויות הקור הראשונות. לכן, כפפות ריצה ששומרות על קצות האצבעות זה פריט ריצה חיוני מאוד בחורף. יש היום גם כפפות עם כיסוי לגשם כך שאין שום בעיה לרוץ איתם.

6. וזלין ספריי או בודיגלייד: כאמור, אין דבר יותר מעצבן ומכאיב מאשר שפשפת שנוצרת במהלך ריצה כתוצאה מהחיכוך של הבד הרטוב עם העור, ולכן מומלץ למרוח את האזורים המועדים לשפשוף לפני הריצה.

צילום: shutterstock

7. התאימו את האימון עצמו למזג האוויר בחוץ: אימוני מהירות פחות מתאימים לריצה בגשם בגלל שהמשטח עלול להיות מחליק ומסוכן (היזהרו במיוחד במשטח הדק ובגשרים בנמל!), אז ריצה קלה במסלול עם כמה שפחות פניות ועיקולים יתאימו לאימון בגשם.

8. לרוץ בין הטיפות! מי שלא יודע איך, שיפנה למאמן שלו 😉

לסיכום, אין שום סיבה לא לצאת לריצה בגלל גשם בחורף הישראלי. כל מה שצריך לעשות זה להתלבש בהתאם, ליהנות מכל רגע כי זה עדיף בהרבה מריצה בחום של אוגוסט בישראל, ולהחליף כמה שיותר מהר לבגדים יבשים וחמים בסיום הריצה (גם מי שעושה מתיחות בסיום הריצה, רצוי שידחה זאת עד להגעה למקום יבש וחמים ולא בבגדים רטובים).

וכמו שאני תמיד אוהב לומר: "נרטבים רק פעם אחת!!"

 


 

הכותב: מני שחק | מנהל ומאמן ראשי "רצי100מני"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג