מבול שיאים: סיון אוירבך ואדוה כהן שברו שני שיאי ישראל בריצה באולם

אחרי השיא של נועם ממו, גם האתלטיקה הנשית משפצת את הטבלה. אוירבך שברה את השיא ב-800 מטר באולם, אדוה כהן ב-5,000 מטר באולם. וגם: יונתן קפיטולניק ממשיך לחזור לעצמו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיון אוירבך ואדוה כהן | צילום: איגוד האתלטיקה

קצב שבירת השיאים באתלטיקה הישראלית ממשיך להיות גבוה עם פתיחת 2024 והלילה (בין שבת לראשון) נשברו שני שיאים באולם על ידי סיון אוירבך ואדוה כהן. ראשונה הייתה אוירבך, שקבעה שיא ישראלי חדש בריצה ל-800 מטר באולם: 2:07.46 דקות, בתחרות בפייטוויל, ארקנסו. היא עשתה זאת רק כמה שעות בודדות לאחר שנועם ממו קבע שיא לאומי במרחק הזה באולם לגברים.

לכתבות נוספות בנושא:
נועם ממו שבר שיא ישראלי בן 24 שנה של גזאצ'ו יוסף
בגיל 29 בלבד: אלוף העולם לשעבר מת במפתיע "מסיבוכים רפואיים"

האזינו: בין טבעונות לאולטרה מרתון – תזונה מנצחת

האתלטית בת ה-23 ממכבי חיפה כרמל, שלומדת ומתאמנת באוניברסיטת אוקלהומה סטייט, שיפרה את השיא הלאומי של שני לנדן שעמד על 2:08.47 דקות ונקבע בשנת 2016. כזכור, רק לפני כשבועיים קבעה אוירבך שיא ישראלי חדש בריצה ל-1,000 מטר, ולפני כן שיפרה את השיא הלאומי שהיה שייך לה בריצת מייל, כך שמדובר בשיא ישראלי שלישי שלה תוך פחות מחודשיים!

סיון אוירבך | צילום: Maxim Dupliy

אוירבך אמרה: "תמיד כבוד לשבור שיא אבל ציפיתי מעצמי לתוצאה חזקה יותר. עשיתי הרבה טעויות טקטיות ובסיבוב של 200 מ' משלמים על זה מחיר כבד. אני כבר כמה שבועות באימונים חזקים וקילומטרז' גבוה, וזה פוגע קצת במהירות. עוד כמה שבועות אוריד עומס לקראת שיא האינדור ואני מקווה שזה יתורגם בתוצאות יותר איכותיות".

אחריה הגיעה אדוה כהן, שהתחרתה בבוסטון ב-John Thomas Terrier Classic והרשימה עם שיא ישראלי ב-5,000 מטר באולם. אדוה ניצחה את הריצה בזמן של 15:27.20 דקות, ושיפרה את השיא הקודם שהיה שייך לה ועמד על 15:33.00 דקות מ-2021. יש לציין שמדובר בזמן מהיר עבור אדוה גם ביחס לשיאה באצטדיון, שעומד על 15:26.48 דקות.

כהן מסרה: "אני עובדת קשה מאוד להתכונן לעונת 2024 ואני שמחה שבתחרות הראשונה שלי עשיתי שיא ישראלי. המטרה שלי הייתה להרגיש טוב ולשבור את השיא הישראלי. כמובן שאני גאה לייצג את ישראל בכל תחרות, במיוחד בימים קשים אלו". כהן, כידוע, ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו ומתכוננת העונה גם למשחקים האולימפיים בפריז באוגוסט וגם לאליפות אירופה ברומא ביוני.

עוד בגזרה הישראלית, מספר אתלטים התחרו בסוף השבוע מעבר לים. הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק המשיך במגמת העלייה וסיים במקום השני בתחרות בינלאומית בפולין, לאחר שעבר גובה של 2.22 מטר. בלסינג אפריפה ניצח בריצה למרחק של 150 מטר בזמן של 15.97 שניות, אילנה דורפמן השיגה ניצחון משלה עם שיא אישי בריצת 60 מטר בזמן של 7.60 שניות וגם אביב קופלר ניצח עם שיא אישי ב-200 מטר בזמן של 21.90 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג