בגיל 29 בלבד: אלוף העולם לשעבר מת במפתיע "מסיבוכים רפואיים"

הקופץ במוט הקנדי שון ברבר הלך לעולמו בטרם עת. לפי הדיווחים סבל מבעיות רפואיות בשנים האחרונות, אך לא פורסמה סיבת המוות הרשמית. בעולם ספדו לו: "אחד מהקופצים הטובים בעולם", "היה החבר של כולם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שון ברבר | צילום: Shutterstock

טרגדיה בעולם האתלטיקה. האתלט הקנדי שון (שונסי) ברבר, אלוף העולם לשעבר בקפיצה במוט, הלך לעולמו בסוף השבוע מסיבוכים רפואיים, בגיל 29 בלבד. ברבר מת בביתו בקינגווד, טקסס, כך אישר לתקשורת סוכנו, פול דויל. סיבת המוות טרם פורסמה, אולם צוין כי ברבר סבל מבעיות בריאותיות ומת "מסיבוכים רפואיים".

לכתבות נוספות בנושא:
טרגדיה: האתלט האולימפי בנג'מין קיפלגט נרצח בקניה
האלופה האולימפית בפוסט חשוף: "היום אני מבינה שגוף בריא נראה אחרת"
שיא עולם מטורף ב-10 ק"מ לנשים בוולנסיה, שיא ישראלי לטדסה גטהון

"יותר מסתם ספורטאי מדהים, שון היה אדם כל כך טוב לב שתמיד שם אחרים לפני עצמו", ספד לו דויל: "זה טראגי לאבד אדם כל כך טוב בגיל כל כך צעיר".

ברבר היה קופץ במוט בולט באוניברסיטת אקרון, שם זכה באליפויות NCAA ב-2014 וב-2015. באותה שנה גם הוכתר כאלוף העולם בבייג'ין עם תוצאה של 5.90 מטר, והיה לאתלט הקנדי הראשון שעושה זאת מזה 12 שנה. שנה לאחר מכן, שבר את השיא הקנדי והעמיד אותו על 6 מטרים, שיא שמחזיק עד היום.

באותה שנה ברבר עלה לגמר במשחקים האולימפיים בריו דה ז'נרו, אך לא הצליח לזכות במדליה. ב-2017 הוא יצא מהארון והפך לפעיל בקרב הקהילה הגאה ולהשראה עבור רבים. הוא פרש מספורט תחרותי בתחילת 2020, לאחר מספר פציעות מהן סבל.

רבים מספורטאי הענף ביכו את לכתו. קופצת המוט הקנדית אלישה ניומן כתבה: "עבור רבים, שון ידוע כאחד מקופצי המוט הגדולים בכל הזמנים, אבל בשבילי, שון שינה את הדרך שבה חייתי את החיים. עם שון, אף פעם לא היה יום רע, יחד איתו, כל כבדות הוקללה, הדמעות הפכו לצחוק ובכל יום קפיצה רע, היו לו שני משקאות ביד כדי לעזור לעבור את התבוסה. הוא כל כך חסר אנוכיות ולעולם לא יחמיץ 'תודה' או מחווה להראות לאנשים כמה הוא אסיר תודה על עזרתם".

הקופץ במוט הפולני פיוטר ליסק הכתיר אותו בפוסט משלו כ"אחד מהקופצים במוט הטובים בעולם". מאמנו הוותיק באקרון, דניס מיטשל, אמר שברבר היה "מנומס בצורה קיצונית, נחמד ורהוט. הוא היה בחור שהיו לו אפס אויבים, הוא היה החבר של כולם ברחבי העולם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג