כ-6,000 רצים ורצות במרתון ארץ ים המלח, כל התוצאות בפנים

המרוץ הנמוך בעולם נערך בתנאי מזג אוויר ומסלול לא קלים לרצים, אך עם השתתפות ענפה ונופים יפהפיים. חגי כהן שלמה וליז שפירו ניצחו במרתון המלא, דביר תובל וביקאיה מינטמאר בחצי המרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ארץ ים המלח 2024 | צילום: אורן אלון

מרתון ארץ ים המלח ה-5, הוזנק הבוקר (שישי), בהשתתפות קרוב ל-6,000 רצות ורצים במקצים השונים. התנאים לא היו פשוטים, כאשר מזג האוויר היה קר מאוד וגם הגשם החל לרדת בשלב מסוים, וכשמדובר על מסלול שברובו הוא שטח, הדבר יצר תנאים מאתגרים, אך כאלו שלא הרתיעו את המשתתפים הרבים. מזג האוויר גרם גם לדחיית טקס הסיום והענקת הגביעים, אשר ייערך במהלך השבוע הבא במקום.

הרצים עברו על מסלולים חדשים במקטע הטיילת החדש ועל סוללות שלא רצו עליהן מעולם, במה שיצר מסלול יפהפה ועוצר נשימה. במהלך הריצה עלו המשתתפים על סוללת הגבול עם ירדן. בין המשתתפים היו גם בני משפחות חטופים, בני משפחות שכולות, פצועים מהמלחמה, אנשי מילואים ומפונים, אשר חלקם גרו מאז 7 באוקטובר במלונות האזור.

מרתון ארץ ים המלח 2024 | צילום: אורן אלון

המרוץ ההמוני ביותר היה מרוץ חצי המרתון, בו לקחו חלק כ-2,300 רצים ורצות. מי שניצח במקצה זה היה דביר תובל, עם זמן של 1:10:16 שעות. במקום השני היה טריאתלט נבחרת ישראל, אשר מתכונן בימים אלו לצ'אלנג' ישראמן, רועי זוארץ, אשר קבע 1:10:55 שעות ובמקום השלישי יותם פסן עם 1:17:25 שעות. אצל הנשים ניצחה ביקאיה מינטמאר עם 1:22:21 שעות.

במרתון המלא ניצח חגי כהן שלמה עם 2:41:26, כשאחריו מגיע שיאן ישראל ומי שמתפקד כיום כמנהל מקצועי באיגוד האתלטיקה איתי מגידי, עם 2:48:21 שעות. אצל הנשים ליז שפירו הייתה ראשונה עם 3:08:05 שעות, לפני שירי פרידמן עם 3:16:16 שעות (בשל מזג האוויר ייתכנו עיכובים או תיקונים בחלק מהתוצאות).

מרתון ארץ ים המלח 2024 | צילום: אורן אלון

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר ים המלח, סיפר: "התעקשתי על קיום המרתון מתוך הבנה שקיום אירועי ספורט ותרבות בזמן מלחמה הם ממאפייני השגרה והחוסן. מסורת קיום המרתון זו השליחות, הניצחון והתרומה האזרחית שלנו לחיזוק חוסנו של העורף, לצד התמיכה בלוחמי ולוחמות צה"ל בכל אזורי הלחימה. הרצים יזכו להפוגה בריאה לגוף ולנפש וכולנו נייחל לחזרתם המהירה של החטופים. אני מודה לכל השותפים בארגון המרתון ולכל המשתתפים".

את כל התוצאות תוכלו למצוא באתר המרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג