טרגדיה: שני טריאתלטים נהרגו בתחרות חצי איש ברזל באירלנד

שני טריאתלטים בשנות ה-40 וה-60 לחייהם לא הצליחו לגבור על תנאי ים קשים וסוערים במיוחד ונקלעו למצוקה. מותם נקבע במקום. אחד הספורטאים סיפר: "הגלים פשוט הכו בנו בעוצמה רבה, הלכנו אחורה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הגלים הגבוהים בזינוק לתחרות חצי איש הברזל באירלנד | צילום: טוויטר

טרגדיה כפולה במסגרת תחרות חצי איש הברזל באירלנד (במסגרת איירונמן אירלנד קורק). שני טריאתלטים נהרגו במהלך החלק של השחייה (1.9 ק"מ), שנערך בים סוער במיוחד. התחרות נועדה תחילה להיערך בשבת ותחילה המארגנים הודיעו על שינוי מסלול השחייה לאיזור מוגן יותר מגלים, בשל הסופה שכונתה "בטי" וגרמה למזג אוויר סוער.

לכתבות נוספות בנושא:
תחרות איש ברזל – איך עושים זאת נכון? האזינו
אנטונינה רזניקוב התמוטטה במהלך תחרות איש הברזל "אמברנמן" בצרפת
הזוי: דג נכנס לאוזנו של איש הברזל במהלך תחרות, ויצא רק אחרי שלושה ימים
אסון באיירונמן המבורג: רוכב אופנוע ליווי נהרג בתאונה קשה עם טריאתלט 

בהמשך, הודיעו על דחייה ביממה של התחרות כולה, בשל הצפות ונזקי סופה נוספים על מסלול האופניים. בשבת אחר הצהריים הודיעו המארגנים כי בסיוע העירייה המקומית מסלול האופניים פונה והתחרות תיערך כסדרה למחרת. עוד הודיעו שבשל "שיפור במזג האוויר" מסלול השחייה יחזור לתכנון המקורי.

אלא שמסלול השחייה, למרות השיפור, היה מאתגר במיוחד עם גלים גבוהיםוזרמים חזקים שהקשו גם על השחיינים המנוסים ביותר. כתוצאה מכך, המארגנים החליטו לקצר בחצי את מסלול השחייה של איש הברזל המלא מ-3.8 ק"מ ל-1.9 ק"מ, אולם נראה כי זה לא הספיק כדי שכולם ייצאו מהמים בשלום.

צפו בסרטון מהזינוק לים הסוער:

"הים היה מפחיד", סיפר אחד המתחרים – רוברט לרקין מאירלנד לאתר החדשות Irish Examiner: "כשנכנסנו למים הגלים פשוט הכו בנו בעוצמה רבה. הגלים היו גבוהים ועברו לי מעל הראש. רק כשהגעתי למצוף והסתובבתי וכשראיתי את המגדלור לפניי, הרגשתי שאני מתחיל להתקדם". לדבריו, היו לא מעט מתחרים שפשוט יצאו מהמים "כי הם הרגישו שהם פשוט לא מתקדמים לשום מקום".

מתחרה נוסף בשם מת'יו בראון, שגר באזור התחרות, תיאר את מצב הים כ"גרוע ביותר שאי פעם הייתי בו. לצאת בכלל לעבר המצוף הראשון היה משוגע כי פשוט הלכת אחורה – הגלים העיפו אותך אחורנית. ראיתי לא מעט שהיו צריכים סיוע של כוחות ההצלה".

שני המתחרים שנהרגו, האחד בשנות ה-40 לחייו והשני בשנות ה-60 לחייו, לא הצליחו להתגבר על הים הגבוה ונמשו מהמים, כשבהמשך נקבע מותם על החוף. עדיין לא ידוע האם סיבת המוות היא טביעה, מצוקה לבבית או שמא חבלה בראש מאחד הסלעים באזור, אליהם הועפו על ידי הגלים. מארגני התחרות סירבו לענות לשאלות שהועלו בהקשר לבטיחות המסלול ואף לא ענו מי קיבל את ההחלטה לאפשר שחייה בתנאים הללו.

ארגון איירונמן הוציא הודעה לתקשורת בה נכתב: "בעצב רב אנחנו מודיעים על מותם של שני משתתפים בתחרות איירונמן 70.3 באירלנד, קורק 2023. במהלך החלק של השחייה בתחרות, אנשי בטיחות העניקו סיוע חירום רפואי לאחר שהבחינו שהספורטאים זקוקים לעזרה. אנחנו מביעים את תנחומינו בפני המשפחות והחברים של הספורטאים ונמשיך להציע להם את תמיכתנו בזמנם הקשה הזה. אנחנו מודים לצוותי ההצלה על העבודה המהירה כדי לספק לספורטאים סיוע רפואי. מתוך כבוד למשפחות ולפרטיות הספורטאים, לא נגיב מעבר לכך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג