אנטונינה רזניקוב התמוטטה במהלך תחרות איש הברזל "אמברנמן" בצרפת

אלופת הישראמן ואשת הברזל הבכירה של ישראל דורגה 7 באחת התחרויות הקשות בעולם, עם טיפוס מצטבר של מעל 5,000 מ', אולם בק"מ ה-36 של הריצה התעלפה ופונתה. מאמנה אבי חיים: "התנאים היו קשים במיוחד, אבל היא התאוששה ומרגישה טוב. נתראה בישראמן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנטונינה רזניקוב בישראמן | צילום: צלמי שוונג

רגעים של לחץ היו אמש (שלישי) במחנה של אלופת הישראמן ואלופת ישראל בטריאתלון למרחק איש ברזל, חצי איש ברזל ובאופני כביש אנטונינה רזניקוב. אשת הברזל הישראלית הבכירה השתתפה בתחרות ה"אמברנמן" בצרפת, וממש לקראת סיום החלק של הריצה התמוטטה והתעלפה. אמבולנס פינה את רזניקוב להמשך טיפול ולאחר קבלת אינפוזיה וכמה שעות של התאוששות היא שוחררה במצב טוב.

לכתבות נוספות בנושא:
הזוי: דג נכנס לאוזנו של איש הברזל במהלך תחרות, ויצא רק אחרי שלושה ימים
סיבוב פרידה: יאן פרודנו ניצח באליפות ארה"ב רגע לפני אליפות העולם האחרונה שלו
היסטוריה: נשברו שיאי העולם באיש ברזל גם לגברים וגם לנשים באותה תחרות 

האמברנמן נחשבת לאחת מתחרויות איש הברזל הקשות ביותר בעולם (ברשימה יוקרתית יחד עם הישראמן), הנערכת מדי שנה, פרט לשנת הקורונה, מאז 1984 ויוצאת מהעיר אמברן למרגלות האלפים הצרפתים. היא נחשבת קשה במיוחד בשל הטיפוס המצטבר הרב שעל המתחרים לעבור באופניים ובריצה בהרי האלפים, אשר מגיע ל-5,000 מטר טיפוס ברכיבה ועוד 400 מטר בריצה. הפסגה הגבוהה ביותר מגיעה לגובה של 2,400 מטר מעל פני הים והשיפוע המירבי מגיע גם ל-17 אחוז. זאת כמובן, פרט למרחק המלא ה"רגיל" של 3.9 ק"מ שחייה, 186 ק"מ רכיבה על אופניים ו-42.2 ק"מ ריצה.

אנטונינה רזניקוב | צילום: צלמי שוונג

רזניקוב יצאה מהמים במקום העשירי מבין הנשים בתחרות אחרי 1:06:42 שעות, הלכה והתקדמה בדירוג ועברה את הרכיבה בזמן של 7:10:18 שעות. היא פתחה את הריצה בקצב נהדר עם 4:42 דקות לק"מ, וכבר הייתה בדרך לסיום כשהיא מדורגת במקום השביעי היוקרתי, אולם בק"מ ה-36 של הריצה אפסו כוחותיה והיא התמוטטה. יש לציין שתנאי מזג האוויר היו קשים, כולל 32 מעלות בריצה, ונראה כי על אף שנהגה לפי פרוטוקול תזונה ושתייה מסודר מותאם לחום זה, רזניקוב פשוט התייבשה.

מאמנה של רזניקוב אבי חיים סיפר לשוונג: "היו תנאים קשים במיוחד ולצערנו טוניה התעלפה ולא הצליחה לסיים את התחרות. אני יכול לספר שכל המתחרות שסיימו ראשונות היו יחד עם טוניה באוהל וקיבלו אינפוזיה, כך שבאמת לא היה קל. למזלנו היא התאוששה ואחרי שתי אינפוזיות וארוחה טובה היא מרגישה הרבה יותר טוב. היא עדיין קצת בהלם ממה שעברה, ושולחת תודה לכל מי שעוקב ומפרגן".

"אני יכול לספר לישראלים שמה שהם מקבלים בישראמן זה הרבה יותר ממה שמקבלים כאן באמברנמן, הכבישים פתוחים, אפילו אין סימון לא ברכיבה ולא בריצה. אין שיפוט, אנשים מלווים ברכיבה וגם בריצה ואם הישראלים היו רואים מאיפה ממלאים להם מים הם היו בהלם. בקיצור, מה שמקבלים באמברנמן זה הרבה כאב, אבל המתחרים מאוד קשוחים. נאסוף את עצמנו, טוניה תתאושש ונתראה בינואר בישראמן באילת".

אנטונינה רזניקוב זוכה בישראמן | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג