היסטוריה: נשברו שיאי העולם באיש ברזל גם לגברים וגם לנשים באותה תחרות

תוצאות אדירות ב"צ'אלנג' רוט". מגנוס דיטלב קבע 7:24:40 שעות ושיפר ב-11 דקות את השיא המוכר של יאן פרודנו. אצל הנשים, דניאלה ריף הדהימה עם 8:08:21 שעות ושברה את השיא של כריסי וולינגטון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מגנוס דיטלב ודניאלה ריף | צילום: Wikimedia

לא בכל יום נשבר שיא עולם, בטח שלא בטריאתלון למרחק איש ברזל, אז שניים באותו היום? זה כבר באמת יוצא דופן. ההיסטוריה התרחשה ב"צ'אלנג' רוט" בגרמניה, תחרות שידועה בכך שנקבעים בה זמנים מהירים במיוחד בזכות תוואי השטח הנוח ותנאי מזג האוויר הטובים, כשדניאלה ריף ומגנוס דיטלב ניצחו עם תוצאות אדירות, שפשוט ריסקו את השיאים המוכרים הקודמים.

אצל הגברים, דיטלב הדני עבר את המרחק ל-3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה על אופניים וריצת מרתון מלאה (42.2 ק"מ) בזמן של 7 שעות, 24 דקות ו-40 שניות, שיפור של כ-11 דקות לשיא הקודם המוכר של יאן פרודנו מ-2016. דיטלס סיפק זמן רכיבה מרשים במיוחד של מתחת ל-4 שעות – 3:57:45 שעות, וכן רץ את המרתון ב-2:37:09 שעות. פטריק לאנג המקומי אמנם רץ את המרתון מהר ממנו בזמן של 2:30 שעות, אולם לא הצליח להתקרב וסיים 5:44 דקות אחרי המנצח.

חשוב לציין כי שיא העולם באיש ברזל אינו נחשב כשיא רשמי שמתועד על ידי איגוד הטריאתלון העולמי, בשל שונות המסלולים הגדולה, אלא מוגדר כ"תוצאה הטובה ביותר". אצל הגברים, קיים ויכוח בקרב אנשי הברזל לגבי התוצאה המהירה ביותר. בהיסטוריה מתועדות עוד שתי תוצאות מהירות מהשיא הזה, כאשר המחלוקת היא לגבי התוצאה של כריסטיאן בלומנפלט באיירונמן קוזומל ב-2021, 7:21:11 שעות. בשל הסיוע של זרמים במסלול השחייה בקוזומל, שיא זה לא הוכר רשמית, גם אם בחלק מהמקומות נרשם. כמו כן, לבלומנפלט ישנה תוצאה של 6:44:25 שעות כחלק מפרויקט סאב 7 היומרני, אולם זו הושגה בסיוע מושכים, דראפטינג, ציוד מיוחד ועוד, ועליה אין עוררין כתוצאה בלתי רשמית.

אצל הנשים אין כל מחלוקת לגבי התוצאה שהשיגה ריף השוויצרית – 8 שעות, 8 דקות ו-21 שניות היא מעל לכל ספק התוצאה המהירה ביותר של אישה למרחק איש ברזל מלא. מדובר בזמן מהיר ביותר מעשר דקות מאשר השיא הקודם שהוחזק על ידי כריסי וולינגטון ונקבע לפני 12 שנה. גם אצל אלופת העולם הרכיבה הייתה החלק המשמעותי ביותר לאחר שעברה את המרחק בזמן של 4:22:56 שעות ופתחה פער של 13 דקות בהגעה ל-T2. במרתון קבעה 2:51:55 שעות כדי לנצח בצורה מרשימה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג