סיבוב פרידה: יאן פרודנו ניצח באליפות ארה"ב רגע לפני אליפות העולם האחרונה שלו

אחד הטריאתלטים הגדולים בהיסטוריה התחרה במילווקי בפעם הלפני אחרונה בקריירה וניצח בזכות ניהול קצב מרשים. ג'ייסון ווסט סיים שני, כריסטיאן בלומנפלט סבל מהתכווצויות וסיים שלישי. פרודנו: "שבועות מאוד רגשיים עבורי". טיילור ניב ניצחה אצל הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן פרודנו מנצח באליפות ארה"ב | צילום: PTO

אחד הטריאתלטים הגדולים בהיסטוריה יאן פרודנו רשם בסוף השבוע ניצחון מרשים באחת התחרויות האחרונות בקריירה המקצוענית שלו. האלוף האולימפי הגרמני, שיחגוג 42 בעוד מספר שבועות, ניצח באליפות ארה"ב הפתוחה של PTO במקצה לטריאתלון ארוך למרחק 100 ק"מ (2 ק"מ שחייה, 80 ק"מ רכיבה, 18 ק"מ ריצה), אותו עבר ב-3:14:12 שעות.

פרודנו נמצא בימים אלה ב"סיבוב פרידה" לאחר שהכריז על פרישה מהספורט המקצועני בתום העונה הנוכחית והתחרות במילווקי, בה זכה ב-100 אלף דולר פרס כספי, הייתה הלפני אחרונה שלו בקריירה המקצוענית, כאשר האחרונה תהיה אליפות העולם באיש ברזל שתיערך בניס בחודש הבא, בה ינסה לזכות בתואר בפעם הרביעית בקריירה.

התחרות בארה"ב נפתחה כאשר ארון רויל האוסטרלי הוליך בתום החלק של השחייה, אולם מי שהיה צמוד אליו היה אלוף עולם נוסף, כריסטיאן בלומנפלט, שאחרי שטח ההחלפה הראשון כבר לקח את ההובלה. פרודנו יצא מהמים 25 שניות לאחר מכן, פער שגדל אחרי שטח ההחלפה, כשהגרמני איבד זמן, לאחר ששכח תחילה להוריד את חליפת השחייה.

ברכיבה הלך וסגר פרודנו את הפער, כשגם מגנוס דיטלב מתקדם ויחד עם הצרפתי מאטיס מארג'ירייה מהר היה ברור שהמנצח יגיע מתוך הרביעייה הזו. דיטלב ניסה בחלק האחרון של הרכיבה לברוח לשאר המובילים ואף פתח פער של 20 שניות על פרודנו, אולם לא הצליח לתפוס פער ממארג'ירייה ובלומנפלט והאט לקראת שטח ההחלפה כך שגם הפער מפרודנו נמחק.

הדרמה הגיעה בשטח ההחלפה מהאופניים לריצה, כשבלומנפלט סבל מהתכווצות שרירים ונאלץ להאט. פרודנו, עט על ההזדמנות וברח קדימה, כשאף אחד מהיריבים לא הצליח להדביק אותו. הוא חצה ראשון את קו הסיום לקול תשואות הקהל, שנתן לו הרבה אהבה גם דקות ארוכות לאחר הסיום. חלק אחרון מצוין של ג'ייסון ווסט האמריקני, שהיה המהיר ביותר בריצה (מתחת ל-3 דקות לק"מ), נתן לו את המקום השני, 28 שניות אחרי פרודנו וכשהוא עוקף את בלומנפלט כמה מאות מטרים לסיום.

פרודנו אמר בסיום: "וואו, היו לי ספקות… כבר בשחייה הקצב היה גבוה, נדחפתי די חזק במצוף הראשון והיה לי חילוף ראשון נוראי, אבל באופניים כבר הייתי על זה. הסתכלתי על החבר'ה שאני מתחרה איתם כבר כמה שנים והרגשתי שאני יותר מהיר מהם, אבל היו אחרים שהרימו עוד יותר את הקצב, והחלטתי להתמקד בקצב שלי וזה עבד. השבועות האלה מאוד רגשיים עבורי, לקבל את הזמן ממש להעריך את החוויה זה די נדיר בספורט, שיש לך את הרגעים שלך. היום לפני שנה הייתי בבית החולים אחרי ניתוח, ולהגיע לכאן שנה אחרי זה ולנצח זו זכות".

במקצה המקביל לנשים, טיילור ניב האמריקאית אלופת העולם ב-70.3 ק"מ ניצחה בזכות רכיבה מרשימה על האופניים. היא סיימה את המרחק בזמן של 3:32:58 שעות והצליחה לנצח ולהקדים את אחת הבולטות בסבב אשלי ג'נטל האוסטרלית, שקבעה 3:33:49 שעות. פולה פינדלי הקנדית סיימה במקום השלישי עם 3:37:43 שעות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג