בעקבות זיהום המים באתר האולימפי: תחרות הסבב העולמי במים פתוחים נדחתה

גשמים כבדים בפריז גרמו לזיהום כבד בנהר הסיין, בדיוק במקום בו בעוד שנה אמורות להיות מוזנקים התחרויות במשחקים האולימפיים. המארגנים נאלצו לדחות את המשחה לנשים, בתקווה כי מצב המים ישתפר ביממה הקרובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: פטריסיה בן עזרא כרמלי, איגוד השחייה

גלגלי השיניים חורקים בהכנות למשחקים האולימפיים בפריז בכל הנוגע לתחרויות המים הפתוחים. היום (שבת) הייתה אמורה להיפתח תחרות הסבב העולמי באתר התחרות האולימפי, שהייתה אמורה לשמש גם כ"טסט איוונט" למשחקים האולימפיים עצמם. אלא שזיהום כבר בנהר הסיין, בו אמורים להתחרות השחיינים, גרם לדחיית התחרות וייתכן שאף לביטולה.

לכתבות נוספות בנושא:
לראשונה מזה 100 שנה: נהר הסיין ייפתח לשחייה לציבור הרחב אחרי המשחקים האולימפיים
יוסף קליגמן אלוף העולם למאסטרס בשחייה במים פתוחים, ארד לזאב שבתאי
אחרי יותר מחודש: נמצאה גופתו של השחיין שנעלם במהלך חציית תעלת למאנש
צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים 

בימים האחרונים חווה פריז מזג אוויר גשום במיוחד, כאשר הממטרים שיורדים הם הכבדים ביותר בעיר בעונת הקיץ מזה עשורים. בעקבות כך, איכות המים ירדה משמעותית עד כדי הוראה על איסור רחצה גורף של הרשויות. ביום שישי היה אמור להיערך אימון מסכם באתר התחרות, אולם זה נדחה, ולאחר מכן הוחלט גם על דחיית המשחה ל-10 ק"מ לנשים מיום שבת ליום ראשון.

זינוק לתחרות מים פתוחים | צילום: פטריסיה בן עזרא כרמלי, איגוד השחייה

המארגנים הודיעו לנבחרות, בהן גם נבחרת ישראל בשורותיה אמורים לשחות בתחרות מתן רודיטי ואווה פביאן, תחת המאמן הלאומי אמיר עופר, כי רק ביום ראשון בשעה 5 בבוקר, שעות ספורות לפני הזינוק המיועד, יודיעו סופית אם מצב המים אכן ישתפר ואם המשחה יתרחש. עדיין לא ברור מה יעשו המארגנים אם גם ביום ראשון מצב המים לא יאפשר קיומו של משחה.

התאחדות השחייה הצרפתית מסרה: "איכות המים בנהר הסיין עדיין מתחת לסטנדרטים המקובלים עבור בריאות השחיינים, אחרי מספר ימים של גשמים. כתוצאה מכך, ההחלטה נלקחה, בשיתוף רשויות בריאות הציבור וכל הגורמים השותפים לארגון האירוע, לשנות את לוח הזמנים של התחרות".

הדמיית החוף לנהר הסיין | צילום: יח"צ

כזכור, רק לפני מספר שבועות הכריזה ראשת עיריית פריז כי הנהר ייפתח גם לשחייה לציבור לאחר המשחקים האולימפיים, לראשונה מזה 100 שנה. מאז ההכרזה על קיומם של המשחקים האולימפיים בפריז, עבר הנהר תהליך ניקוי וטיהור מקיף בעלות של 1.4 מיליארד אירו, כדי שיוכלו להיערך בו תחרויות השחייה במים פתוחים והטריאתלון. לפי המארגנים, בשנה הבאה בזמן המשחקים הם כבר יהיו מוכנים יותר לזיהום שעלול להיגרם בעקבות גשמים, שכן בימים אלו נחפר אגן ניקוז מיוחד לנושא שאמור להיות מוכן עד השנה הבאה ולמנוע מקרה דומה.

אין זו הפעם הראשונה שתחרויות השחייה במים פתוחים במשחקים האולימפיים  נתקלות בבעיות של זיהום מים. כזכור, גם במשחקים בריו היה חשש לבריאות השחיינים בעקבות וירוס במים, וגם בטוקיו נאלצו להשקיע סכומי עתק כדי לנקות את הזיהום הכבד במפרץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג