אחרי יותר מחודש: נמצאה גופתו של השחיין שנעלם במהלך חציית תעלת למאנש

סוף עצוב לסיפור: גופתו של איאן יוז, כבאי בן 42 שניסה לחצות את התעלה למטרות צדקה אך נעלם במהלך הצליחה, נמצאה ליד בלגיה אחרי 38 ימים בהם נעדר. משפחתו: "אנחנו גאים באיאן מכל כך הרבה סיבות, מתגעגעים אליו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איאן יוז | צילום: אינסטגרם

גופתו של שחיין המים הפתוחים איאן יוז נמצאה אתמול (שישי) ומותו הוכרז רשמית. יוז נעדר כבר יותר מחודש, לאחר שנעלמו עקבותיו במהלך ניסיונו לחצות בשחייה את תעלת למאנש ב-20 ביוני. גופתו נמצאה במים בסמוך לחופי בלגיה, ולאחר מכן הוחזרה לבריטניה שם זוהתה באופן רשמי.

יוז היה כבאי בן 42, אב לשניים ושחיין מים פתוחים חובב, אשר יצא לצליחה המאתגרת במטרה לגייס תרומות עבור "עמותת הלב הבריטי" שמממנת מחקרים רפואיים על הלב, וכן עבור עמותה שמממנת אמבולנס מוטס ועמותה שלישית של תרומות לכבאים. מבצע התרומות נמשך לזכרו גם לאחר היעלמותו ועד כה גויסו בקמפיין 56 אלף פאונד, יותר מכפול ממטרתו הראשונית (21 אלף פאונד).

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים
לשחות 35 ק"מ ב-13 מעלות: אבישג קופמן טורק רוצה לעשות היסטוריה בתעלה הצפונית
היסטוריה: שחיין צרפתי השלים "צליחה משולשת" של תעלת קטלינה

עם הידיעה על היעלמותו, יצא מסע חיפוש אחריו, שכלל מסוקים צבאיים ושיתוף פעולה עם חיל האוויר הבלגי והצרפתי, סירות משטרה וחיל הים. החיפושים העלו חרס ולאחר שעות ארוכות הופסקו, במה שהיה למעשה "הרמת ידיים" והשלמה עם מותו של יוז.

משפחתו מסרה לאחר מציאת הגופה: "חיינו התנפצו כשאיאן הוכרז כנעדר. הוא היה כל עולמנו. אנחנו מתגעגעים אליו יותר מאשר ניתן לנסח במילים. אנחנו גאים באיאן מכל כך הרבה סיבות. הוא שם את כל כולו באימוני השחייה, אבל זה היה איאן – נחוש לעזור ולתמוך באחרים"

חצית תעלת למאנש (או התעלה האנגלית) בשחייה הוא אחד המונומנטים הידועים והמאתגרים ביותר של שחיית המרתון במים פתוחים ואורכה של הצליחה הוא 34 ק"מ במים קרים במיוחד, כאשר על פי חוקי הצליחה אין לעשותה עם בגד ים מחמם כלשהו או עם עזרים אחרים. הצליחה היא אחד מ"שלושת הכתרים" של שחיית המרתון האתגרית, יחד עם חציית תעלת קטלינה (32.3 ק"מ) והקפת האי מנהטן (45.9 ק"מ). במרוצת השנים, 10 שחיינים מצאו את מותם במהלך הניסיון לחצות את התעלה, כשיוז הוא ה-11.

התעלומה לגבי המקרה עדיין נותרה פתוחה, שכן נדיר מאוד ששחיין נעלם במהלך צליחה שכזו. בדרך כלל, אם שחיין מגלה סימני מצוקה זהו תפקידה של הסירה המלווה לסייע לו, להעלות אותו לסיפונה ולספק לו סיוע רפואי. במקרה הזה, לא ברור האם הסירה התרשלה בעבודתה להגן ולשמור על השחיין. מסקנות התחקיר עדיין לא פורסמו, וייתכן כי כעת לאחר מציאת הגופה התשובות יתקבלו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ב הגיב:

    בטח מחוסן.. חטף דום לב

    1. אלעד רונן הגיב:

      צודק , כי לפני החיסונים אנשים לא חטפו התקפי לב … התקפי הלב הופיעו לראשונה בעולם בתקופת הקורונה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג