בגיל 20 בלבד: הרוכב ההולנדי מארק חרונוולד מת לאחר מרוץ בהונג קונג

טרגדיה נוספת בעולם האופניים המקצועני: הרוכב הצעיר מקבוצת XSpeed United הקנדית התמוטט ברחוב, בוקר אחרי שהתחרה על המסלול: "נסיבות המוות בחקירה, ייתכן שמדובר בהתקף לב".
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק חרונוולד | צילום: XSpeed United

רוכב האופניים ההולנדי מארק חרונוולד הלך לעולמו ביום שני והוא בן 20 בלבד, כך הודיעה קבוצתו XSpeed United. חרונוולד התחרה ביום ראשון בהונג קונג סייקלוטון, מרוץ מדרגה 1.1, ממנו נאלץ לפרוש בעקבות תקלה טכנית. בבוקר למחרת, בעת שהלך ברחוב, התמוטט ומת.

לכתבות נוספות בנושא:
ניית'ן ואן הוידונק פורש בעקבות התקף הלב בו לקה
סיבוב אחרון: גריינט תומאס האריך חוזה באינאוס ויסגור 16 שנים בקבוצה
"רצינו לתת לילדי העוטף קצת מנוחה לנפש, כמו שרק אופניים יודעים לעשות"

העובדה שהיה בציבור גרמה לכך שהרוכב קיבל טיפול מהיר במיוחד, אולם לאחר כמה ניסיונות החייאה, נקבע מותו. לפי הקבוצה סיבת המוות הרשמית היא דום לב: "בלב כבד אנחנו מודיעים על פטירתו של מארק חרונוולד בהונג קונג", מסרה הקבוצה: "ביום שני, XSU והעולם כולו איבדו עוד נשמה נהדרת. תנחומינו הכנים למשפחתו, חברי הקבוצה וחבריו. אנחנו מבינים שזו תקופת זמן קשה מאוד עבורכם, ואנחנו מעודדים אתכם לפנות אלינו אם אתם זקוקים לסיוע כלשהו או תמיכה נפשית. רווחתכם היא בחשיבות עליונה עבורנו".

מארק חרונוולד | צילום: XSpeed United

"בעוד נסיבות מותו של מארק עדיין תחת חקירה, קיבלנו מידע ראשוני שמעיד על כך שייתכן שמדובר בהתקף לב. אנחנו עובדים צמוד לכל הרשויות הרלוונטיות כדי לאגד את העובדות ולספק את התמיכה הנחוצה למשפחתו של מארק בתקופה הקשה הזו. מארק היה בן אדם מדהים, וחבר מוערך בקבוצה שלנו. הייתה לו רוח יוצאת דופן, תמיד מוכן להושיט יד מאחורי הקלעים עם החיוך המדבק שלו, החום וטוב הלב. הנוכחות שלו האירה את ימינו, והוא יהיה מאוד חסר לכל מי שהייתה לו הזכות להכיר אותו. מארק לעולם לא יישכח על ידינו".

מארק נחשב לרוכב צעיר ומוכשר שעתידו לפניו, כאשר זו הייתה שנתו הראשונה בקבוצה הקנדית כרוכב מקצועני. הוא התחרה השנה בשלל מרוצים, בעיקר מדרג 1.1 או 1.2, כולל ארבעה מרוצים בחודש האחרון, בהולנד צרפת והאחרון כאמור בהונג קונג.

שנת 2023 היא שנה קשה בעולם האופניים המקצועני. רק באוגוסט האחרון הרוכב הבלגי טיל דה דקר נהרג בתאונת אימונים, עד קודם ג'ינו מדר מקבוצת בחריין נהרג במהלך הטור של שווייץ, יאקופו ונצו האיטלקי נהרג בתחרות נוער באוסטריה ומגנוס ווייט האמריקאי נהרג בתאונת אימונים ליד ביתו. בנוסף, לפני כחודש הרוכב הבכיר של יומבו ויסמה ניית'ן ואן הוידונק לקה בהתקף לב בזמן נהיגה, אולם הרופאים הצליחו להצילו ולאחר שעבר ניתוח כולל התקנת קוצב לב נאלץ לפרוש מרכיבה מקצוענית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג