דרך בורמה ודרך דיפנבייקר – רכיבת כושר

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלונה לאוב גלבוע

מרחק: 25 ק"מ
רמת טכנית: קל
רמת פיסית: קשה
זמן: 3 שעות
אזור: הכרמל וחוף הכרמל
מסלול מעגלי

המסלול הוא על רכס שיירות וירידה ברכס משלטים, משני צידי נחל נחשון סביב שער הגיא.

תחילת הרכיבה בחניון דרך בורמה שנמצא בצמוד למחלף שער הגיא על כביש מס' 38 , לפני תחת דלק פז אם אתם מגיעים מכביש איילון. החניון ממוקם בצד המזרחי של הכביש (- משמאל למגיעים מאיילון).

מחנים את הרכב, לוקחים מספיק מיים, מורידים משקל מיותר מהאופניים ומתחילים בטיפוס פראי ארוך ולא קל לאורך "דרך בורמה" המסומנת באדום כשביל לכל רכב (זהירות, יתכן ותפגשו מכוניות על השביל). כ 4 ק"מ של עליה תביא אותכם עד לשמורת המסרק.
השביל מתחבר עם כביש שואבה-בית מאיר.
חוצים את הכביש עם סימון כחול וברכיבה של חצי ק"מ מתחברים לשביל השחור לכל-רכב של הר כרמילה.
פונים שמאלה על השביל השחור וממשיכים בטיפוס מתון (לעיתים מגמת ירידה) כ 6 ק"מ ומתחברים לישוב שואבה!
מפה צריך לעשות מעשה נועז בר-סיכון…: לחצות את כביש י"ם ת"א לצד שני. שימו לב – יש מחלף חדש בשואבה – אפשר לעשות זאת דרך המחלף, מתחת לכביש הראשי.
חוצים לצד שני ל"שלוחת משלטים", מאתרים את "דרך דיפנבייקר" (=ע"ש ראש ממשלת קנדה לשעבר), המסומנת באדום ומיועדת לכל רכב וזו הדרך היחידה על הרכס שעולה לציר הרכס!

@ חפשו את עמוד המידע הקולי שם, לחצו על הכפתור המתאים והקשיבו להסבר של קק"ל – איפה אתם נמצאים והקרקע ההסטורי למקום שאתם מטיילים בו!

בדרך הזאת אתם עולים מעט אבל כל שאר הדרך – גולשים במהירות ובבטחה והנוף… אח… הנוף… איזה יופי!!! מלמעלה רואים את כביש ירושלים ת"א ומבינים את עמדת היתרון שהיתה לכוחות הערבים שחלשו על הרכס והטרידו את השיירות שעלו לי"ם הנצורה ב 48 לספק לתושביה מזון, מיים, תרופות, תחמושת וכו'…

השביל מסתיים בשרידי המייצדית הטורקית אחת מ 17 שהקימו
הטורקים בזמנם, לשמירה על הדרך יפו-י"ם (כשיפו משמשת כנמל של ירושלים) והיום נשארו עומדות רק 3 מיצדיות כאלה…
@ קוריוז קטן: בכל מיצדית כזו היו מספר שומרים טורקיים שכונו: "באשי בוזוק" שפירושו: "ראש נבוב"!! 😉

חוזרים לרכב שמחים ומרוצים.

אם לא הספיק לכם, אפשר להוסיף עוד קטע רכיבה אם תפנו ל"פרק רבין" מימין לכביש בית שמש, מעט לפני שתגיעו למכונית שהשארתם בחניון דרך בורמה, ותעקבו אחרי הסימון השחור לכל רכב, אליו תצטרכו לרדת אחרי שבקרתם באתר הזכרון ללוחמי הראל, תרכבו עליו כ 4-5 ק"מ עד הפניה לשביל הירוק משמאל, אחרי כק"מ אחד מתחבר הירוק לשביל אדום עליו תפנו שמאלה (זה קטע נוסף של "דרך בורמה") ועוד רכיבה של 4 ק"מ בערך תביא אתכם חזרה לכביש ולרכב שהשארתם.

אפשרות נוספת ונחמדה – לאחר העליה, כשהגעתם לשמורת המסרק, לפנות שמאלה בשביל ג'יפים הירוק, לעלות איתו לרכס שיירות, ולגלוש איתו למטה. בתחילת מגמת הירידה יש קטע של כקילומטר של סינגל סלעי וחביב!!

מסלול הטיול באדיבות
אתר מסלולי טיולי האופניים של עופר מאור ופורום וואלה
ובאחריות הרוכבים בלבד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג