בג"צ של עיריית טבריה נגד משטרת ישראל

שלושה ימים לפני מירוץ ההצדעה לצה"ל ל-10 ק"מ במסגרת אירועי מרתון טבריה, הודיעה משטרת ישראל כי לא תאפשר את קיום המירוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שלושה ימים לפני מירוץ ההצדעה לצה"ל ל-10 ק"מ במסגרת אירועי מרתון טבריה, הודיעה משטרת ישראל כי לא תאפשר את קיום המירוץ

מאת:יאיר בן עמי


עד כמה חסרה התרבות, בשיקוליה של משטרת ישראל, אפשר לראות בתנהלותה מול אירועי הספורט הנערכים במדינה. הערב קבעה משטרת ישראל שיא נוסף כשהודיעה, שוב, שלא תאפשר את קיומו של מרוץ 10 הק"מ "ההצדעה לצה"ל" שאמור להערך במסגרת אירועי מרתון טבריה באינלאומי. ההודעה שהגיעה הערב מדובר איגוד האתלטיקה לא ממש מפתיעה אך מאכזבת מעצם ההכרה במקןם בו אנו נמצאים.

בשנה בה קטאר זוכה לאירוח משחקי גביע העולם בכדורגל, נסיכות קונה פרסום היסטורי חסר תקדים על החולצות של קבוצת הכדורגל ברצלונה, מדינות שכנות לנו מארגנות מרוצי אופניים בחסות משרדי התיירות ומרוצי הפורמולה- 1 נערכים מעבר לגבול, בתרבות הספורט הישראלית הכוחניות וההתעמרות של משטרת ישראל, מול אירועי ספורט, מצליחה לשבור שיאים.

הנה הודעת דובר איגוד האתלטיקה כלשונה:
כל ניסיונות למצוא פתרון הולם לקיום המירוץ נדחו ע"י המשטרה, דבר שאילץ את עיריית טבריה להגיש בג"צ נגד משטרת ישראל. המירוץ ל-10 ק"מ בטבריה התקיים במשך שנים יום לפני המרתון הבינלאומי. בשנים האחרונות הוזנק המירוץ ביום המרתון, כחצי שעה לפני הזנקת המרתון, אולם, בעקבות גידול משמעותי בכמות הרצים נוצר מצב בו רצי ה-10 ק"מ "התערבבו" עם רצי המרתון, ולכן הוחלט השנה להחזיר את המירוץ יום לפני המרתון ושמו שונה ל'מירוץ הצדעה לצה"ל'.

זינוק מרתון טבריה 2010
מחכים לזינוק טבריה 2010, האם יהיה זינוק בשנת 2011?
צילום: עופר ביידה


לאחר שמשטרת ישראל הודיעה, לפני כשבוע,
כי לא תאפשר את סגירת אותו כביש יומיים ברציפות, ניתנה לאחר יום חלופה של שינוי תוואי המסלול ובמקום לרוץ דרומה, המשתתפים ירוצו צפונה על כביש 90 לכיוון המושב מגדל וחזור. לאחר שמשטרת ישראל לא שללה חלופה זו, נערכה בשבוע שעבר מדידה של המסלול החדש.

בסוף השבוע הודיעו נציגי משטרת התנועה במחוז הצפוני לראש עיריית טבריה: "לא נאפשר סגירת כבישים לצורך קיום מירוץ ההצדעה לצה"ל". ניסיונות של עיריית טבריה לשוחח עם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן נדחו.

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד: "לא ייתכן שאירוע כל כך חשוב שנושא את שמו של צה"ל, לצד קידום התיירות הישראלית בכלל וטבריה בפרט, ייפול בגלל בירוקרטיה לא ברורה והחלטות חסרות רגישות".

הבוקר, שלושה ימים לזינוק מירוץ ההצדעה לצה"ל, הגישה עיריית טבריה בג"צ נגד משטרת ישראל ונגד מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, בעקבות הסירוב לסגירת קטע בכביש 90 לשם קיום מירוץ ההצדעה לצה"ל במסלול החלופי ביום רביעי.

הוועדה המארגנת יצאה אף היא נגד החלטת המשטרה: "אסור שהחלטות כאלו יפגעו באירועי המרתון הבינלאומי היחיד מסוגו בישראל, שהפך ברבות השנים לאחד מאירועי הספורט הבינלאומיים החשובים בישראל".

המירוץ ל-10 ק"מ מוקדש השנה לחיילי צה"ל העושים ימים כלילות בשמירה על המדינה,
וביום רביעי כ-3000 מהם, לצד ויחד עם מאות רצים אזרחים ואורחים שמגיעים מחו"ל במיוחד למירוץ זה, ביניהם משלחת רצים מירדן, עלולים להיפגע מהחלטת משטרת התנועה.

כאמור, מחר בבוקר יתכנס בית המשפט העליון לדיון דחוף בסוגיה, כשהתקווה היא שבג"צ יחליט להיעתר לבקשת עיריית טבריה לקיום מירוץ ההצדעה לצה"ל על-פי התכנון. וכך, במקום לעסוק בסגירות אחרונות וסופיות של האירוע כולו, נציגי הוועדה המארגנת יאלצו מחר לשבת בבית המשפט העליון ולקוות כי כל ההכנות לא היו לשווא.

זו, כאמור, הודעת דובר איגוד האתלטיקה כפי שנשלחה לאמצעי התקשורת הערב, 2 בצדמבר 2011. קשה להאמין כי, בעשור השני של המילניום, מוסד של מדינת ישראל שתפקידו לשרת את האזרח ולשמור על זכותו לקיומה של תרבות פנאי עושה כל מאמץ כנגד אחד מאירועי התרבות הגדולים של המדינה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג