ישראמן סמסונג 2013 – מי יהיה שם על קו הזינוק?

מי צפוי להשתתף בישראמן? את מי נראה על קו הזינוק ולצדנו על המסלולים? האדרנלין כבר מפמפם בדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי צפוי להשתתף בישראמן? את מי נראה על קו הזינוק ולצדנו על המסלולים? האדרנלין כבר מפמפם בדם

מאת:מערכת שוונג





 אתר ישראמן סמסונג 2013 – כאן
 כל כתבות ישראמן סמסונג – כאן


הם מגיעים – עשרות מהם, מכל קצוות עולם, תרתי משמע. מרחיקי המסע כבר יצאו לדרך. הם יגיעו מארץ האיירונמן המקורי – קיילואה קונה, הוואי; ממלבורן אוסטרליה ומיוקוהמה שביפן. הם יבואו מארצות הקור – מקופנהגן שבסקנדינביה וממוסקבה הקפואה. ממרגלות האלפים בשוויץ, מפריז ומעמק הלואר בצרפת. מאנגליה, הולנד ובלגיה. האמריקאים יגיעו בין היתר מקליפורניה, לואיזיאנה, קונטיקט וויסקונסין. המזרח אירופאים יגיעו מרוסיה, צ'כיה, סלובקיה, פולין ורומניה. ממרכז אירופה הם יבואו משוויץ, גרמניה ואוסטריה. גם לאגן הים התיכון תהיה נציגות, יוונית. עשרות משתתפים זרים מ-17 מדינות מתחילים לעשות את דרכם לישראל.

הם אורחים של כולנו. הם לקחו על עצמם להשתתף בטריאתלון שנושא את שם ארצנו, ודורש יותר נחישות מכל תחרות שאנחנו מכירים. נקבל אותם באהבה ובהערכה ונעזור להם בדרכם. המסע שלהם כבר התחיל. 

ההשתתפות הישראלית, עבורנו, כבר מזמן חצתה את רף ההתרגשות. מעל אלף משתתפים מכל רחבי ישראל – מהצפון ועד הדרום. קרוב למאתיים אנשי ברזל, חלקם מנוסים וחלקם לוקחים על עצמם את האתגר לראשונה. בעוד שבוע הם יהיו שוב גיבורים. מאות טריאתלטים שמשדרגים מרחק לראשונה לחצי הישראמן. איתם יזנקו כשלוש מאות וחמישים מומחים ומתמחים בכ-115 שלשות תחרותיות, שיתנו מאמץ מרוכז, ייהנו מהתחרות והחוויה הקבוצתית, והכל לצד המשתתפים במרחקים הארוכים.
עוד לפני שארזתם תיק כבר נשברו כמה שיאים. מעל 150 משתתפים רשומים לישראמן המלא. 590 משתתפים רשומים לחצי הישראמן. מעל 340 משתתפים רשומים ב-115 שלשות. קרוב ל-1,100 משתתפים בוגרים, וזה עוד לפני ילדי הישראקידס. גידול של מעל 40% במשתתפים לעומת השנה שעברה. הכפלה של פי 3 במספר המשתתפים שמגיעים מעבר לים.

אפשר לומר זאת בבטחה, סוף השבוע של הישראמן הוא אחד מסופי השבוע המרתקים והמרגשים ביותר שספורטאי מענפי השחייה-אופניים-ריצה יכול להשתתף בו ולחוות.

לסופשבוע בפריז, ברצלונה, לונדון או ניו-יורק, כמעט כל אחד יכול לטוס. סופשבוע של ישראמן, בעיר חוף מהיפות בעולם, שלנו ומשלנו, בעברית עם ניחוח חו"ל, והכל בשילוב של ספורט ובני אדם שהופכים לנגד עינינו לגיבורים – יש רק אחד.

פנים ושמות – ישראמן מלא וחצי ישראמן
הנה
כמה מהשמות שאתם צפויים לראות. הטריאתלט הבכיר ביותר על קו הזינוק יהיה
כריס ליאטו האמריקאי, במקצה חצי הישראמן. ליאטו היה סגן אלוף העולם באליפות
העולם באיירונמן בהוואי. הוא נחשב במשך שנים לרוכב האופניים הטוב מבין
אנשי הברזל בעולם כולו.


כריס ליאטו (צילום: Kurt Hoy)


חוץ
מתרגול השחייה עם ליאטו ומההרצאה המרתקת שהוא מכין לנו ביום חמישי, גם הרי
אילת צפויים לראות רכיבה ברמה אחרת. צפו לראות את ליאטו חורך את הטיפוס
לנטפים והר חזקיהו, החל מהשעה 7:00 ביום שישי בוקר.

בישראמן
המלא צפוי לבלוט פטר וואברוסק הצ'כי הבלונדיני. הבחור בן 40 השנה, וחצה
כבר לפני שנתיים את הרף של 100 תחרויות איש ברזל, אבל לא נס ליחו. ב-2012
השלים וואברוסק תחרות איש ברזל באוסטרליה ב-8:29 שעות.

מולו
צפויים להתמודד מארק פשביזין הגרמני, שניצח בישראמן 2011 בזמן של 9:43
שעות וגם תום מרמרלי, אלוף ישראמן 2012, מקבוצת הטריאתלון של עולם המים. 

אירנה מאזין ודורה הלר יחדשו גם השנה את ההתמודדות הפרטית שלהן בקרב הנשים.

בקבוצות
הגיל במרחק המלא נראה את אמיר בכר הבלתי מתכלה, את צביקה פישמן הבלתי נלאה
(שהשנה צפוי ליהנות ממזג אוויר קצת יותר נוח – אבל בכל זאת, בבקשה ממך
צביקה, תלבש הפעם יותר מגופיית בטן לרכיבה) את שוקי סרויה הוותיק, את יו"ר
איגוד הטריאתלון יובל חץ, ועוד חברים רבים וטובים. גם עדי דויטש קטוע הרגל
ישתתף במרחק המלא כמשתתף קבוצת גיל, מהטובים שישנם.

סגן אלוף ישראמן מהשנה שעברה, ליאור זך מאור מקבוצת Zone 3,
יתחרה השנה בחצי המרחק, ועם יכולות השחייה והרכיבה שלו, גם כריס ליאטו
עשוי לזכות בחברה תחרותית.

תום מרמלי יגיע לשמור על התואר


אליהם צפויים להצטרף לוק ואן אס הצעיר מהולנד – טריאתלט איכותי עם יכולת ריצה מוכחת. הולנדי נוסף שעשוי לבלוט בחצי המרחק הוא מישל וואן דה וואל. בין הנשים בחצי המרחק, קשה לראות מי תוכל להתמודד עם נינה פקרמן.



ליאור זך מאור


גולש הרוח והמדליסט האולימפי שחר צוברי, שצפה בישראמן מקרוב בשנה שעברה, קופץ השנה למים ללא גלשן, ויתמודד בחצי הישראמן. גם גאווין קנינג מ-Myway וגל תיכון מ-Zone 3 יתמודדו בחצי המרחק.


שחר צוברי-בכורה בחצי איש הברזל במסגרת ישראמן סמסונג 2013 (צילום: צלם אותי)


בקבוצות הגיל בחצי המרחק נראה בין היתר את רוני בירם, מוותיקי הישראמן. מעל גיל 40 יתמודדו בין היתר גם איציק גרשון הוותיק, עמית טלמון, רועי אגמון, וחברים רבים נוספים.


אירנה מאזין תגיע להגן על התואר מישראמן סמסונג 2012


ומי בשלשות?
שיא חסר תקדים של 21 שלשות ישתתפו בישראמן המלא, ועוד 94 שלשות ישתתפו בחצי הישראמן.

על האופניים בשלשות יימצאו כמה מרוכבי ורוכבות ההווה והעבר הטובים בישראל. בחצי המרחק, אלוף ישראל ברכיבת אופניים נגד השעון, אנטון מיכאלוב יצטרף לשחיינים תומר פיינגולד וניר טוביס ממכבי חיפה. דוד רזניק מצטרף לעברי לידר (על תקן שחיין). גם חבר הכנסת לשעבר נחום לנגנטל ישתתף בשלשה בחצי המרחק.

הרוכב עמוס וולף ממשיך את החיבור המוצלח עם גלעד קובו כשחיין בשלשה המהירה ביותר בחצי המרחק אשתקד. השנה מצטרף אליהם הרץ רונן הרנוף, ו"מעביר" אותם לקבוצת הגיל הבוגרת. הם צפויים להתמודד מול השלשה שזכתה אשתקד בחצי המרחק אצל הבוגרים – הרוכב דייב דובקות, השחיין חגי אשלגי (אקוותיקים) והרץ אביב אמירי. שלשה מעניינת נוספת תכלול את השחיין יגאל בן ארי, הרוכב יוסי רייק והרץ אמיר שילה (שסיים את מרתון טבריה לפני כעשרה ימים ב-3:02 שעות).

בחצי המרחק בין הנשים תתחרה השלשה האלופה מהשנה שעברה, של רותם גפינוביץ', תמר אשלגי-אמירי ונעה פלדמן (שלפני חודשיים רצה בגיל 48 את חצי מרתון עמק המעיינות ב-1:33 שעה), עם השלשה של השחיינת שירי ברגר-להמן, הרוכבת תאה סעדה והרצה ענבר טובי. רוכבת העבר לורי קופנס מצטרפת לגילי אמיתי ולדינה תמיר, בהתמודדות על הפודיום בשלשה בחצי המרחק.

לסוזי ודן דבוסקין מצטרף ניר ברק משוונג לשלשה של חצי המרחק.

בישראמן המלא – רוכב העילית אילן קולטון מצטרף לשחיין קבוצת "אקוותיקים" שי לביא והרץ יוגב תלמי, בשלשה חדשה שצפויה להתמודד בקרב צמוד עם השלשה הבוגרת יותר (ששניים ממנה זכו בשלשות המרחק המלא אשתקד), של השחיין שגיא שטיגמן, הרוכב שי סלניקיו והרץ יעקב קורח (קורח רץ את מרתון שיקגו לפני כארבעה חודשים ב-2:54 שעות). כל אלו לא יפריעו לאריק פרי הוותיק להיות בין הראשונים שייצאו מהמים במרחק המלא. לאריק יצטרפו ראובן מילמן הוותיק בריצה, וארז שקד ברכיבה.
כמובן שהפנים והשמות האלו יהיו רק חלק קטן מ-1,100 משתתפי ישראמן סמסונג 2013.

תחזית מזג האוויר
אמנם התחרות עדיין רחוקה והתחזית עשויה להשתנות, אבל אתר weather.com חוזה מזג אוויר מסביר פנים – שמיים מעוננים חלקית עם טמפ' של 17-26 מעלות באילת ביום שישי של הישראמן. יש לזכור שהטמפרטורות בהרים נמוכות בכ-10 מעלות (ואפילו יותר) מהטמפ' באזור החוף, והן עלולות להיות מקפיאות.

להתראות באילת!


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג