דור חדש במרוץ הלילה של נייקי

שנתיים אחרי שאובחן כחולה פיברומיאלגיה, מחלה שבעקבותה נאלץ לפרוש מכדורגל מקצועי חוזר דור כץ לעסוק בספורט תחרותי במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב 2012
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שנתיים אחרי שאובחן כחולה פיברומיאלגיה, מחלה שבעקבותה נאלץ לפרוש מכדורגל מקצועי חוזר דור כץ לעסוק בספורט תחרותי במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב 2012

מאת:דנה פלג

דור ידע מה הוא יהיה כשיהיה גדול: שוער כדורגל מקצועי בקבוצה מובילה. הוא עבד על זה מגיל שש וכל הסימנים הראו שאין סיבה שחלום הילדות הזה לא יתגשם. עד היום שבו כבר לא יכול היה להתעלם מכאבי הגב שלו. הוא ניסה להתעלם מהם תקופה מסוימת, כי הרי כשחקן כדורגל הוא סבל כבר בעבר מכאבים כאלה ואחרים, אבל על הכאב הזה הוא לא הצליח להתגבר. וככל שהכאבים גברו והעייפות התעצמה דור נאלץ לחפש תשובות, וכך התחיל המסע הרפואי שלו לבירור הסיבה.

איך יכול להיות שנער בן 17, ספורטאי מצטיין, סובל מכאבים קשים שמונעים ממנו לממש את האהבה שלו, לשחק כדורגל?

תשישות מייאשת
אחרי שנה של בדיקות, טיפולים ואבחנות הגדירו הרופאים את המחלה – פיברומיאלגיה, תסמונת בה חולים מיליונים ברחבי העולם, ורבים עוד יותר חיים איתה ללא איבחון. רק לשם סדרי גודל, בארצות הברית בלבד יש יותר משישה מיליון חולים.

הסימפטומים הם כאבי שרירים, כאבי ראש, חולשה, עייפות, הפרעות שינה, נימול בגפיים, דיכאון וחרדה, כאבי בטן, קשיי ריכוז וזיכרון ועוד. לא מצב שמתאים לשוער כדורגל מקצועי.

לדור לא הייתה ברירה. שנה שלמה הוא לא עסק בפעילות ספורטיבית, וההבנה שלכדורגל הוא כבר לא יחזור החלה להדהד בו, מה שהחריף את התחושות הקשות שגרמה המחלה.

השינוי התרחש כאשר נפגש דור עם פזיוטרפיסט, שדרש ממנו לחזור לעסוק בפעילות ספורטיבית, אומנם לא כדורגל, אבל כן שחייה, אופניים, פילאטיס ויוגה. דור שקצת חשש בהתחלה התחיל לבקר באופן קבוע במכון הכושר, ולמרות שהכאב לא נעלם, התחושה הטובה עשתה בשבילו את כל ההבדל.

שוער עושה פילאטיס
"את תרגילי הפילאטיס הכרתי, מספר דור, שחקני כדורגל עושים פילאטיס כחלק משגרה, ליוגה היה לי קצת יותר קשה להתרגל, אבל זה עשה לי טוב, וזה מה שהיה לי חשוב."

בשנה שדור לא עסק בספורט גם המשקל עלה. החזרה לאימונים הורידה גם את מחוגי המשקל ושיפרה את ההרגשה.

"זה לא שהכאב עבר”, חשוב לדור להסביר. “הכאב איתי כל הזמן, כל הזמן כואב לי אבל אני לומד לחיות עם זה. והכיף הגדול הגיע כשהתחלתי לרוץ. זה לא כדורגל, זה רחוק מזה אבל בזכות הריצה הפסקתי עם כדורים ולמדתי להתמודד עם הכאב". 

הריצה בחוץ, באוויר החופשי, העניקה לו את התחושה שהוא יכול לשוב לכדורגל – לא מקצועי, אבל לפחות עם החברים. השלב הבא היה לקחת חלק בתחרות ריצה, וזה בדיוק מה שהוא מתכוון לעשות.

מרוץ הלילה של נייקי – פעם ראשונה 
יחד עם חבר נרשם דור למרוץ הלילה של נייקי שיתקיים 30 באוקטובר בתל אביב-יפו, ויחד עם אלפי רצים ורצות הוא יתנסה לראשונה בריצה עירונית לילית לאורך של 10 ק"מ מרגשים.

זאת תהיה הפעם הראשונה שדור משתתף בתחרות ריצה, והציפיות שלו לא מוגזמות. הוא לא רוצה להגיע ראשון, הוא רוצה לסיים, לעמוד באתגר שהציב לעצמו והוא בטח יעשה את זה.

"אני לא יודע כמה זמן יקח לי”, הוא אומר, "אבל אני אעשה את כולו. אני כיום מתאמן 4 פעמים בשבוע, אני כבר מצליח לרוץ 10 ק"מ, שזה אורך המסלול. אמנם עם כאבים, אבל רץ והתחושה טובה. אני אוהב ספורט ויודע שהספורט עושה את מה שהכדורים לא מצליחים לעשות, לעזור לי להתמודד
עם הכאב, ולגרום לי לאושר".

16.10.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג