אליפות אירופה באיש הברזל – הסולטאן מחסל את מתחריו

ללא הפתעות מיותרות באליפות אירופה באיש הברזל, פארס אל סולטן "מוצא את התחרות המושלמת שלו" ומנצח בפרנקפורט. ראשון מבין הישראלים - מתן כסיף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ללא הפתעות מיותרות באליפות אירופה באיש הברזל, פארס אל סולטן "מוצא את התחרות המושלמת שלו" ומנצח בפרנקפורט. ראשון מבין הישראלים – מתן כסיף

מאת:אילן גולדמן


הגרמני-עיראקי פארס אל-סולטאן, אלוף העולם באיש הברזל – 2005 מנצח בזמן מרשים 8:13 דקות כשהוא מקדים את חברו הגרמני ג'אן רפאל שמסיים בזמן של 8:19 שעות. שלישי מגיע מיכאל גוהנר עם 8:20 שעות. כאמור הראשון להגיע מבין הישראלים היה מתן כסיף, שמסיים קצת יותר משעה לאחר המנצח בזמן של 9:23 שעות.

 

פארס אל-סולטאן – היה מועמד בטוח לניצחון
 
הסולטאן- שחיין בעברו, כנראה מצא את היום המושלם שלו, אחרי קטע שחייה מעולה בו יצא שלישי מהמים, בזמן של 46 דקות. את קטע האופניים רכב "סולטאן הזיעה" בזמן של 4:26 שעות – קצב של 40.6 ק"מ לשעה במסלול שאורכו כידוע 180 ק"מ. זמנו של פארס במקצוע הרכיבה בלט גבוה מעל כולם.  את ריצת המרתון שלו, חצה הסולטאן הגרמני בזמן של 2:57 שעות, קצב ממוצע של 4:12 לכל ק"מ.
 
זמן הריצה של אל-סולטאן לא היה המהיר בתחרות – זה שייך למיכאל גוהנר שסיים שלישי "וניצל" שוב פעם על ידי יכולת הריצה המעולה שלו. גוהנר, איש ריצה בעברו, גמע את מרחק המרתון בזמן של 2:47 שעות. אך כידוע זה לא היה מספיק כדי "לכופף" את גבו של הסולטאן אשר שולט כעת על אירופה. האלוף הטרי אל-סולטאן כנראה מאותת כי פניו להוואי – אל עבר אליפות העולם באיש הברזל.
 
את סיפור חייו המיוחד של אל- סולטאן, בן למהגר עיראקי ואם גרמניה, אשר חי תמידית על קו גרמניה – אבו דאבי, הבאנו כאן שבוע שעבר במסגרת הפינה מזה"ת חדש. 
 
כחול לבן בפרנקפורט
 
משלחת הישראלים בפרנקפורט, מנתה מעל 80 איש וגם עליה כתבנו כאן בהרחבה, במהלך השבוע שקדם לתחרות. ראשון לאריות ישראל היה מתן כסיף אשר עצר את שעון הברזל על 9:23 שעות. זה אמנם קצת מעל שעה אחרי אל-סולטאן, אך זה הספיק לכסיף הצעיר כדי להבטיח את המקום הראשון בקטגורית הגיל 18-24. כסיף סיים את קטע השחייה ל- 3.8 ק"מ בזמן של 1:04 שעות, את קטע הרכיבה ב-5:03 שעות ואת הריצה ב- 3:09 שעות. מתן דורג במקום ה-70 כללי בתחרות. 
 

מתן כסיף – ראש לישראלים היום
צילום: אילן גולדמן
 
גם אשת הברזל הבכירה של ישראל, נינה פקרמן, השתתפה בחגיגה וסיימה בזמן מצויין של 10:03 שעות. פקרמן חצתה את מקטע השחייה בזמן של 56 דקות, את קטע הרכיבה בזמן של 5:30 שעות, ואת הריצה בזמן של 3:31 שעות. נינה דורגה לבסוף במקום ה-299 כללי, ובמקום ה-74 בקטגורית הגיל (מקום 12 בין כל הנשים וראשונה מבין הלא מקצועניות).  האישה הראשונה לסיים הייתה קרולין סטפן בזמן של 9:12 שעות. במקום השני הגיעה לוסי זלנקובה בזמן 9:13 שעות ואחריה הייתה זו סוניה טסיץ' שסיימה את המרחק ב-9:14 שעות. 
 
נכון לכתיבת שורות אלה (19:05) התחרות עדיין נמשכת, ומרבית הישראלים המשתתפים הישראלים טרם סיימו. בהצלחה לכולם
 

 

 

 


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי – בעל תואר במזרחנות

 

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש
 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג