כל מה שרציתם לדעת על מסלול "מרוץ שליחים מי-ם לים" – חלק אחרון

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו הרביעי והאחרון של המסלול, מאלעד לנמל תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו הרביעי והאחרון של המסלול, מאלעד לנמל תל אביב

מאת:קרן גולדבלט


קטע 11 – מאלעד לפארק אפק
החל מקטע זה ועד לסוף המרוץ, המסלול הוא כולו על שביל ישראל. המסלול יוביל אותנו דרך סינגל צר המקביל לכביש 444, ולאחר 1 ק"מ נחצה ברמזור של אלעד לצד המערבי של הכביש, כך שנהיה בין כביש 444 וכביש 6. השביל ממשיך צפונה, במקביל לכביש 6, ואחרי קילומטר נוסף (2 ק"מ מהתחנה שבאלעד ו-1 ק"מ מהכביש שחוצה את אלעד). השביל מוביל מעלה לגשר להולכי רגל שחוצה את כביש 6 ואז פונה שוב פונה בצד המערבי של כביש 6 דרך שדות, מתחת לכביש 471, מתחת לכביש 483 לחניה שמחוץ לפארק אפק. 


המעבר מתחת לכביש 471
זוהי התחנה ה-11. הרכבים יוכלו לחנות במגרשי החניה שממוקמים מחוץ לכניסה לפארק אפק (לכיוון מזרח). הרצים ימשיכו מעבר למגרשי החניה לתחנה שתהיה ממוקמת קרוב לגדר של פארק אפק היכן שהשביל נהיה צר והופך לשביל להולכי רגל.


פארק אפק



סיכום:
אורך הקטע: 8.7 ק”מ
צבירת גובה: 0 מטר
איבוד גובה: 77 מטר
דרגת קושי:  קלה
סוג השבילים: שבילים לבנים רחבים

קטע 12:  מפארק אפק להוד השרון
אחרי התחנה בפארק אפק השביל פונה מערבה לכיוון הים. השביל עוקב אחרי הירקון לכיוון תל אביב. הקטע הזה יפהפה ושונה לחלוטין מכל חלק אחר של המרוץ. הוא מוצל על ידי עצי אקליפטוס גדולים ועצים גדולים אחרים, עובר דרך פרדסים ותיקים, אבל הכי מדהים בחלק זה הם צמחי הבמבוק שיוצרים תעלות ארוכות של צל. 



אגם קטן עם שושני מים מהווה את ההצצה הראשונה לנהר הירקון, כשתעברו את פארק אפק, מקום מקסים להתרענן בו ביום חם. המסלול עובר את פארק הירקון ואת הקרקעות המרשימים של כפר הבפטיסטים. בקטע זה יש הרבה נקודות עניין היסטוריות, המסומנות בשלטים. בנוסף, בטוח שתירטבו! יש שני מעברי מים בקטע זה.



השביל עובר מתחת לכביש 5 וכביש 40 בדרך נוחה, עד שנעזוב את שביל "י-ם אל ים" לטובת מעקף של 0.5 ק"מ ונעלה לכיוון פארק התעשייה של הוד השרון ולתחנה 12.

סיכום:
אורך הקטע: 8.6 ק”מ
צבירת גובה: 0 מטר
איבוד גובה: 0 מטר
דרגת קושי:  קלה
סוג השבילים: שבילים לבנים רחבים

קטע 13 – מהוד השרון לנווה עתידים
בשני הקטעים האחרונים יכולים לרוץ כל רץ – או כל רצי הקבוצות שמכילות 4 או 6 רצים. השביל מתפתל לאורך הנהר, לאורכו יש עוד מטעי תפוזים ואבוקדו יחד עם קנים ובמבוק.



הבניינים הגבוהים והאוטוסטרדות שנגלים מדי פעם לא מקלקלים את ההרגשה של הטבע הפראי. השביל הזה הוא באמת אוצר לאומי, ואני מקווה שכל מי שמטייל בו לראשונה יידע להעריך את חתיכת הטבע והירוק שחותכת את הבניינים ואיזורי התעשייה של גוש דן.

קל לעקוב אחרי המסלול והקטע אמור להיות מהיר, יחסית, לכל מי שעדיין תהיה לו מספיק אנרגיה אחרי המסע הארוך מירושלים. בקטע זה יש עוד מעברי מים, הם מכוסים בבטון אבל עדיין חלקים – עיברו בזהירות. 



השביל "יזרוק" אתכם בפתאומיות לתוך פארק הירקון ומהפראיות של שביל "י-ם לים" תמצאו את עצמכם בפארק עירוני, מוקף בבנייני ההיי טק של נווה עתידים. התחנה ה-13 ממוקמת בפינה המזרחית של בי"ח אסותא בסוף רחוב הנחושת בתוך הפארק.

סיכום:
אורך הקטע: 10 ק”מ
צבירת גובה: 0 מטר
איבוד גובה: 0 מטר
דרגת קושי:  קלה
סוג השבילים: שבילים לבנים רחבים

קטע 14 – מנווה עתידים לים
הקטע האחרון עובד דרך הפארק עד לים. הרצים יישארו בצד הצפוני של הירקון וירוצו ישירות לכיוון הים. היזהרו בריצה בתוך הפארק, ביום שישי אחה"צ יש מכשולים רבים בדמות מחליקים, כלבים, ילדים ושאר סכנות לרצים עייפים. יש מזרקות מים לאורך הפארק עם מים קפואים! הרצים יכולים לרוץ כולם יחד מהתחנה האחרונה, או ללכת מנקודת הסיום כדי לפגוש את חבריהם לקבוצה. 

כל הרצים שבקבוצה חייבים לעבור את קו הסיום יחד! אלא אם כן אתם מתכננים לזכות במדליה, שמרו על מרחק מהרצים שלפניכם, כך יהיו לכם הצילומים הכי מוצלחים של כל הקבוצה, וכך גם יכריזו על כל רץ אולטרה וקבוצה שחוצים את קו הסיום.
סיכום:
אורך הקטע: 8.2 ק”מ
צבירת גובה: 0 מטר
איבוד גובה: 0 מטר
דרגת קושי:  קלה
סוג השבילים: שבילים לבנים רחבים

30.12.2012


קרן גולדבלט – מנהלת PRO SPORT, אם לארבעה. גילתה את עולם הריצה בגיל 40 ובמהלך השניםהאחרונות התחרתה במספר מרתונים, תחרויות ריצה, טריאתלונים ומרוצי אופניים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג