כל מה שכדאי לדעת על אניס

אם אתם נמנים על חובבי האניס, להלן הזדמנות להכיר אותו ואת מקורו בצורה קצת יותר טובה ומעמיקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את האניס אנחנו פוגשים במקומות רבים ובין היתר: בסלט שומר (או בישבש כפי שהוא מכונה על ידי יוצאי מרוקו), באותן סוכריות סוס (שהיו יותר נפוצות בשנות ה-80 וה-90, אך עד היום יש לא מעט אנשים השומרים להן נאמנות), במשקאות אלכוהולים כמו ערק ואוזו ובמקומות נוספים.

עכשיו, מבחינת הדעות על אניס, אז לרוב מדובר בדעה חד משמעית, או שאוהבים אותו או שלא אוהבים אותו – כמעט ואין אמצע, כך שנדיר שתשאלו אנשים מהם חושבים על אניס והם יענו לכם תשובה בסגנון "ככה ככה". בכל מקרה, אם אתם נמנים על חובבי האניס, להלן הזדמנות להכיר אותו ואת מקורו בצורה קצת יותר טובה ומעמיקה:

קצת על האניס
אניס מהווה למעשה כצמח תבלין אשר משתייך למשפחת הסוככים והוא גדל בדרום מערב אסיה ובאזור המזרחי של המזרח התיכון.

כוכב אניס | צילום: Photo by Mareefe from Pexels

לרוב, החלק בו משתמשים בבישול הוא זרעי האניס. יש לא מעט מדינות בהן האניס מככב בלחמים ובמאפים שונים.
כאשר עושים שימוש באניס לצורך משקאות אלכוהוליים, החלק בו בוחרים לצורך המטרה הוא דווקא הפרי. בתהליך ההכנה מאדים את הפירות בלחץ גבוה, אשר שנוצר סוג של שמן ארומטי.

חשוב להבדיל בין כוכב האניס לבין צמח האניס – אשר אולי דומים בשמם וגם בטעם שלהם, אך כעיקרון, משמשים למטרות שונות.

על משקאות האניס
את המקור למשקאות מבוסס אניס, ניתן למצוא כבר בתקופת מצריים ובבל – כאשר, בכדי לייצר את המשקאות שילבו בין שמן האניס אשר נוצר מהאידוי עם תזקיק של דגנים או ענבים. התוצאה היא משקע בעל אחוזי אלכוהול גבוהים וטעם ייחודי – אשר היה שונה מכל מה שהיה מוכר עד לאותה התקופה.

צבעו של משקה האלכוהול המבוסס על אניס היה שקוף, אך ברגע שהוסיפו לו מים הוא שינה את צבעו ללבן.
מאז ועד היום, האניס והמשקאות המבוססים עליו עברו דרך (אבל יש לציין, שהבסיס לא ישתנה בצורה קיצונית).
כיום, ישנן חברות אשר מבצעות פחות או יותר את התהליך אשר היה נהוג בעבר ומזקקות אלכוהול ענבים או דגנים ומשרות בו את שמן האניס. חברות אחרות, משרות את שמני האניס בשיכר על מנת לקבל עת טעם האניס. כיום, כל מי שמתעניין במשקאות אניס, יוכל לבחור בין מספר משקאות ובין היתר: ערק, אוזו, פרנו, סמבוקה ופסטיס.

התועלות הבריאותיות של זרעי האניס
חובבי האניס, ישמחו לגלות שבזרעי האניס ישנן גם לא מעט סגולות או תועלות בריאותיות ובין היתר: בכוחם של הזרעים לסייע בהפגת מצבים של גזים ונפיחות בבטן, הם מסייע להפחתה של תסמני מעי רגיז, הם נחשבים כבעלי יעילות להפגה של ליחה והקלה על שיעול, שימוש קבוע בחליטה המופקת מזרעי אניס, יכולה לסייע בהליכי הרזיה ומעבר לכך, הם מכילים חומצות שומן לא רוויות וויטמינים מסוגים שונים.

גם ברפואה הסינית זרעי אניס נחשבים לבעלי סגולות שונות ולכן, משתמשים בהם לא מעט. בין היתר: בכוחם של זרעי האניס לסייע בוויסות של צ'י הקיבה והנעת צ'י הכבד. זרעי השומר מסייעים בחימום של הכליות והפגת כאבים באזורים שונים בגוף. בנוסף, ע"פ הרפואה הסינית הם גם נחשבים  ליעילים גם עבור הרפיה של כיווצים ועוויתות בגוף.

לסיכום, ניתן לומר שמי שלא אוהב או מתחבר לטעם האניס, לא ישנה את טעמו לאחר חשיפה ליתרונות השונים הטמונים באניס. יחד עם זאת, העובדה שזרעי האניס טומנים בחובם סגולות כה רבים, יכולה לגרום לאלו שכן חובבים את הטעם לצרוך אותם מעט יותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג