מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 4

הבוחן שלנו יצא למספר ריצות דו-ספרתי ובחן את Bondi 4, נעל הכביש הנייטרלית של הוקה - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במרתון טבריה האחרון הסתובב בשירותים של אחד המלונות בחור צעיר עם רסטות וטי שירט שכובס לאחרונה כשבוב מארלי עוד היה חי.

"איפה שמים את זה?", שאל אותנו, כשהוא מנופף בצ׳יפ
"בנעל", ענינו לו, "בין השרוכים"
"אבל אין לי נעלים, אני רץ יחף", ענה ויצא כמות שהוא אל המבול והשלוליות

עוד אנחנו מחליפים בינינו מבטים שיפוטיים ולמתחם השירותים נכנסה האופוזיציה, אחד הרצים המחוננים של ישראל עם… נעלי פלטפורמה. לא כאלה בסגנון שנות השמונים, אלא נעלי הוקה עדכניות של המאה ה-21.

75319.1

בכל אחד מהאימונים הן העניקו משהו אחר

מסתבר שבריצה, כמו בהרבה תחומים אחרים, עובד עקרון המטוטלת. שנים ארוכות הכל היה נראה אותו דבר, קפוא על שמריו. ההיסטוריה של נעלי הריצה ייצבה זרם מרכזי שנמשך עשרות שנים. גפה רכה ונעימה, סוליה מעובה, חקיינות בסגנון ובצבעים ונאמנות מותגית כמעט עיוורת של הרצים.

עוד כתבות בנושא
לכל מבחני שוונג
מבחן שוונג להוקה מדגם בונדי 3
מה זה דרופ, מינימליסטיות, מתקנות ומייצבות?
"המקסימליזם שהוקה מביאה זה קונספט שכבר תפס"

פתאום נחבטה ההוויה השמרנית בעוז. כריסטופר מקדוגל, המחבר של ״נולדנו לרוץ״ ועולם הנעליים טולטל קשות. הספר קרא תיגר על המלאכותיות שבנעליים המרופדות והמוגבהות והטיף, לפעמים עד כדי גוזמה, למענה של הריצה היחפה. כך באו לעולם, סנדלי הריצה, ה-Five Fingers, והנעליים המינימליסטיות. וכשהמטוטלת נדחפה כך לצד הקיצוני האחד, כל שנותר לנו היה לחכות בסבלנות עד לתנועתה אל הקוטב המהופך. והסבלנות השתלמה, נעלי הוקה הן ההפך הגמור. נעליים מקסימליסטיות, כאידאולוגיה ואסטרטגיה. הרבה נעל, הרבה שיכוך להרבה סוגי מסלולים (כביש, שטח, אימונים ותחרויות).

75319.2

האבנים לא מורגשות ולא דוקרות

הנעליים האלה כבר רצות בארץ כמה שנים אבל רק העונה הן הגיעו הנה במידות הגדולות והרחבות שמתאימות גם לי, לכן התעכבתי באימוצן. מבחוץ אני נראה איתן כמו דונלד דק, מבפנים זה כבר סיפור אחר לגמרי. הנעליים המגודלות האלה קלות ב-20 גרם מהנעלים הרגילות שלי. לקח לי כמה מאות מטרים להתרגל למנח החדש של הרגל. ואחר כך התחיל התענוג. הן כל מה שאומרים עליהן. רכות וסופגות, מגיבות ומתגלגלות ומאד יציבות.

בדקתי אותן בריצות התאוששות, בריצות ארוכות ובאינטרוולים מהירים באצטדיון. בכל אחד מהאימונים הן העניקו משהו אחר, ערך מוסף. באצטדיון, בעקומה, הן נצמדות למסלול ולא תובעות את עיקום הקרסול. בריצות ההתאוששות, כל הרגל (מהכף ועד לאגן ולחוליות הגב) אכן נחה. ובריצות הארוכות (על אבנים ומדרכות) הרגל וכף הרגל וכל אשר בהן מתעייפות הרבה פחות. הנעל נייטרלית (ללא תיקונים מובנים) כחלק מהותי מאסטרטגיית הנעל. לאמור: תפקיד הנעל הוא להשתלב בריצה שלך, לא לשנות את הסגנון בגלל הנעל. תחושת הריפוד והספיגה במגע של הרגל עם הקרקע שונה בתכלית מכל נעל ריצה אחרת. כל מנח (עקב, אמצע והחלק הקידמי) זוכים לאותה הגנה וכתוצאה מכך זאת נעל ״קומבו״. נייטרלית, סופגת, מייצבת, ומאפשרת דריכה מדויקת וממילא בקרת ריצה מאד טובה.

בתקופה הזאת אין לי בתפריט אימוני עליות ולכן לא בחנתי אותן במצבים בהם הגוף נוטה קדימה אל מעבר לקו המדומיין שבין הראש לקרקעית הרגליים. בכל מצבי הריצה האחרים לא הייתי צריך להקדיש מחשבה ל״איך להניח את הרגל״ והתחושה היא שהזעזוע של כל צעד ושעל לא עובר למעלה אל המפרקים והשלד אלא ניתז חזרה אל הקרקע, העומסים יורדים והחזרי האנרגיה טובים מאד.

הבונבון לנעל מתקבל בריצות השטח. האבנים לא מורגשות ולא דוקרות, אחיזת השביל מעולה וגם בגשם שוטף ובמשטחים חלקלקים לא איבדתי את שיווי המשקל לרגע. מכיוון שאני מאד אוהב ארסנל של נעליים, כדי לגוון, להכריח את הרגל להתאים את עצמה בכל אימון למנח חדש, ההוקה האלה ישרתו אותי נאמנה. כנראה כבר במרתון הקרוב. אני מלווה רצה יקרה ואצטרך להיות יותר מחמש שעות על הרגלים. זמן מכובד שנראה כי ההוקה נוצקו ממש לכבודו. ובגודלן המרשים יש גם הרבה מקום ל… צ'יפ.

נקודה למחשבה. מקור השם ״הוקה״ הוא בשפה המאורית (שפתם של בני העם המאורי, שהיא אחת השפות הרשמיות בניו זילנד) ומשמעותה ״זה הזמן לעוף״. כינוי הנעל One One במאורית מדוברת הוא לא ״אחד אחד״. אלא O-nay O-nay שפירושו ״לעוף מעל פני האדמה״. והאמת?! זאת התחושה שהנעליים המיוחדות האלה מעניקות.

משקל: 289 גרם

דרופ: 5 מ"מ

ציון שוונג: 8.5




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתמר הגיב:

    תשמע ,אברום, אני "מכיר" אותך מהפוליטיקה ומעולם לא חיבבתי אותך יותר מדי.
    כנראה בגלל שאני ימני ואתה שמאלני.
    אבל מאז שהתחלתי לקרוא את הטורים שלך, החל התיקון.
    ועכשיו אתה נחמד.

    1. אריאל הגיב:

      תשמע, איתמר, לא סתם יצא לך "מכיר" כי אתה לא באמת מכיר אותו. סתם יצא לך להגיד משהו טוב על מה שאיש חכם אחד שכותב יפה, אבל מה לעשות, הוא "טעות של הטבע" כי הוא בשמאל… אז המחמאה יצאה לך עקום. לא נורא. ד"א הוקה באמת אחלה.

  • איתיה הגיב:

    אני מזהיר את מי שנוחת על החלק הקדמי של כפות רגלים: לי דגם ישן יותר של בונדי הוקה הרגיש כמו לרוץ עם משקולות על משטח דביק!!! בכביש ובשטח. הסכימו לקחת ממני את המשקולות ולהחזיר את הכסף.

  • יוני הגיב:

    אני כבן 50 ובכושר בעל משקל נמוך ,רצתי איתן 10 ק"מ בריצה רשמית לאחר ריצות אימון קלות . כף הרגל הרוויחה מאד אבל הברכיים לא. לדעתי הצורך להרים את כף הרגל עוד סנטימטר במהלך כל פסיעה השפיע עליי ולא לטובה.
    בנוסף לא למי שמחפש תוצאה מהירה.
    הערה חיובית: יכול להיות שזו נעל מצויינת לבעלי משקל גבוה ו/או לריצות מרתון.

  • גל הגיב:

    אני בן 50 רץ עם הוקה לפחות שנתיים,
    נעל מעולה לריצות ארוכות ולרצים שהם קצת כבדי משקל.

  • אורי הגיב:

    לקח לי כמה ריצות טובות להתרגל לגובה הנוסף אבל עכשיו אני לא מחליף אותן. בן 46 רץ על כביש.

  • Perryzobre הגיב:

    Hello from Kiddishop.

  • Nerryzobre הגיב:

    Hello from Happykiddi.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג