מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט

הבוחנת שלנו יצאה לבחון את נעלי ה-Ultra boost של אדידס ולבדוק מה חדש בדגם - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חברת אדידס הגרמנית, על שמו של מקימה, אדי דסלר (האח של רודולף דסלר, מקים חברת פומה), קמה בשנת 1949 וכיום היא ממוקמת כשנייה בגודלה מבין חברות הספורט הגדולות בעולם. סימן הזיהוי של אדידס, הלוא הם שלושה פסים אלכסוניים שהם זכר ללוגו הקודם של החברה שהומצא בשנת 1972 והיה כאמור בצורת פרח המחולק לשלושה פסים לרוחב. כיום מייצרת חברת אדידס מלבד נעליים, גם מוצרים נלווים לספורטאים, ביגוד וכדומה.

SS16_adidasECOMM_UltraBoost_FC_CLP_L_470x264_F_FTW (1)

הנעליים ללא לשונית וננעלות לכף הרגל ממש כמו גרב

מבחן לדגם אולטרה בוסט נשים
בכל הפרסומים אדידס טוענים כי זוהי הנעל הכי טובה אי פעם (best running shoe ever), האם כך הדבר? יצאנו לבחון את הנעל וחזרנו עם כמה תשובות מעניינות.

סולייה
כשנפגשנו לראשונה עם נעלי האולטרה בוסט, שאלנו את עצמנו "אז מה נשתנה בנעל הזו?", הרי לא כל יום יוצאת חברה בקמפיין ענק ומלא בשורה ועם נעל חדשה ובה טכנולוגיה שאמורה לגרום לרץ לאולטרה נוחות. נתחיל בחלק הכי חשוב של הנעליים שהוא גם גולת הכותרת, סוליית האולטרה בוסט המשופרת. אדידס הוסיפה עוד כ-20% חומר לסוליית הבוסט שלה. החומר נראה כמו כריות קטנות וצפופות והוא גמיש מאוד שופקידו לסייע בהחזר האנרגטי וכמובן נוחות בכל צעד.

SS16_adidasEcomm_UltraBoost_PLP_WP_Action

גפה גמישה שמתאימה עצמה לכף הרגל

מכירים את התחושה שלא בא לכם להפסיק לרוץ? בטוח מכירים, אז זו בדיוק התחושה אותה הרגשנו כבר בריצה הראשונה עם הנעליים. הנוחות והרכות שלהן היתה כל כך מורגשת שקשה היה להפסיק לרוץ. גם בריצות ארוכות יותר, כף הרגל והשרירים עצמם הרגישו נהדר, או נכון יותר, לא הרגישו עייפות. הטכנולוגיה של סוליית האולטרה בוסט והוספת השיכוך הרגישו כאילו הם שומרים על כף הרגל ומעניקים לה את המשטח הנעים ביותר, גם בריצות כביש וגם בריצות בשטח.

לכל מבחני שוונג

אבל לצערנו לא הכל ורוד, אדידס בחרו באופן מפתיע סולייה שנראת כמו רשת (Stretch Web) שלפי דבריהם אמורה להימתח בהתאם לתנועות הרגל של הרץ ואכן יש לה עיצוב אלסטי מעניין שנראה שמסייע לגמישות הסולייה אולם האחיזה של הסולייה אינה טובה. מספיקה טיפה של מים (גשם, משטח שנרטב ואפילו ריצפה רטובה בבית) והנעליים מרגישות לא יציבות כלל. מה גם שהשחיקה שלה מהירה יחסית.

לכל מי שרגיל לנחות על העקב, האולטרה בוסט יכולים להתאים כמו כפפה לכף הרגל. נראה כי באולטרה בוסט דאגו לשמור על העקב ועל גיד האכילס שלא יברח ממקומו וירגיש יציב במהלך הריצה. ללא ספק זוהי תכונה מורגשת בנעליים וכף הרגל לא בורחת לצדדים ונשארת יציבה ובאותו המנח לאורך כל הריצה.

טכנולוגיית ה-TORSION שנמצאת במרכז הסולייה, תפקידה בעצם לגשר בין העקב וקדמת כף הרגל ולספק יציבות במשטחי ריצה משתנים. ללא ספק הנעליים מרגישות יציבות מאוד במעבר מכביש לשטח קל כמו כורכר, חול וכדומה (מלבד מים כמו שכבר ציינו) ומורגשת התמיכה לקשת כף הרגל.

גפה
כשקיבלנו לראשונה את האולטרה בוסט החדשות של אדידס, התאכזבנו תחילה מכך שהנעליים הן ללא לשונית וננעלות לכף הרגל ממש כמו גרב, אולם, במהלך הריצה, החיסרון הפך ליתרון גדול כיוון שלא היה צורך להתעסק עם לשונית שפעמים רבות מפריעה ולוחצת והנעליים חבקו את הרגל בצורה הדוקה.

החיסרון הגדול בנעליים ללא לשונית, הם יהיו קצת קשות לנעליה עבור רצים בעלי כף רגל רחבה מעט. למרות שהגפה נראת בעלת מארג (סריגה) צפוף מאוד, בריצה בחום דווקא הורגשה זרימת אויר אל הנעל והגרביים לא היו רטובות בסיום הריצה. כמו שכבר ציינו, הנעליים לא סתם נראות ומרגישות כמו גרב לכף הרגל, הן באמת כאלו. במהלך ריצות ארוכות כפות הרגליים נוטות להתנפח מעט ולכן טכנולוגיית ה-primeknit נותנת לכף הרגל מקום להתרחב בלי להרגיש לחץ כלשהו.

כתבות נוספות בנושא
מבחן שוונג || גרבי קומפרשיין של BV SPORT
מבחן שוונג || נעלי ריצה של מיזונו מדגם Wave Kazan
מבחן שוונג || שעון פולאר מדגם M400

ריצה
אחרי ההקדמה הארוכה על הרכב הנעל והנראות הסולידית, החלק הכי חשוב הוא איך מרגישות הנעליים בזמן ריצה. אז כמו שציינו, הן מרגישות קלות מאוד (רק 302 גרם) ובעיקר רכות ומשככות. גם בריצה על משטחים שהם לא אספלט, הנעליים עמדו בצורה מרשימה ועשו עבודה נהדרת.

ישנן שתי תכונות בולטות מאוד באולטרה בוסט. התכונה הראשונה היא הרגשת הקפיציות. לא, אתם לא הופכים להיות עכשיו קפיץ אנושי או יוסיין בולט, אבל בהחלט תחושו בקפיציות הנוחה של סוליית האולטרה בוסט שתעזור לכם בספרינטים הקטנים ולא תרגיש לכם כאילו היא מאיטה אתכם. הדבר השני הבולט היא הרכות. מי שאוהב סוליות קשות ולא מתפשרות, הנעל הזו לא בשבילכם, מי שמחפש נעליים שאפשר לרוץ איתן בנוחות גם על העקב וגם על קצות האצבעות, הגעתם הביתה.

סיכום
נראה שבקו נעלי הנוחות שמציפות את השוק כיום, האולטרה בוסט עומד בין הראשונים ברשימה. אלו נעליים שיתאימו גם לרצי מרחקים קצרים אבל בהחלט גם לרצי מרחקים ארוכים כמו רצי מרתון ואף אולטרה מרתון.

חיסרון בולט היא הסולייה שאינה אוחזת טוב במקומות רטובים, אבל זה אינו דבר שצריך להפריע אלא רק לשים לב אליו ולהיזהר.

פחות: סולייה מחליקה במים, בעלי רגל רחבה יתקשו לנעול את הנעליים, סוליית הרשת נשחקת יחסית מהר.

יותר: רכות מפנקת, גפה גמישה שמתאימה עצמה לכף הרגל, נידוף טוב, משקל קל, קפיציות.
רכות בקדמת הנעל: טובה מאוד.

רכות בעקב: מצויינת עם אחיזה טובה של גיד אכילס.

קשיחות: הנעליים רכות וגמישות מאוד.

משקל: 302 גרם למידה 41

מחיר: 850 ש"ח.

ציון שוונג: 9.5 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • coka הגיב:

    מבחינתי הנעל כמעט מושלמת, כמה שהנעל נוחה…
    אוחזת את הרגל בצורה טובה, נוחה מאוד…
    סולית הגומי מאוד תורמת לגמישות של הנעל ומרגיש לי כאילו היא נדבקת לאספלט ותורמת לאחיזה, היא אכן נשחקת מהר וזה מאכזב, שורה תחתונה, בתור אחד שהיו לו שני דגמי אסיקס נימבוס, האולטרה בוסט הרבה יותר נוחות, אני ממש מאוהב בהם…
    דרך אגב, בחו״ל יש צבעים נוספים, אני הכי אהבתי את השחור סגול.

  • יוני הגיב:

    נעל סופר נוחה, ולמי שחשוב גם יפה.
    הסוליה לא מחזיקה יותר 350 קמ, להבדיל מהאנרגי ששרדו יותר מ900 קמ
    הנעל מתאימה רק לריצה באיצטדיון או בכביש נטו.
    קצת כורכר קורע את הסוליה, מעריץ גדול של אדידס יש לי 3 דגמים שלהם והדגם מאכזב, חוזר לאנרגי.
    בחול יש מגוון מטורף של צבעים, הכי יפים זה המשובצים
    ירוק או אדום

  • יעקב הגיב:

    לא מתחבר לי ציון 9.5 לנעל הזו
    1. מידת נשים 41 עם 300גרם –זו לא נחשבת על קלה מאוד
    2. הנעל היא לא נעל שטח כלל ולכן גם חוסר יציבות במים .
    3. רשת נקרעת מהר –נאמר
    4. מנסיון הנעל צרה -ולא מתאימה כלל לבעלי רגל רחבה או להתאמת מדרס .
    5. מחיר לא ממש זול

  • תום שלום הגיב:

    מגוחך: ג'וגרית של שעה ב-10 כותבת ביקורת

    1. עזיז הגיב:

      רק לרצי מרתון של סאב 3 מותר לכתוב?
      פלצן

  • עזיז הגיב:

    רק לרצי מרתון של סאב 3 מותר לכתוב?
    פלצן

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג