מבחן שוונג || נעלי ריצה של מיזונו מדגם Wave Kazan

הבוחן שלנו יצא למספר ריצות דו-ספרתי ובחן את ה-Wave kazan, נעל השטח החדשה של מיזונו - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מבחן שוונג נעלי מיזונו wave kazan 2015
מבחן שוונג נעלי מיזונו wave kazan 2015

קיבלנו למבחן את הנעל החדשה של מיזונו מדגם Wave Kazan, שהייעוד שלה הוא לפגוש את השטח, השבילים והמרחבים ולא את הכביש והאספלט. לקחנו את הנעל ל-10 ריצות לפחות, כפי שאנחנו נוהגים לעשות במבחני שוונג, על מנת לנתח את ההרגשה והתחושה שהרגל עוברת בזמן הריצה.

מיזונו מבחן שוונג

שמה ניתן לה על קרב סמוראים עתיק יומין שהתקיים ביפן

מדובר בנעל שטח חדשה המחליפה את הדגם Wave Ascend והיתרון של ה-Kazan הוא בעיקר בקיזוז 40 גרם ממשקלה יחסית לדגם הקודם. עובדה נוספת שראויה לציון היא כי בדגם הזה קיימת טכנולוגיית ה-XtaticRide התורמת לבלימת הזעזועים ופועלת כגל המפזר את הכוחות הרחק מרגל הרצים. פרט פיקנטי אחרון הוא כי שמה של הנעל הוא על שמו של קרב סמוראים עתיק יומין שהתקיים ביפן.

הרושם הראשוני מהנעל הוא חיובי וזאת בעיקר בשל מריחות הצבע הססגוניות העוטפות את הבד, בשילוב צבע סולייה שמתכתב עם הצבע הדומיננטי של הנעל. הסוליה נראית אגרסיבית דיו, כזו שתוכל להשתלב היטב בשטח ויחד עם זאת משקל הנעל סביר מאוד. השרוכים עשויים ממיתרים חזקים מאוד ומתוכננים בצורת "ספגטי" – שרוכים כאלו נותנים אחיזה טובה יותר לרגל ומייצבים אותנו היטב על שטח הררי ומפתיע.

מי ששואל את עצמו מדוע צריך נעלי ריצה ייעודיים לשטח, התשובה מחולקת לשתיים: ריצה בשטח אף פעם לא מנפיקה מתווה חלק וישר, אלא ההיפך, מסלול לא צפוי של אבנים, סלעים, כורכר, חול וכדומה, ולכן אנו זקוקים לסולייה שתוכל "לאכול" את ההפרעות הללו. סיבה נוספת שנובעת מהטיעון הראשון היא כי יש צורך במערכת בלימת זעזועים מספיק טובה, על מנת שהזעזוע שעובר על כף הרגל תספג בנעל. על מנת לבדוק את הסוגייה ערכתי ריצה ב-3 סוגים שונים של שטח ובאופן הדרגתי: שביל לבן, שטח בינוני ושטח "בשרני". בשביל הלבן לא היתה תחושה שהנעל מגיבה לסביבה בצורה כזו שהיא מגשימה את הייעוד שלה ולכן לא הייתי רוכש נעל שטח ייעודית שכזו במידה וכל המשימות שלכם יסתיימו בשבילים שכאלו. לעומת זאת בריצה בשטח בינוני ובשטח בשרני הנעל "דרסה" את השטח והיתה צמאה לעוד. אמנם מדובר בנעל חדשה שכמובן עוד לא הספיקה להתייצב ולהתאים את עצמה אלי, אך היא הרגישה ככזו שבחלוף הקילומטרים יהיה לה הרבה מה להגיד בנושא. אני חייב לציין שמשום היות הנעל רחבה קצת, הדבר השפיע על התחושה של אחיזת הנעל. אני מעדיף בדרך כלל נעליים שיושבות היטב על כף הרגל ולא נוטות להיות רחבות, אך כאמור בנעל הזו מדובר בנתון שלא ניתן לשינוי.

מבחן שוונג מיזונו wave kazan

שיבוט של איקסים בשרניים. סוליית הנעל (ליחצו להגדלה)

סוליית הנעל המעוצבת עם שיבוט של איקסים בשרניים, ייחודית למיזונו ומאפשרת מצד אחד יציבות נחיתה ואחיזת שטח טובה, ומצד שני מעניקה גמישות במגע עם סלעים או מכשולים אחרים. כמו כן, גם הפער בין קדמת כף הרגל והעקב מאפשרת את אותה הגמשה. בזמן הריצה מלבד האחיזה יש הרגשה כי החלק הפנימי של הנעל מספק ריפוד איכותי לכף הרגל, דבר מוערך מאוד בריצת שטח ממושכת. התמזל מזלי ובאחת מהריצות החל לרדת גשם דק, אך כזה שלאורך זמן מצטבר והופך אותך רטוב עד לשד עצמותיך. ידעתי שזה הזמן לבדוק את יכולת דחיית המים של הנעל. בד הגפה התמודד בגבורה בשלוליות ובממטרים שירדו ודחה את המים שגלשו להם בעקשנות על הנעל, אך לא לאורך זמן. לאחר מספר מפגשים דו-ספרתי כבר הרגשתי את הלחות של המים במפגש עם הגרביים, אך ברור היה לי שזה בלתי נמנע שהרי לא מדובר במגפיים.

פחות: רחבה מדי ולכן יש לבדוק ולהתאימה לרגל. בד הגפה דוחה מים עד שלב מסוים.

יותר: "דורסת" את השטח ויציבה לאורך זמן במשעולים ובדרדרת.

רכות בקדמת הנעל: טובה מאוד

רכות בעקב: טובה מאוד

הפרש גובה: 12 מ"מ

בולמים: טכנולוגית ה-XtaticRide

משקל: 278 ג' למידה 42.5

נראות הנעל: טובה מאוד – מריחות צבע ססגוניות ומעוצבות

מחיר: 629 שקל – מחיר סביר במחוזותינו ביחס לאיכות הנעל

ציון שוונג: 9 מתוך 10


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג