חיזוק שרירי הליבה ללא תנועה: אימון סטטי שישרוף לכם בלי שתצטרכו לזוז

אימון סטטי הוא מעט שונה מההגדרה של אימון כפי שאנחנו מכירים, אך הוא יכול להיות יעיל במיוחד ולא פחות קשה מאימונים עם תנועה. עדי שיף מסבירה ומדגימה. צפו ונסו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון סטטי | צילום: רועי שלם

אימון סטטי הוא אימון שונה לחלוטין מההגדרה הקונבנציונלית והמוכרת של אימונים שאנחנו מכירים. כשמו כן הוא, סטטי. משמע, ללא תנועה. דרך נהדרת לחזק את שרירי הליבה באופן משמעותי ובטוח היא על ידי ביצוע תרגילים סטטיים, ששמם הנוסף הוא תרגילים איזומטריים. מטרת התרגילים הללו היא לחזק את שרירי הגוף השונים, ובתוכם, כאמור, גם את שרירי הליבה בזמן שאנו "נכנסים" למנח ונשארים בו ללא תזוזה במשך פרק זמן מוגדר של כמה שניות או כמה דקות, תלוי בתרגיל ותלוי ביכולת של הגוף.

לכתבות נוספות בנושא:
כאן מותר לבעוט: אימון יעיל לפריקת עצבים ושחרור כעסים
הכירו את פלאנק קופנהאגן: התרגיל שגם החזקים ביותר יתקשו בו
מתקשים לזוז מהטלוויזיה? קבלו את "אימון הספה"

שרירי הליבה הם מהשרירים החשובים ביותר בגופנו ובתוכם שרירי הבטן ובהם גם האלכסונים, שרירי האגן והישבן ושרירי הגב. שרירי הליבה תומכים, למעשה, בעמוד השדרה ואחראים ליציבות הגוף ואחיזה נכונה שלו. בנוסף, הם מגנים על איברים שונים כדוגמת האגן, יוצרים סנכרון נכון בין פלג הגוף העליון לפלג הגוף התחתון ומאפשרים ביצוע נכון ומדויק של תנועות יומיומיות דוגמת הליכה, עלייה במדרגות וריצה.

שרירי ליבה חלשים עלולים לגרום לכאבים שונים בגוף, ובעיקר באזור הגב התחתון, לבעיות אורתופדיות וליציבה לא נכונה של הגוף. אם אתם חשים כאבים בגב התחתון בזמן עמידה ממושכת או בזמן הליכה איטית, יתכן ששרירי הליבה שלכם אינם חזקים מספיק וחשוב שתחזקו אותם.

היתרון בביצוע תרגילים סטטיים הוא שמעבר לחיזוק משמעותי של שרירי הליבה ויתר השרירים בגוף, המפרקים נשמרים והסיכוי לפציעות קטן בשל היעדר עומס או חזרתיות של תנועה שזוויתה, למשל, יכולה להיות מוגזמת או לא נכונה עבור שרירים מסויימים.

ביצוע תרגילים סטטיים מומלץ ומיועד לכולם ובעיקר לאלו שסובלים מכאבי גב וכתוצאה מכך, למשל, מתקשים בביצוע כפיפות בטן עקב התנועה החזרתית של הכפיפה שיכולה לגרום לכאב. במנח סטטי ננטרל את הכאב שמגיע מהחזרתיות, מה שבריא ונכון יותר בסיטואציה הזאת עבור הגוף.

כאן למעלה סרטון קצר ובו אימון סטטי עם תרגילים ברמות אתגר שונות. התרגילים עובדים על שרירי הבטן, הישבן, הגב, הידיים והרגליים. בסרטון תמצאו הסבר כיצד לבצע את התרגילים וגם את זמן המינימום בו עליכם להישאר במנח ללא תזוזה. כמובן שאם אתם חשים בכאב באזור הגב, הצוואר או הברכיים, הישארו במנח זמן קצר יותר, עד אשר הגוף ילמד את התנועה, וכך כל פעם תוכלו להאריך את זמן השהייה בתרגיל. מנגד, זמן המינימום כשמו כן הוא, ולכן הישארו במנח הסטטי ככל שתוכלו. בהצלחה!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג