כאן מותר לבעוט: אימון יעיל לפריקת עצבים ושחרור כעסים

מחקרים הראו כי יש קשר ישיר בין כעס לאורך זמן למחלות לב ומעיים והיחלשות המערכת החיסונית בגוף. עדי שיף מציעה את הפתרון המושלם, עם אימון יעיל בדיוק לשחרור והוצאת הכעסים. נסו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון פריקת כעסים | צילום: רועי שלם

תחושת כעס ועצבים היא תחושה נורמטיבית. כעס, עצבים ומתח הן תחושות שקיימות, לעיתים, בכל אחד ואחת מאיתנו. לפעמים הכעס מצטבר, נאגר בפנים ונשאר, למעשה, כלוא בתוך הגוף. אין ספק שאנחנו כרגע בתקופה מאתגרת במיוחד, שלצד התסכול, הכאב וחוסר האונים, מביאה איתה גם כעס שמגיע לעוצמת שיא.

כשאנו נמצאים זמן רב מדי במצב של כעס ומתח גדולים, אנו עלולים להיות חשופים יותר לסיכונים בריאותיים ולהיחלשות המערכת החיסונית של הגוף. מחקרים הראו כי יש קשר בין כעס לאורך זמן למחלות לב ומחלות מעיים. כעס ותחושות שמגיעות בעקבות הכעס יכולים להתבטא בהזעה או תחושת חום פנימית בגוף. בנוסף, הדופק עולה, האדרנלין עולה ולעיתים אף יורגשו קשיים בנשימה. ובעיקר, התחושה היא כאילו אנו עוד רגע ממש "מתפוצצים".

ברגע כעס המוח, למעשה, משדר ומסמן לגוף שאנחנו בסכנה או שעליו להיות דרוך ולכן הגוף שמקשיב למוח, מיד מתאים את עצמו ונכנס למצב של דריכות כדי להגן על עצמו. לכן, כדי להשתחרר ממצב הדריכות ולשחרר את הגוף חשוב לתת לכעס "לצאת החוצה" ולא להישאר כלוא בגוף. זה, בעצם, כמו רעל בגוף, שאם לא נשחרר אותו לאורך זמן, הגוף והנפש עלולים להיפגע וכתוצאה מכך יכולה להיות פגיעה בכל תחומי החיים.

ספורט הוא אחד הכלים המומלצים והיעילים במצב שכזה. הוא כלי נהדר לפריקת כעסים ועצבים. אימון שבנוי נכון ומשלב תנועות שעוזרות לגוף לפרוק ולהשתחרר, מרגיע את הגוף והנפש ומאפשר להמשיך את היום בצורה יותר מווסתת ופחות דרוכה. חשוב להתמיד באימונים האלו כדי שהגוף ילמד ויפנים שזאת הדרך לפרוק ולהירגע.

כדי לשחרר את התחושות הקשות, מומלץ להוסיף לאימוני הכושר גם תרגילים שמשלבים בעיטות, תרגילים שמעלים את הדופק וגם תרגילים לשיווי משקל, כי מתח, לחץ, כעס ועצבים מוציאים אותנו משיווי המשקל וחשוב להחזירו. זמן האימון אינו רלוונטי, גם אימון קצר מספק תוצאות ומפחית מתח מהגוף ומיד לאחר האימון כבר תחושו בהקלה.

קבלו כאן לעיל אימון קצר בן 10 דקות בלבד שמטרת העל שלו היא לפרוק כעסים. האימון מתבצע בעמידה בלבד ולכן אין צורך להתארגן לקראתו. בין תרגיל לתרגיל יש הרפיה קלה לגוף ושילוב של עבודה על שיווי משקל. לא כולם מתחברים לקפיצות ולכן אין קפיצות באימון הזה.

ניתן לבצע את האימון עם או בלי משקולות, זה לא משנה, לצורך העניין. המשקולות נועדו כדי להוסיף עבודה על שרירי הידיים במקביל לפריקת הכעסים ולכן, אם אתם בוחרים לבצע את האימון עם המשקולות, אתם מרוויחים על הדרך גם עבודה נהדרת על שרירי הידיים. בחרו במשקולות ששוקלות בין קילוגרם אחד ל-5 ק"ג, בהתאם ליכולת. אם שרירי הידיים חלשים, בחרו במשקולות ששוקלות קילו כל אחת.

ושיהיו ימים קלים יותר.

 


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג