בפעם השנייה ברציפות: מור ספיר אלוף העולם בטיפוס פראלימפי

הישג נהדר למטפס הישראלי, שאיבד את אצבעותיו באסון המפולת בנפאל וכעת זכה בזהב שני רצוף: "מרגיש שלא רק ניצחתי שוב את אליפות העולם, אלא גם ניצחתי את כל הפחדים שעלו בתוכי לאורך השנה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מור ספיר בטקס הענקת המדליות | צילום: ניב כהן, באדיבות התאחדות הטיפוס בישראל

הישג ענק למטפס הפראלימפי מור ספיר. הישראלי זכה אמש (חמישי) במדליית הזהב באליפות העולם שנערכת בעיר ברן שבשווייץ. מדובר בזכייה שנייה רצופה של ספיר, שעמד על ראש הפודיום גם באליפות העולם 2021 שנערכה ברוסיה. ב-2019 בצרפת סיים כסגן אלוף העולם.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג שיא: מקום עשירי בעולם למטפסת איילה כרם באליפות העולם בבולדרינג
מדליית זהב שלישית לשחיין הפראלימפי עמי דדאון באליפות העולם
ממשיכים להצליח: מדליית ארד לשחיין הפראלימפי איאד שלבי באליפות העולם 

ספיר אמר בסיום התחרות: "ב-2021 לא ידעתי עד כמה זה קשה להיות אלוף עולם, והיום אני מבין שזה קל יחסית לעומת לשמר תואר של אלוף עולם. לאורך כל השנה הרגשתי שאני פייבוריט וממסלול למסלול שלא הצלחתי אפילו לעבור חצי מאורכו, האמונה הזאת נעלמה. היום כשהגעתי כמעט עד לטופ המסלול אני מרגיש שלא רק ניצחתי שוב את אליפות העולם, אלא גם ניצחתי את כל הפחדים שעלו בתוכי לאורך השנה".

מור ספיר מטפס | צילום: Jan Virt באדיבות התאחדות הטיפוס

סיפורו של ספיר מתחיל עוד באוקטובר 2014, אז התרחש אסון המפולת בטרק המקיף את רכס האנאפורנה שם נפצע, לאחר שסופת ציקלון גרמה לירידת כמויות שלג עצומות בסביבת הרכס. לאחר היוודע דבר האסון החלו פעולות חילוץ, שבמהלכן חולצו כ-500 מטיילים בתוך ארבעה ימים למקום מבטחים. באסון נהרגו 43 מטיילים, בין ההרוגים היו ארבעה מטיילים ישראלים.

ספיר התחיל לפלס את דרכו בשלג בעזרת הידיים ולאחר כמה דקות הכפפות נשמטו מידיו והוא החל לפלס את דרכו בידיים חשופות. הוא סבל מכוויות קור קשות ופונה לבית החולים, ובהמשך לטיפול בארץ. בישראל הוא עבר תהליך שיקום במשך שבעה חודשים בבית החולים שיבא ולבסוף נאלצו הרופאים לקטוע את עשר אצבעות ידיו. כחלק מהליך השיקום הומלץ לו להתחיל לטפס, והוא גילה כישרון רב ובהמשך הפך לאלוף העולם.

עוד באליפות העולם, הישראלית איילה כרם נעלה אליפות מוצלחת ביותר כאשר סיימה במקום ה-18 בתחרות הקומביינד אליה העפילה לאחר שסיימה במקום ה-10 בבולדר, הישג השיא של מטפסת ישראלית בכל הזמנים, ובמקום ה-33 בהובלה.

תחרות הקומביינד המשלבת בולדר והובלה היא התחרות אליה תנסה כרם להעפיל למשחקים האולימפיים (תחרות הספיד הופרדה בפריז). בסך הכל יעפילו לפריז 20 מטפסים ו-20 מטפסות לקומביינד, וכרם תשאף להיות ביניהם, כאשר הדרך העיקרית להעפלה היא סבב קדם אולימפי שייערך ממרץ 2024 עד יוני.

איילה כרם באליפות העולם | צילום: Lena Drapella, התאחדות הטיפוס העולמית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג