"100 ימים בגיהנום": הריצה למען השבת החטופים חוזרת בשבת לת"א

במלאת 100 ימים לחטיפה, תצא בשבת ב-7:30 ריצה משותפת ממתחם המגדלור למען השבת החטופים משבי חמאס. עילי, אחיו של אביתר דוד החטוף: "בואו לרוץ איתנו ולזעוק את זעקת החטופים, כל שנייה היא קריטית לחייהם!"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתוך אחת הריצות להחזרת החטופים בתל אביב | צילום: גיא דר

ב-21 באוקטובר, שלושה שבועות אחרי השבת השחורה, החלה יוזמה מקומית קטנה של ריצה משותפת על הטיילת בתל אביב. זה התחיל כ"רצים עם עומרי", כשקהילת האולטרה-מרתון התגייסה למען רץ האולטרה עומרי אלמוג, שארבעה מבני משפחתו נחטפו מביתם בכפר עזה ושניים נוספים נרצחו (נדב גולדטשיין וים גולדטשיין אלמוג ז"ל).

לכתבות נוספות בנושא:
בהובלת כריס פרום: עשרות אלפים בכל העולם ירכבו למען החטופים
צפו: מעל 1,000 רכבו למען השבתה של הטריאתלטית נעמה לוי
צפו: לראשונה מאז חזרה מהשבי, אגם גולדשטיין אלמוג הגיעה לריצה למען החטופים בת"א

משבוע לשבוע, המיזם הלך וגדל והפך במהרה לריצה השבועית למען החטופים – עם בלונים צהובים, חולצות ייעודיות, דגלים ושלטים. בסוף נובמבר, אחרי 51 ימים בעזה, משפחתו של עומרי הוחזרה מעזה לישראל בעסקה ובשבת לאחר מכן הגיע רגע שיא של המיזם כשאגם גולדשטיין אלמוג בת ה-17, שרבים רצו עם מספרי חזה שפניה מופיעים עליהם, הגיעה בעצמה לריצה, שהייתה מרגשת במיוחד ומהולה בדמעות.

אגם גולדשטיין אלמוג וסבה גיורא אלמוג בריצה בתל אביב | צילום: גיא דר

בשבועות שלאחר מכן, המיזם הלך ודעך. עומרי אמנם המשיך להגיע בכל שבוע למתחם המגדלור ולצאת לאותן ריצות "עד שכולם יחזרו" ואיתו גם רצו באופן קבוע חברים בקהילת הריצה, אך ההפקה הגדולה נעלמה, וגם כמות האנשים שהצטרפה הלכה והצטמצמה.

אלא שגם היום, 136 חטופות וחטופים עדיין נמצאים בעזה והחשיבות שבקריאה להחזירם רק הולכת ומתעצמת מיום ליום. כעת, רגע לפני שיצוין המספר המבהיל של 100 ימים שאותם חטופים נמצאים בשבי, מיזם הריצה חוזר וההמונים יגיעו ביום שבת ב-7:30 למתחם המגדלור פעם נוספת.

לפי המארגנים, במקום יימכרו חולצות וצמידים (#BringThemHome Now), כשכל ההכנסות למען המשך הפעילות של מטה משפחות החטופים. תחילת הריצה תהיה משותפת בקצב אחיד על הגשר לכיוון דרום, במפגן עוצמתי במיוחד לתוך נמל תל אביב, ולאחר מכן כל אחד ממשיך בקצב ובמרחק לפי יכולתו.

המשפחות והחברים של חלק מהחטופים יגיעו גם הן לרוץ ולקבל את החיבוק הגדול מקהילת הריצה, בהן בין היתר משפחתו של אביתר דוד בן ה-23 מכפר סבא. אביתר נחטף מהמסיבה ברעים יחד עם חברו גיא דלאל, כשחברים נוספים שלהם נרצחו באותה שבת. אביתר הוא מוזיקאי ומנגן על גיטרה, וזכורה במיוחד ההתגייסות של אמני ישראל למענו בשיר משותף.

עילי דוד, אחיו של אביתר, אמר לקראת הריצה בשבת: "אנחנו ממשיכים בעשיה להעלאת המודעות וקריאה לשחרור מיידי של כל החטופים. בואו לרוץ איתנו, להראות נוכחות ולזעוק את זעקת החטופים, כל שנייה היא קריטית לחייהם!"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מטפלת ריגשית הגיב:

    מה זה עוזר להם?
    תשמרו שבת תתחזקו במצוות זה מש שיעזור

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג