בהובלת כריס פרום: עשרות אלפים בכל העולם ירכבו למען החטופים

ב-14 בינואר, 100 ימים בדיוק ל-7 באוקטובר, ייערך מפגן רכיבה חובק עולם למען החזרתם של אלו שנותרו בשבי חמאס, ביוזמת קבוצת הרכיבה ישראל פרמייר טק ומטה המשפחות. פרום: "מלא תקווה שזה יקרב את שובם הביתה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר איינהורן עם הסרט למען החטופים | צילום: ישראל פרמייר טק

עשרות אלפי רוכבי אופניים מרחבי העולם צפויים להתאחד למפגן רכיבת סולידריות חובקת עולם למען שחרור החטופים ביום המאה לחטיפתם, החל ביום ראשון הבא, 14 בינואר.

לכתבות נוספות בנושא:
בשבת: רוכבים יחד למען החזרתה של הטריאתלטית נעמה לוי מהשבי
האזינו לפודקאסט: סיכום עונת 2023 באופני הכביש ומבט לעונה הבאה
יוכל שוב לרכוב: ארז קלדרון בן ה-12 שוחרר משבי חמאס

כריס פרום, רוכב האופניים האגדי שניצח בטור דה פראנס ארבע פעמים ונחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה, התגייס להוביל את הקמפיין יחד עם קבוצתו ישראל פרמייר טק, סילבן אדמס ומטה משפחות החטופים. פרום קורא למיליוני אוהדיו ולכל קהילת רוכבי האופניים בעולם, לקשור סרט צהוב לאופניהם ב-14 בינואר,  היום המאה לחטיפה, ולהקדיש את הרכיבה לקריאה לשחרורם.

"כאדם, כאבא לילדים, איני יכול לעמוד מנגד", אמר פרום בסרטון שפורסם גם ברשתות של הקבוצה הישראלית בה הוא מתחרה. ישראל פרמייר טק, הפועלת רבות מאז 7 באוקטובר בזירה העולמית למען ההסברה הישראלית, יזמה את מפגן הרכיבה חובק העולם ביחד עם מטה המשפחות החטופים להחזרת החטופים והנעדרים, כאשר למיזם הצטרף גם איגוד האופניים הישראלי.

פרום סיפר כיצד התרגש מהסיפור של משפחת קלדרון – האב עופר ובנו ארז בן ה- 12, רוכבי אופניים, שניהם נחטפו ב- 7 באוקטובר. הבן ארז שוחרר לאחר 51 יום בשבי בעזה, אולם אביו עדיין מוחזק בידי חמאס. "הסבל שלהם ושל כל החטופים האחרים נוגע ללבי, ואני קורא לכל רוכבי האופניים באשר הם לצאת לרכיבת סולידריות ביום הזה, בדיוק כפי שאעשה בעצמי. אני מלא תקווה שמפגן התמיכה הזה יקרב את שובם הביתה".

עופר וארז קלדרון | צילום: פרטי

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס, הביע תקווה "ש-14 בינואר יהפוך ליום של רכיבת החירות. זו תהיה קריאה של אלה המאמינים בערכים אנושיים, להשיב את חירותם של ילדים, נשים, זקנים ומבוגרים שנלקחו כבני ערובה על ידי ארגון טרור אכזרי".

הדס קלדרון, אמו של ארז הודתה לכריס פרום בהתרגשות על תמיכתו ועל היוזמה לאחד את קהילת האופניים העולמית למען החטופים: "זה מפגן תמיכה חשוב מאין כמותו. ארז קיבל בחזרה את חירותו אבל אביו וכל החטופים האחרים עדיין נמקים שם. לארז מגיע להתאחד בחזרה עם אבא שלו, לזכות בהזדמנות לרכוב איתו כמו כל אבא ובן. הוא כל כך מחכה לו. ואין לנו זמן לאבד. כל רגע שעובר עליו ועל החטופים האחרים בשבי החמאס הוא קריטי".

133 חטופים ביניהם נשים וילדים עדיין מוחזקים בידי חמאס כאשר עדויותיהם הקשות של חטופים אחרים ששוחררו מהשבי מעוררות חרדות אצל רבים מבני המשפחות שקרוביהם עדיין שם. "מאז 7 באוקטובר אין לנו יום ואין לילה, רק סיוט מתמשך, אמרה שי בנימין, בתו של רוכב האופניים רון בנימין בן ה-57, שנחטף כאשר יצא באותו בוקר לרכיבת השבת שלו: "הכל רודף אותי. המחשבות על מה שמעוללים לו שם. איך הוא מצליח לחיות שם. איך אני יכולה לישון כאשר אין לי מושג אם אבא שלי מסוגל לישון בכלל.  כשאני רוצה לאכול אני נרדפת מהשאלה אם הוא מורעב שם. ולמה מגיע לי להתכסות בשמיכה כאשר לאבא קר".

רן בנימין החטוף בעזה | צילום: פרטי

היא הביעה תקווה שמפגן הרכיבה הבינלאומי הזה יאפשר לגייס תמיכה בקרב קהל שיוכל להזדהות עם גורלו של אביה: "אני מבקשת שיעצרו ויחשבו לרגע: אבא שלי נחטף ועולמו ועולמנו חרבו כאשר יצא לרכוב על אופניים. זה היה כל 'חטאו'. מה אם זה היה קורה להם"?

מטה המשפחות, קבוצות רוכבים ותומכים רוכבים יארגנו במהלך אותו יום אירועי רכיבה פומביים בכמה ערים כמו ברצלונה, פריז, לונדון, מלבורן, לוס אנג'לס וערים נוספות, אליהן יוזמנו רוכבים להקיף מסלול שנבחר במיוחד סביב כיכר או פארק ידועים כמחווה למען החטופים. במקביל, רוכבים באשר הם ייקראו לרכוב עם הסרטים הצהובים באזור מגוריהם ולהעלות צילומים מהרכיבה של אחד החטופים עם ההאשטאג המיוחד #RidetobringThemhomeNow במטרה ליצור תהודה עולמית.

בישראל יתקיים אירוע הרכיבה המרכזי בוולודרום הלאומי בתל אביב כאשר 133 בני משפחות החטופים ורוכבים מקהילת האופניים הישראלית יקיפו את אצטדיון הרכיבה בדבוקה אחת כדי לייצג כל אחד ואחד מהחטופים.

כריס פרום עם הסרט הצהוב על אופניו | צילום: ישראל פרמייר טק



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג