הצעירים במוקד: יואב רומנו, ענבר דנציגר ותום מיניס כיכבו בהולנד

שחייני ישראל מרשימים מעבר לים: תום מיניס עם קריטריון לאליפות אירופה, יואב רומנו וענבר דנציגר עם התקדמות מצוינת. וגם: המחווה המרגשת שחיכתה לשחיינים בסן אנטוניו ורון פולונסקי שוחה מהר כבר במוקדמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יואב רומנו | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ימים עמוסים ופוריים במיוחד לשחייה הישראלית, כאשר חלק אחד של הנבחרת החל היום (חמישי) להתחרות באיינדהובן וחלק אחר מתחיל בסן אנטוניו, שם ציפתה לשחיינים ולשחייניות גם קבלת פנים מרגשת במיוחד. בינתיים, כבר עם פתיחת שתי התחרויות קיבלנו כמה זמנים מהירים במיוחד, הנה סיכום קצר של האירועים הבולטים:

לכתבות נוספות בנושא:
ישיגו כרטיסים לפריז? 11 שחייניות ושחיינים ישראלים יתחרו בסן אנטוניו
האולימפיים כיכבו, 69 שיאים נשברו: סיכום אליפות ישראל בשחייה למאסטרס
אחרי שעלה פי 3 מהתכנון: הושק מרכז המים האולימפי בפריז

בית רומנו
במעבר חד לאיינדהובן – אחת השאלות המרתקות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז היא הרכבי נבחרות השליחים הישראליות (ולמזלנו יש לא מעט מהן). מי שהוכיח היום כי הוא צריך להיספר בתמונת המועמדים לשליחים 4X200 חופשי אצל הגברים הוא יואב רומנו בן ה-19, שממשיך במגמת ההתקדמות העקבית שלו. חצי שנה בלבד אחרי שקבע את שיאו האישי הקודם ב-200 חופשי, הוא קיזז ממנו עוד יותר מחצי שנייה וקבע 1:48.25 דקות כבר במוקדמות, כשהוא נראה פשוט נהדר על המים.

יואב רומנו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בערב, הוא סיים במקום השני בגמר כשהוא שוחה מאית אחת לאט יותר, ורק לדאנאס ראפשיס הליטאי, סגן אלוף העולם במשחה זה, מקדים אותו. אמנם הוא כנראה יצטרך לשפר עוד קצת את שיאו כדי להיכנס לרביעיית השליחים, אולם בקצב הזה, זה לגמרי אפשרי. אגב, שימו לב גם לאלכסיי גליבינסקי, בן גילו של רומנו, שסיים שישי באותו הגמר עם שיא אישי משלו של 1:49.06 דקות

גב האומה
עוד שחיין צעיר שלא מפסיק להתקדם הוא ענבר דנציגר. הגביסט המוכשר סיים במקום השני גם הוא במשחה ל-200 גב, עם שיא אישי משלו של 1:58.62 דקות. מדובר בשיפור של 38 מאיות לשיאו הקודם (גם הוא בן חצי שנה בלבד), והוא רחוק 1.12 שניות מהקריטריון האולימפי במשחה זה, כשיהיה מעניין לראות אותו גם בחצי המרחק. אגב, היחיד שעקף אותו במשחה הוא כריסטיאן דינר הגרמני הוותיק, אלוף אירופה לשעבר במשחה זה, שהקדים אותו ב-12 מאיות בלבד.

ענבר דנציגר | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ימי התום
משחה ה-200 גב לנשים בישראל נשלט בשנים האחרונות ללא עוררין על ידי אביב ברזלי, כשמדי פעם גם אנסטסיה גורבנקו מפציעה בו. אולם צלע שלישית בחבורה הזו הצטרפה היום, וקוראים לה תום מיניס. השחיינית בת ה-18 מראשון לציון קבעה כבר במוקדמות את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרות, לראשונה בקריירה, עם זמן מצוין של 2:14.29 דקות. בערב היא סיימה שישית בגמר עם 2:15.31 דקות.

תוצאות נוספות
עוד הערב באיינדהובן, ב-200 פרפר יהב חלג סיים חמישי עם 2:02.35 דקות, אצל הנשים אופיר רכאח סיימה גם היא חמישית עם 2:16.95 דקות; יובל סגל סיימה תשיעית ב-200 גב עם שיא אישי של 2:18.01 דקות; דניאל קריצ'בסקי סיים במקום ה-17 ב-200 חופשי עם 1:51.83 דקות, כשבמשחה המקביל לנשים סיימה בקי פוזדנר במקום ה-16 עם 2:04.88 דקות; ב-50 חזה יהונתן יצחקי סיים 16 עם 28.65 דקות.

תום מיניס | צילום: כרמל לויתן

המחזה של רוני
רון פולונסקי הוא אחד השחיינים המוכשרים והמגוונים של ישראל, בזה אין ספק, ועצם היותו שיאן ישראל ב-200 מעורב אישי מדגיש זאת. אולם הערב בסן אנטוניו הוא היה קרוב לשיא ישראלי שני בקריירה, ב-100 חזה. רוני, שסיים לא מכבר את אליפות המכללות, תרגם את כושרו לבריכות הארוכות והפציץ שיא אישי של 1:00.39 דקות. שיפור של כמעט שנייה (!) לשיאו האישי והתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה של ישראל, שש מאיות מהשיא הלאומי של כריס פיצ'וגין. פולונסקי עלה לגמר מהמקום השני, והלילה ינסה לשפר בעוד כמה מאיות את שיאו, ומי יודע, אולי אפילו להיות הישראלי הראשון שיורד מגבול הדקה

מחווה מרגשת עוד לפני השחייה
אירוע מרגש ומיוחד נערך לפנות בוקר בסן אנטוניו, ארה"ב, עוד לפני תחילת התחרות. סטפני ברנס, שחיינית עבר אמריקנית המנהלת קבוצת שחייה בסן אנטוניו, שעבדה ואימנה לצדו של יועץ העל של איגוד השחייה דייב מארש, הפתיעה את הישראלים בערב הוקרה מרגש.

הנבחרת בערב המחווה המרגש | צילום: איגוד השחייה

ברנס, יחד עם קבוצת תומכי ישראל שאף לא אחד מהם הוא ישראלי או יהודי, קיבלו באהבה גדולה את המשלחת מישראל והעניקו לה הרגשה נפלאה של בית חם עם ארוחה לתפארת. המשלחת הישראלית כללה 15 שחיינים ושחייניות, את מאמן הנבחרת אייל עילם ויועץ העל דייב מארש. כל שחיין ושחיינית מישראל, זכו גם למשפחה "מאמצת" שדאגה לצ'ופרים מרגשים והבטיחה להיות זמינה עבורם בימי התחרות.

אייל עילם סיפר: "כל האירוע נעשה מטוב לבם והרצון הטוב, שנרגיש טוב ורצויים פה בארה״ב בתקופה הקשה הזו. באמת שקשה לתאר במילים את ההתרגשות שחווינו, השחיינים ואני. תודה לדייב על החיבור ולסטפני הנפלאה על הארגון, חיבורים כאלו בין ספורטאים ואנשים, ללא תלות בדת, לאום ומניעים פוליטיים – הם הגשר שיכול לשמש דוגמה ומופת לחברה כולה".

רון פולונסקי מקבל תמיכה | צילום: איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג