האולימפיים כיכבו, 69 שיאים נשברו: סיכום אליפות ישראל בשחייה למאסטרס

מעל 400 שחייניות ושחיינים מכל הארץ הגיעו למכון וינגייט ליומיים של תחרות נהדרת ואיכותית. יעקב טומרקין שבר שני שיאים, מיקי חליקה הראה כי הוא עדיין מהיר, וגם רונדה ניסמן, רונית קטן, משה גרטל ואניה גוסטמלסקי כיכבו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הענקת הגביעים הקבוצתיים באליפות המאסטרס | צילום: גיא שמואלי

אליפות ישראל בשחייה למאסטרס בבריכות קצרות נערכה בסוף השבוע האחרון בבריכה הלאומית במכון וינגייט, אחרי דחייה שנגרמה במהלך המלחמה. מעל 400 שחייניות ושחיינים מ-33 אגודות מכל רחבי הארץ, כשגם שחיינים פעילים בכירים ניצלו את ההזדמנות וזינקו למים – בהם האולימפיים יעקב טומרקין, מירון חרותי וזיו קלונטרוב.

לכתבות נוספות בנושא:
"ישראל צריכה להאמין שהיא יכולה לזכות במדליה אולימפית בשחייה"
חוזרים לים! נפתחה ההרשמה למשחי המים הפתוחים של שוונג
יותר מקלופ ופרגוסון: כששני מאמנים הדהימו וגרמו למהפכה בעולם השחייה

גם שחייני עבר אולימפיים בלטו כתמיד עם יכולת גבוהה, ובהם מי שכיהן עד לא מכבר כיו"ר האיגוד מיקי חליקה, וכן אניה גוטומלסקי, גרשון שפע, יהונתן קופלב, דב ניסמן ושמות גדולים נוספים. בסך הכל לא פחות מ-69 שיאי ישראל למאסטרס נשברו במהלך האליפות, מהם 62 שיאים במשחים אישיים ושישה נוספים במשחי השליחים.

אניה גוסטומלסקי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ריבוי השחיינים הבכירים יצר גם כמה קרבות איכותיים ומרתקים, כולל שלושה שחיינים מתחת ל-25 שניות ב-50 גב, כאשר יעקב טומרקין עם 24.51 שניות הקדים במעט את עומר וינר ומירון חרותי. טומרקין ניצח גם ב-100 מעורב אישי עם 54.79 שניות, כאשר בשני המשחים שבר את השיא הישראלי לגיל 34-30. קרב מרתק נוסף היה בין אלי כהן לאורי סלע ב-400 חופשי על הזהב לגיל 54-50, שהוכרע לטובתו של כהן ב-4 עשיריות בלבד.

גם ב-800 חופשי קיבלנו קרב איכותי, כאשר מיקי חליקה הראה שהוא עדיין מהיר, עם שיא לגיל 49-45 בזמן של 9:18.22, שלוש שניות לפני מאמן נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים אמיר עופר (ששבר שיא משלו). שיא מיוחד שנשבר היה ב-100 חזה לגיל 49-45, שם גיא אלדר קבע 1:11.40 דקות ושבר שיא ותיק ואיכותי שהיה שייך לגרשון שפע ונקבע ב-1990.

רון קרמן ודב ניסמן | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מי שהיו מצטיינות התחרות ושברו את מספר השיאים הרב ביותר היו רונדה ניסמן, ששלטה בקבוצת הגיל 74-70, ורונית קטן, בגיל 64-60, עם 5 שיאים כל אחת. איגור קרבקוב, רונית קטן ו-ויקטור בלחסן שברו 4 שיאים כל אחד, רעות מרן ועדינה פאור שברו 3 שיאים כל אחת, וברשימת השחיינים ששברו שני שיאים כל אחד נכללים פרט לטומרקין גם משה גרטל, דב ניסמן, אניה גוסטומלסקי, יוחאי ליפשיץ, גיא אלדר, איבונה טוביס, רון קרמן, שי קודיש ויאיר לנדאו.

בדירוג הקבוצתי מי שזכו בתואר אלופי ישראל היא אגודת מכבי עולם המים, אשר הקדימה את אקוותיקים מעמק חפר ואת מכבי חיפה שסיימה במקום השלישי. בדירוג הגברים עולם המים ניצחה, כשמכבי חיפה ואקוותיקים החליפו מקומות, ובדירוג הנשים אקוותיקים לקחו את הגביע, לפני עולם המים והפועל בת ים (בפער של 3 נקודות ממכבי שוהם).

רונדה ניסמן | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

יו"ר ועדת המאסטרס באיגוד השחייה גיא שמואלי סיפר בסיום: "התלבטנו מאוד אם לקיים את התחרות בעת הזו והחלטנו שזו הדרך שלנו להכניס שפיות לתוהו. אנחנו כמובן לא שוכחים את ירון ציטיז ז"ל, בנה של דבי, שחיינית מאסטרס ושופטת, ואת עדן נימרי ז"ל, ביתה של מיכאל, שגם הוא שחיין מאסטרס ושופט, שנהרגו במהלך המלחמה. ועדיין חסרים לנו שחיינים מפונים שלא הצליחו להגיע. ולמרות התקופה המאתגרת, באו מעל 400 שחייניות ושחיינים, והיה כיף, מקצועי, הישגי ומשפחתי. בשבילנו התחרות הייתה מעולה, והיה כיף לראות את החברים".

משה גרטל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אליפות ישראל למאסטרס | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג