אחרי שעלה פי 3 מהתכנון: הושק מרכז המים האולימפי בפריז

המתקן היפהפה והיקר כולל 6,000 מקומות ישיבה, בריכה באורך 70 מטר, חווה סולרית שנמצאת על הגג התלוי הגדול בעולם העשוי כולו מעץ וגשר ענק המחבר את המתקן לסטאד דה פראנס. צפו בתמונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרכז המים האולימפי בפריז | צילום: IOC

אחד הדברים שפריז התגאתה בהם בכניסה למשחקים האולימפיים, הוא שהיא לא מתכוונת לבנות הרבה מתקנים חדשים, אלא להשתמש בקיימים, ואילו המעט שכן ייבנו, ישמשו את הציבור לאחר תום המשחקים. כזה בדיוק הוא מתקן ענפי המים האולימפי בשכונת סן דני בפריז, אשר נחנך בסוף השבוע באופן רשמי, בטקס מפואר בהשתתפות נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא פריז 2024, טוני אסטנגה.

המתקן, שעלותו 188 מיליון אירו (767 מ' ש"ח) וכול כ-6,000 מושבים, הוא לא זה שיארח את תחרויות השחייה, אלא את תחרויות השחייה האמנותית, הקפיצות למים ושלבים מוקדמים בטורניר הכדורמים. תחרויות השחייה עצמן, כמו גם השלבים המתקדמים בכדורמים, ייערכו ב"לה דפנסה" ארנה, אולם רב תכליתי ענק בנאנטר, שבימים כתיקונם מארח משחקי רוגבי וכולל כ-30 אלף מקומות.

הבריכה עצמה היא באורך 70 מטר, הניתנת לחלוקה לפי הצורך באופן מודולרי עם שני גשרים צפים. עם תום המשחקים יהפוך המתקן למרכז ספורט שכונתי ויצומצם ל-2,500 מקומות ישיבה. הוא כולל גם בריכה לימודית, מכון כושר, קיר טיפוס (בולדרינג), מגרשי כדורגל, מגרש פאדל, כדורסל, אולמות יוגה ועוד. המתקן כולל גשר הולכי רגל ברוחב 18 מטר אל אצטדיון הכדורגל סטאד דה פראנס. למתקן יש את הגג התלוי הגדול בעולם העשוי כולו מעץ, ועל הגג הזה יושבת חווה סולארית בשטח של 5,000 מ"ר שתניע את הבניין כולו.

נושא הקיימות חזק מאוד במשחקים הקרובים, והמתקן הוא חלק מיוזמה שכל מבני הציבור החדשים בצרפת יהיו עשויים מ-50 אחוז עץ או חומרים אחרים מהטבע. מושבי הצופים עשויים מ-100 אחוז פלסטיק ממוחזר שנאסף על ידי סטודנטים מקומיים בסן-דני.

מקרון אמר בטקס: "אנחנו רוצים לברך את העולם, לאחל לספורטאים שלנו לזכות בהרבה מדליות, וזה יהיה רגע מדהים של גאווה צרפתית, אבל אנחנו גם רוצים שהמבנים האלה יישארו, כמו בכפר האולימפי והפראלימפי. עבורנו, זה אחד המרכיבים הגדולים של המורשת".

בגזרת העלות, עם זאת, היו חריגות גדולות מאוד בבניית המתקן. התקציב הראשוני לבניית המתקן היה פחות מ-70 מיליון יורו, וצמח כמעט פי שלושה עד ההשלמה הסופית של הבנייה.

בסך הכל, המשחקים האולימפיים בפריז 2024 האיצו את הבנייה והשיפוץ של 25 בריכות ברחבי המחוז, כולל 18 בסיין-סן דני. בין 2021 ל-2023, לא פחות מ-26,000 ילדים נהנו מתכנית השחייה "1,2,3" בהובלת פריז 2024, שגייסה מדריכים מוסמכים וסיפקה שיעורי שחייה ובטיחות מים בחינם לאנשים בכל הגילאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג