ישיגו כרטיסים לפריז? 11 שחייניות ושחיינים ישראלים יתחרו בסן אנטוניו

אחרי המכללות, עוברים לבריכות הארוכות, והשחיינים הישראלים ינסו לנצל את כושרם לזמנים מהירים בתחרות האיכותית בארה"ב, ואולי אף לקריטריונים אולימפיים. במקביל, ישראלים נוספים יזנקו לתחרות קריטריון בהולנד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

אחרי שליגת המכללות הגיע לסיומה, השחייה בארה"ב יכולה להתפנות סוף סוף לבריכות הארוכות (50 מטר), והלילה (בין רביעי לחמישי) תחל התחרות מסבב PRO SWIM בסן אנטוניו, שצפויה לספק כמה רגעים מעניינים במיוחד, הן עבור השחייה העולמית, והן עבור הישראלית. במקביל, תיערך תחרות קריטריון באיינדהובן אליה יגיעו שחיינים ישראלים נוספים.

לכתבה נוספת בנושא:
אחרי שעלה פי 3 מהתכנון: הושק מרכז המים האולימפי בפריז
יותר מקלופ ופרגוסון: כששני מאמנים הדהימו וגרמו למהפכה בעולם השחייה
גבירותיי ורבותיי, הוא חזר! אדם פיטי קבע את תוצאת השנה בעולם

לא פחות מ-11 שחייניות ושחיינים מנבחרת ישראל יקחו חלק בתחרות, כאשר חלקם מגיעים זמן קצר אחרי גמר ליגת המכללות ומנסים "למשוך" את הכושר הגבוה בו היו, ועבור אחרים מדובר בניסוי כלים טוב בסביבה תחרותית ברמה עולמית, כדי לדעת באיזה מצב הם נמצאים.

אביב ברזלי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

במוקד, נמצאים כמובן השחיינים מהמכללות שהיו קרובים בשנה האחרונה לקריטריון האולימפי במשחה אישי, ובראשם רון פולונסקי, לאה פולונסקי, אביב ברזלי ואיילה ספיץ. השחיין ושלוש השחייניות מגיעים בכושר תחרותי, וגם אם המעבר המיידי מבריכות יארדים למטרים הוא לא טרוויאלי, הם ישאפו לקבוע זמנים מהירים ואולי אף להבטיח כבר כעת הכרטיסים האישיים לפריז.

אנסטסיה גורבנקו, שכבר השיגה את הכרטיס לפריז, ודריה גולובטי, שטרם עשתה זאת, מגיעות אחרי מחנה גובה בארה"ב בו שהו עם המאמן טום ראשטון, ויהיה מעניין לראות את כושרן, כאשר גורבנקו רשומה לשישה משחים (סביר שתזנק רק לחלקם) ותהיה מועמדת בחלקם למקומות גבוהים בגמרים.

גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מעניין יהיה לראות גם את קצב התקדמותה של אנדי מורז הוותיקה, שעושה קאמבק בחודשים האחרונים ונראה כי אט אט נכנסת לעניינים. מורז תשחה את שלושת משחי החופשי הקצרים, וכמי שמנסה להיכנס לרביעיית השליחות 4×200 חופשי ולרביעיית השליחים 4×100 מעורב מיקס, זמניה בתחרות בהחלט יכולים להשפיע גם על השחייניות האחרות בנבחרת.

דניס לוקטב, שכבר קבע את הקריטריון לפריז, יגיע לניסוי כלים נוסף בבריכה ארוכה, כשאת סגל הנבחרת ישלימו דניאל נמיר, איתן בן שטרית ודוד גרצ'יק, שגם הם מחפשים מקום במשחקים האולימפיים, בין אם במשחים האישיים ובין אם במשחי השליחים.

מאמן ומנהל הנבחרת אייל עילם סיפר לשוונג לקראת התחרות: "אנחנו מתרגשים להתחיל את עונת הבריכות הארוכות עם הישורת האחרונה לקראת המשחקים. הנבחרת מגיעה לתחרות ממקומות שונים. חלקם רק סיימו לפני 10 ימים את אליפות המכללות (יארדים) וחלקם הגיעו ישירות ממחנה גובה בפלגסטף, אריזונה. ציפייה גבוהה לקראת התחרות שתביא אליה את כל הצמרת האמריקאית ומקווים שנוכל להרחיב את המשלחת למשחקים.

דניאל נמיר | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מהזווית העולמית, יהיה מעניין מאוד לראות בתחרות את ביצועיהן של האחיות גרטשן ואלכס וולש, שלהטו באליפות המכללות, את קצב חזרתו לכושר של קיילב דרסל המתקאמבק, את שיאן העולם לאון מרשאן אחרי עונת מכללות היסטורית, ועוד שלל בכירים שיקחו חלק בתחרות כמו קייטי לדקי, שיבון הוהי, לילי קינג, קייט דגלאס, רייגן סמית', מייקל אנדרו ועוד, מה שמבטיח תחרות איכותית ומעניינת.

רשימת המשחים המלאה של הישראלים בסן אנטוניו:
דניס לוקטב – 100 חופשי, 200 חופשי ,400 חופשי
רון פולונסקי – 100 חזה, 200 חופשי, 200 מעורב אישי
לאה פולונסקי – 200 פרפר, 200 חופשי, 400 מעורב אישי, 200 מעורב אישי
אנדי מורז – 50 חופשי, 100 חופשי, 200 חופשי
אביב ברזלי – 100 גב, 200 גב
אנסטסיה גורבנקו – 100 חופשי, 200 חופשי, 100 גב, 200 גב, 200 מעורב אישי, 400 מעורב אישי
דריה גולובטי – 100 חופשי, 200 חופשי, 400 חופשי, 800 חופשי
איילה ספיץ – 100 חופשי, 200 חופשי, 100 גב
דניאל נמיר – 50 חופשי, 100 חופשי, 200 חופשי
איתן בן שטרית – 100 חופשי, 200 חופשי, 200 מעורב אישי
דוד גרצ'יק – 100 גב, 200 גב

אנדי מורז | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

יוצאים לדרך גם בהולנד
במקביל לתחרות בסן אנטוניו, תיערך באיינדהובן תחרות קריטריונים הולנדים, שגם בה תהיה נציגות ענפה כחול-לבן. מירון חרותי ומרטין קרטאבי, שכבר קבעו קריטריונים אולימפיים, יובילו את הנבחרת יחד עם יעקב טומרקין הוותיק שמחפש אולימפיאדה רביעית ברציפות. לצידם עוד לא מעט שחיינים מוכשרים, חלק עם שאיפות אולימפיות כבר לפריז: יואב רומנו, כריס פיצ'וגין, ענבר דנציגר, אדם מראענה, תומר שוסטר, אלכסיי גליבינסקי, סמיון גריונטל, תום מיניס, ומאור גורלניק.

בנוסף אליהם, ישנה עוד קבוצת שחיינים שמייצגת את אגודותיהם: יהונתן יצחקי, ניר חי, דניאל קריצ'בסקי, בקי פוזדנר, מורן ארז, יובל סגל, הדר קרפ, אופיר רכאח, סטפן אומלצ'נקו ויהב חלג. מי שמובילים את המשלחת הישראלית הם מאמן נבחרת הנוער כרמל לויתן והמאמן דימה ריבינסקי, וגם משם נעדכן על התוצאות במהלך התחרות.

יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן לולה הגיב:

    תודה רבה על הסקירה.
    בעיקר עבור אלו שלאחרונה זמנם מועט.
    עיתוי התחרות לא מושלם אבל נקווה שיהיו קריטריונים בשביל שהשחיינים יוכלו לנוח ולקחת אוויר לקראת פאריז.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג