רק 5 נשים ובלי בכירים רבים: ארה"ב פרסמה את הסגל לאליפות העולם בדוחא

איגוד השחייה האמריקאי הציג סגל רזה וחסר במיוחד לאליפות שתיערך בקטאר בפברואר, כאשר רבים בחרו לוותר על התחרות בשל התזמון הבעייתי. קייטי לדקי, ראיין מרפי ולילי קינג בחוץ, מייקל אנדרו, קייט דגלאס והאנטר ארמסטרונג בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קייטי לדקי. הרצף נשבר | צילום: Shutterstock

סגל נבחרת ארה"ב לאליפות העולם בשחייה שתיערך בדוחא, קטאר, בתחילת פברואר, פורסם הלילה (בין שלישי לרביעי) רשמית, והוא כנראה החלקי והחסר ביותר שראינו בשנים האחרונות מהנבחרת שטוענת להיות הטובה בעולם, כשמונה רק 18 שחיינים ושחייניות, מהן רק 5 נשים.

לכתבות נוספות בנושא:
בגיל 46: קבעה שיא אישי והעפילה למבחנים האולימפיים האמריקאים
נבחרת ישראל בשחייה לא תצא לאליפות אירופה בבריכות קצרות
סאמר מקינטוש תיעדר מאליפות העולם בקטאר, גם מקניל בחוץ 

מראש הודיע איגוד השחייה האמריקאי על נבחרת קטנה מהרגיל, כשלא ערך תחרות מבחן והחליט לשלוח במקום שני שחיינים בכל משחה, רק שחיין אחד (כשאחד נוסף יכול להצטרף לאותו משחה רק מתוך הסגל הקיים). בתוספת העובדה שהתחרות אינה "חובה" עבור הסגל, וכי רבים מעדיפים להתמקד במשחקים האולימפיים בקיץ ולסיים את העונה בליגת המכללות, התוצאה היא סגל חסר במיוחד.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by USA Swimming (@usaswimming)

את סגל הנשים המצומצם מובילה קייט דגלאס, אלופת העולם ב-200 מעורב אישי וסגנית האלופה ב-200 חזה. לצידה, עוד 4 שחייניות צעירות – קלייר קורזאן בת ה-19 שתשחה שישה משחים בגב, פרפר ובספרינט בחופשי, שחייניות המרחקים קייטי גריימס בת ה-17 וקלייר ויינשטיין בת ה-16 והחזיסטית פייפר אנג'י בת ה-17. קייטי לדקי? לילי קינג? לידיה ג'ייקובי? רייגן סמית'? כולן העדיפו לוותר על ההזדמנות ולא לטוס לדוחא.

אצל הגברים את הסגל בן 13 השחיינים יוביל האנטר ארמסטרונג, אלוף ושיאן העולם ב-50 גב, אלוף העולם מבודפשט מייקל אנדרו, שפספס את הנבחרת לפוקואוקה אשתקד, חוזר לסגל וישחה את כל משחי הספרינט בכל הסגנונות. וגם החזיסט ניק פינק ושחיין המעורב קרסון פוסטר נכללים בסגל. גם כאן חיסורים רבים, כאשר מדליסטים כמו ראיין מרפי, ג'סטין רס, ג'ייק אלכסי, בובי פינק ונוספים נותרו בחוץ.

את הסגל משלימים גם כאן שחיינים שבחלקם פחות מוכרים: ג'ק אייקינס (חזה), שיין קייסאס (פרפר ומעורב), צ'רלי קלארק (חופשי ארוכים), ג'ייק פוסטר (חזה), וויל גלאנט (חופשי ארוכים), זאק הארטינג (פרפר), לוק הובסון (200 חופשי), דייויד ג'ונסטון (חופשי ומעורב) ומאט קינג (חופשי קצרים).

גם בהודעתו הרשמית על הסגל, האיגוד האמריקאי לא הסתיר: "עם אליפויות הקונפרנס בליגת המכללות שנערכות מיד לאחר אליפות העולם, ועם המשחקים האולימפיים רק כמה חודשים לאחר מכן, שחייניות ושחיינים שעמדו בקריטריון ובהליך הבחירה והוצעה להם האפשרות להשתתף באליפות עמדו בפני בחירות קשות, בהתחשב בלוח הזמנים הסטודנטיאלי שלהם ותכניות האימונים לפריז".

קייט דאגלס. מהבכירות שמגיעות | צילום: Shutterstock

נזכיר כי גם נבחרת קנדה שפרסמה את הסגל מוקדם יותר החודש הציגה סגל חסר למדי, ללא חלק מהשחייניות הבכירות של הנבחרת, סאמר מקינטוש, מגי מקניל וקיילי מאס. עוד בעת פרסום מועד האליפות הייתה ביקורת קשה בקרב השחיינים והנבחרות על התזמון הבעייתי, שנבע משיקולים כלכליים והתחייבות חוזית של ההתאחדות העולמית לקטאר. נראה כי לפחות בכל הנוגע לנבחרות השחייה, השחיינים מצביעים ברגליים.

האליפות בקטאר תכריע את זהות 16 הנבחרות שישתתפו במשחקים האולימפיים בכל אחד ממשחי השליחים (בשקלול זמנים עם האליפות מפוקואוקה מהקיץ האחרון), אולם עבור הנבחרות הגדולות, שיודעות כי הן בפנים בכל מקרה, השיקול הזה לא רלוונטי. בשחייה במים פתוחים, שחייה אמנותית וכדורמים, שמהוות תחרויות העפלה ישירות ויחידות למשחקים, אנו צפויים לראות סגלים מלאים לחלוטין בדוחא.

סימן השאלה לגבי השתתפות הנבחרת הישראלית בתחרות עדיין מרחף, שכן היא נערכת על אדמת מדינה תומכת טרור שבה משתכנים כלל בכירי החמאס. איגוד השחייה אמנם החל בהליך הרישום הפורמלי, אולם גם הוא מבין כי בהיעדר אישור השב"כ, לא תוכל הנבחרת לקחת חלק באליפות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג