נבחרת ישראל בשחייה לא תצא לאליפות אירופה בבריכות קצרות

לאחר פתיחת העונה הלא סדירה, החליט איגוד השחייה לא לשלוח נבחרת לאליפות ברומניה מסיבות מקצועיות, ומעדיף להתמקד בתחרויות בבריכות ארוכות. האיגוד החל בהליך הרישום לאליפות העולם בקטאר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו עם הזהב מאליפות אירופה | צילום: באדיבות איגוד השחייה

איגוד השחייה החליט לא לשלוח נבחרת ישראלית לאליפות אירופה הקרובה בבריכות קצרות שתיפתח ב-5 בדצמבר ברומניה. הצוות המקצועי מעדיף בשלב זה להתמקד במשימות בבריכות ארוכות שיהיו בהמשך העונה, בראשן כמובן המשחקים האולימפיים בפריז. המשמעות היא בין היתר שאלופת אירופה ב-200 מעורב אישי אנסטסיה גורבנקו לא תוכל להגן על תוארה.

ההסבר להחלטה, אותה קיבלה הוועדה ההישגית של האיגוד בראשה עומד היו"ר מיקי חליקה, הוא בראש ובראשונה מקצועי, אולם סביר שגם למצב הביטחוני הבעייתי היה משקל בהחלטה. לכך מצטרפת בקשה של משרד התרבות והספורט מהוועד האולימפי והאיגודים להתמקד במשימות אולימפיות, כאשר תחרות בריכות קצרות אינה מוגדרת ככזאת כמובן.

יעקב טומרקין | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אסף מימון, שמשמש כיום כמנהל מקצועי באיגוד, שיתף בהחלטה: "עקב זה שתחילת העונה שלנו הייתה מעורערת מאוד בגלל המצב ותחרויות המטרה המוגדרות כרגע הן אליפות העולם בפברואר ותחרות קריטריונים נוספת בארץ בבריכה ארוכה באותו חודש, אנחנו חושבים שלא נכון מקצועית שחלק מהשחיינים יטוסו לתחרות גדולה נוספת באמצע דצמבר בבריכות קצרות. צריך תקופת אימונים טובה ורצופה. בנוסף, אנחנו מקווים שהשחיינים של הסגל המורחב יטוסו לתחרות אחרת בבריכות ארוכות במהלך דצמבר, שם יקבלו הזדמנות לקבוע קריטריונים לאליפות העולם ולאליפות אירופה במאי, מה שאי אפשר לקבוע בדצמבר בבריכות קצרות".

סימן השאלה הגדול כעת הוא לגבי אליפות העולם שתיערך בקטאר ואמורה להיות תחרות מטרה עבור כל ענפי המים, כאשר בחלק מהענפים יוענקו בה כרטיסים ישירים למשחקים האולימפיים. עדיין לא ברור האם גורמי הביטחון הישראליים יאפשרו למשלחת ישראלית כה גדולה לצאת להתחרות בקטאר, בה יושבת הנהגת החמאס, ואם כן מה יהיו העלויות של סידורי אבטחה מתאימים.

מירון חרותי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

בכל מקרה, באיגוד השחייה כבר החלו בהליך ההרשמה הרשמי לאליפות, מתוך מחשבה קדימה והבנה כי לא ניתן יהיה להחיל את ההליך מאוחר יותר. יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה סיפר: "אנחנו כרגע נרשמים ומתכוננים לתחרות מקצועית, אבל נפעל בהתאם להנחיות של השב"כ, ובמקביל בודקים חלופות".

אותן חלופות אליהן חליקה מתייחס הן כי במקרה והנבחרת לא תורשה להגיע לאליפות, תישקל האפשרות לבקש מהתאחדות השחייה העולמית "כרטיס חופשי" למשחקים האולימפיים, בעיקר לשחייה במים פתוחים, או חלופות מקצועיות אחרות לקביעת הקריטריון, הרלוונטיות יותר כנראה לשחייה האמנותית או לשליחים בשחייה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג