סאמר מקינטוש תיעדר מאליפות העולם בקטאר, גם מקניל בחוץ

נבחרת גדולה ראשונה מפרסמת את הסגל שלה לקראת האליפות בפברואר, כשמרבית השחיינים הבכירים שלה, ובהם שיאנית העולם והאלופה האולימפית, בחרו לוותר על האליפות ולהתמקד במשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש | צילום: Shutterstock

סגל נבחרת קנדה בשחייה לאליפות העולם בקטאר 2024 פורסם אמש (שלישי) וכולל 26 שחייניות ושחיינים. אלא שהכותרות הגדולות הן דווקא לגבי מי שלא נכלל בסגל, ולא מי שנכנס אליו. שיאנית ואלופת העולם והכוכבת הגדולה של השחייה הקנדית סאמר מקינטוש בחרה לפסוח על האליפות שתיערך בפברואר, ולהתמקד במשחקים האולימפיים.

יחד עם מקינטוש בת ה-17 שזכתה בשתי מדליות זהב באליפות העולם האחרונה ב-200 פרפר ו-400 מעורב אישי, גם שני המדליסטים האחרים של קנדה באליפות העולם האחרונה בחרו לוותר על האליפות – האלופה האולימפית ב-100 פרפר מגי מקניל, וסגן אלוף העולם במשחה המקביל לגברים ג'וש ליינדו. גם קיילי מאס, שלוש פעמים אלופת העולם ושיאנית העולם לשעבר ב-100 גב, מחוץ לסגל.

אז מי כן יגיע? מתוך ה-26 שנכללים בסגל, 16 היו גם באליפות העולם ביפן. יובילו את הסגל מבין הוותיקות שחיינית המעורב סידני פיקרם (4 מדליות באליפויות עולם), הגביסטית אינגריד ווילם, וקתרין סוואר בת ה-30, עבורה זו תהיה הופעה מספר 13 באליפויות עולם (בריכה קצרה וארוכה).

המדליסטית האולימפית טיילור ראק תחזור לסגל אחרי שנפצעה בתאונת סקייטבורד ונעדרה מהאליפות בקיץ האחרון, כשבלייק טירני ירשום בכורה בסגל. שמות בולטים נוספים: חאבייר אסבדו, האו-לי פאן, פינלי נוקס, סופי אנגוס, רבקה סמית'.

המאמן הלאומי ג'ון אטקינסון אמר עם פרסום הסגל: "אנחנו נרגשים להכריז על הנבחרת שלנו לאליפות העולם בדוחא, קטאר. האליפות תספק הזדמנות נהדרת לשחיינים הנבחרים שלנו להתחרות נגד כמה מהספורטאים הטובים בעולם בשלב מוקדם של השנה החדשה, וזה הולך להיות מאוד חיובי".

כזכור, אליפות העולם בקטאר נערכת בפברואר, שלב לא שגרתי בעונה לתחרות מסוג זו. זאת, בשל שלל דחיות של אליפויות בעקבות הקורונה, בראשן האליפות בפוקואוקה, וכן הכנסת אליפות נוספת שלא תוכננה, בבודפשט ב-2022. מועד האליפות גרר ביקורת גדולה בקרב שחיינים ומאמנים, כאשר היו כאלה שהודיעו מיד כי אין בכוונתם להתייצב לאליפות. כעת, אנו רואים סנונית ראשונה בדמות הסגל הקנדי החסר, כאשר סגלים נוספים עתידים להתפרסם בשבועות הקרובים.

אנסטסיה גורבנקו. תהיה בדוחא? | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

תחילה, התאחדות השחייה העולמית ניסתה למנוע היעדרות המונית והכריזה כי האליפות הזו תהיה הדרך היחידה להעפיל למשחקים האולימפיים במשחי השליחים, אולם לבסוף חזרה בה בעקבות הלחץ והוסיפה את האליפות ביפן לקריטריון, כך שהזמנים המהירים משתי האליפות במשותף יכריעו את ההעפלה.

עבור נבחרת ישראל המצב לקראת האליפות מורכב במיוחד. קיומה במדינה עוינת כמו קטאר, הנותנת מקלט לראשי החמאס, עלולה להקשות מאוד על אבטחת המשלחת והגעת הנבחרות של ישראל בשחייה, שחייה אמנותית, שחייה במים פתוחים וכדורמים. בשלושת הענפים האחרונים, מדובר על תחרות שמכריעה באופן ישיר את ההעפלה לפריז, ולפיכך חשובה וקריטית מבחינה מקצועית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג