בגיל 46: קבעה שיא אישי והעפילה למבחנים האולימפיים האמריקאים

מעוררת השראה: שחיינית המאסטרס והמאמנת גבריאל רוז הדהימה עם תוצאות נהדרות ב-100 וב-200 חזה, שהעניקו לה את המקום בתחרות המבחן היוקרתית בארה"ב. הכי מבוגר בתחרות אחריה: צעיר ממנה ביותר מעשור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גבריאלה רוז | צילום: פייסבוק

גבריאל רוז הוכיחה ביום ראשון האחרון כי גיל הוא כנראה לפעמים באמת רק מספר. בגיל 46, השחיינית והמאמנת קבעה שני שיאים אישיים במשחים ל-100 ול-200 חזה וקבעה בשניהם את הקריטריון הנדרש להעפלה למבחנים האולימפיים האמריקאים. ב-100 רשמה זמן של 1:09.82 דקות וב-200 קבעה 2:31.68 דקות, שניהם במסגרת משחי הזמנה.

המבחנים האמריקאים, ה-Trials, הם אלו שמכריעים את זהות האמריקאים שייצגו את ארצם במשחקים האולימפיים ועצם ההעפלה לתחרות זו היא מטרה של שחייניות ושחיינים רבים. לפי הנתונים של איגוד השחייה האמריקאי שפורסמו באתר SwimSwam, רוז היא המבוגרת ביותר שתשחה בתחרות, כאשר הבא אחריה צעיר ממנה ביותר מעשור, ברנדון פישר בן ה-34.

צפו ב-100 חזה שנתן לרוז את הקריטריון:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALPHA Aquatics (@alpha_aquatics)

רוז היא ברזילאית-אמריקאית, אשר ייצגה בכלל את נבחרת ברזיל במשחקים באטלנטה ב-1996 ואף סיימה במקום ה-14 במשחה ל-100 פרפר, וכן שחתה 200 מעורב אישי ו-100 חופשי. לאחר מכן היא עברה לארה"ב ושחתה עבור הנבחרת בסידני 2000 ב-200 מעורב אישי, משחה בו סיימה במקום השביעי.

מדובר עבורה בסוג של סגירת מעגל, שכן היא החלה את הקריירה כילדה בתור שחיינית חזה, ואף שברה שיאים לאומיים לילדות ב-50 וב-100 חזה לגיל 12-11. בהמשך, התמקדה בסגנונות אחרים ובהם צברה את מרבית הישגיה. בימים אלו היא מאמנת באגודת Alpha Aquatics בקליפורניה, ובה גם מתאמנת ושוחה בתחרויות מאסטרס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALPHA Aquatics (@alpha_aquatics)

עד השנה, שיאה האישי ב-100 חזה עמד על 1:11.02 דקות, אותו קבעה ב-2002 כשהייתה בת 24. ביולי השנה שיפרה את שיאה משמעותית עד לזמן של 1:10.96 דקות וכעת רשמה שיפור קטן נוסף, אך כזה שהבטיח לה את המקום בתחרות היוקרתית, במשחה לצד האלופות האולימפיות לילי קינג ולידיה ג'ייקובי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג