צפו: שיא אירופי לנואה פונטי ב-100 פרפר, היסטוריה לאירלנד

בריכה אחרונה אדירה של השוויצרי העניקה לו את תואר אלוף אירופה בבריכות קצרות ומחקה את שיא החליפות מ-2009: "לחצתי כמו משוגע". דניאל וויפן הפך למדליסט הזהב הראשון של אירלנד אי פעם בתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה פונטי חוגג ניצחון באליפות אירופה | צילום: European Aquatics

אליפות אירופה בבריכות קצרה נערכת בימים אלו אמנם ללא נציגות ישראלית, אולם זימנה כמה תוצאות מעניינות ומהירות במיוחד. מי שהיה מעל כולם הוא נואה פונטי השווייצרי, אשר שבר את השיא האירופי ב-100 פרפר במאית אחת, עם 48.47 שניות.

לכתבות נוספות בנושא:
איגוד השחייה ביקש מהאיגוד העולמי פתרונות לקביעת קריטריון לפריז אם לא יגיע לקטאר
היהודייה בת ה-16 שהיממה את צמרת השחייה העולמית
עלתה ליגה: ניתוח השיא החדש של אנסטסיה גורבנקו ב-400 מעורב אישי

מדליסט הארד האולימפי בן ה-22 זכה לקרב צמוד ממקסים גרוסה, אולם בריכה אחרונה אדירה נתנה לו את הזהב, בפער של 53 מאיות מהצרפתי. פונטי מחק מטבלת השיאים האירופית את יבגני קורוטישקין הרוסי, אשר שיאו עוד מתקופת החליפות האסורות מ-2009 עמד על 48.48 שניות. זו גם התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה יחד עם טום שילדס, ואחרי שיאן העולם קיילב דרסל (47.78 שניות) וצ'אד לה קלו (48.08 שניות).

"עם הראש והלב, לחצתי כמו משוגע", אמר פונטי בסיום: "ידעתי שגרוסה שחה רק 20 דקות לפני כן את ה-50 חופשי אבל לא ידעתי כמה הוא עייף, נתתי הכל ביציאה התת מימית האחרונה ונתתי כל מה שהיה לי. כיוונתי לזהב, אבל כמובן שאני מאושר מהזמן שהשגתי ומהשיא האירופי. אני חושב שאני יכול לשחות 49 שניות בבריכה ארוכה, וזה מה שיידרש כדי לזכות במדליה בפריז". אגב, פונטי חשף כי כמו שחיינים בכירים רבים, גם הוא ייעדר מאליפות העולם הקרובה בפברואר, שתיערך בדוחא.

יממה לפני כן, דניאל וויפן עשה היסטוריה עבור אירלנד, כשהפך לאירי הראשון שזוכה בזהב באליפות אירופה בבריכות קצרות. הוא עשה זאת במשחה ל-400 חופשי עם שיא לאומי 3:35.47 דקות, והקדים את אלוף העולם לשעבר דאנאס ראפשיס הליטאי שקבע 3:37.80 דקות.

עוד אמש, מישל קולמן השוודית ניצלה את היעדרה של בת ארצה שרה שוסטרום וניצחה בספרינט ל-50 חופשי עם 23.52 שניות, מיוון טומא הצרפתי ניצח ב-50 גב עם 22.84 שניות, אנלי יפימובה הצעירה שכיכבה כאן בארץ באליפות העולם לנוער ניצחה ב-100 חזה עם 1:03.21 דקות והקדימה בכחצי שנייה את בנדטה פילאטו האיטלקייה. אנסטסיה קירפיצ'ניקובה, הרוסייה שעברה לייצג את צרפת, ניצחה ב-800 חופשי בצורה מרשימה עם 8:08.48 דקות, ולקינוח בשליחים 4X50 מעורב ניצחה הרביעייה האיטלקית, לפני בריטניה והולנד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג