איגוד השחייה ביקש מהאיגוד העולמי פתרונות לקביעת קריטריון לפריז אם לא יגיע לקטאר

בשיחת וידיאו עם בכירי האיגוד העולמי, שהופסקה לזמן קצר בשל אזעקות בישראל, הוסברו ההשלכות של אי השתתפות באליפות העולם מבחינת הקריטריונים האולימפיים. חליקה: "אם המדינה והשב"כ יאשרו - נגיע לדוחא"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אליפות העולם בשחייה ובמקצועות המים שעתידה להיערך בפברואר בקטאר ממשיכה להדיר שינה מעיניהם של ראשי הספורט הישראלי. אתמול (שלישי) התקיימה שיחת וידאו בין איגוד השחייה ואיגוד הכדורמים בישראל לבין בכירי איגוד השחייה העולמי. המטרה הייתה מציאת פתרונות לקביעת קריטריונים אולימפיים לפריז 2024, אם ישראל לא תוכל להשתתף מסיבות ביטחוניות באליפות.

עשרה נציגים מהאיגוד העולמי שהשתתפו בפגישה, קיבלו בתחילתה סקירה כללית על המצב הביטחוני בישראל. במהלך השיחה, החלו להישמע אזעקות שגרמו לעיכוב מכיוון שמספר משתתפים מהצד הישראלי נאלצו להיכנס למרחבים מוגנים.

מיקי חליקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

כל ענף הציג את ההשלכות של אי השתתפות בדוחא באשר לקביעת הקריטריון לפריז, כאשר אם לא יימצאו פתרונות אלטרנטיביים יהיה בלתי אפשרי לקבוע קריטריונים למשחי השליחים בבריכה, לתחרויות המים הפתוחים, לשחייה האומנותית ולכדורמים.

כידוע, בטוקיו 2020 סיים מתן רודיטי במקום הרביעי בתחרות המים הפתוחים וגם אווה פביאן נמצאת במקומות הקרובים להעפלה. נבחרת השחייה האומנותית נמצאת בשנה האחרונה בטופ העולמי הן בדואט והן בתרגיל הקבוצתי וגם נבחרת הכדורמים לנשים נמצאת במגמת שיפור מתמדת. כך שללא דרך חלופית לקביעת קריטריון, או כרטיס חופשי, הספורטאים והספורטאיות לא יוכלו להתחרות בפריז.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

המסר של האיגודים הישראלים היה שאם השב"כ יאפשר מבחינה ביטחונית למשלחת לצאת לדוחא, אז ישראל תשתתף באליפות העולם. באיגוד העולמי הביעו הזדהות עם הטרגדיה שעוברת ישראל, המסר שלהם היה שהם מבינים את המצב, ישקלו את כל הפתרונות האפשריים ויעלו אותם לדיון בפגישה נוספת שתתקיים בעוד כעשרה ימים.

יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה: "ביטחון הספורטאים מבחינתנו הוא מעל הכול, אנחנו מעוניינים להגיע לדוחא ונעשה זאת רק אם המדינה והשב"כ יאשרו לנו להיות שם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג