צפו באירוע ההזוי: שחיין חגג ניצחון בתחרות, ונפסל בגלל החגיגה

השחיין אואן לויד ניצח באליפות ה-ACC, אך במהלך החגיגה עבר למסלול שלידו ונפסל בשל כך, למרות שהשחיין באותו מסלול סיים לשחות גם הוא. חברו הגן עליו, פרשני השחייה זועמים והאם היה נפסל גם באליפות העולם על דבר דומה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אואן לויד חוגג | צילום מסך

אליפות קונפרנס ה-ACC בשחייה הסתיימה אמנם ביום ראשון האחרון בגרינסבורו, אולם תקרית אחת חריגה מהתחרות לא יורדת מהכותרות ומרתיחה חובבי שחייה רבים מכל ארה"ב. בתקרית, שחיין המרחקים אואן לויד ניצח במשחה ל-1,650 יארד חופשי (המקביל של המכללות ל-1,500 מטר חופשי), חגג את הניצחון, אולם לאחר יציאתו מהמים התבשר שנפסל.

לכתבות נוספות בנושא:
לפני הונגריה ודרום קוריאה: ניתוח ההישג של נבחרת ישראל בשליחים
טרגדיה בארה"ב: שני שחיינים ושחיינית נהרגו בתאונת דרכים
בלתי נגמר: יעקב טומרקין קבע את הקריטריון לאליפות אירופה בפעם ה-13

הסיבה לפסילה היא שבמהלך חגיגת הניצחון, עלה לויד על המסלול ולאחר מכן "נפל" אל המסלול שלידו, בו שחה חברו לקבוצה רוס דאנט. דאנט סיים מעט אחריו במקום השני, כשהשניים אף התחבקו וחגגו יחד. לאחר שיצא מהמים ואף התכונן לראיון המנצח המסורתי, הודיעו השופטים ללויד כי הוא נפסל בשל "הפרעה לשחיין אחר".

על פי החוק היבש של ה-NCAA: "כל מתחרה שיפריע לשחיין אחר במהלך משחה, יפסל מאותו משחה, בכפוף לשיקול דעתו של השופט…" לפי סעיף נוסף של אותו החוק: "שחיין שיחליף מסלול במהלך מקצה ייפסל". אלא שבמקרה זה ברור כי לויד לא מפריע לאף אחד במהלך החגיגה, אותה החל כשהשחיין לצדו כבר סיים לשחות. אמנם הוא עבר מסלול לפני שכל שאר השחיינים במקצה סיימו לשחות (בכל זאת, מדובר במשחה ארוך), אך כל בר דעת מבין כי לא הייתה כאן כל הפרעה.

לויד היה המום מהפסילה והחל למרר בבכי, כשחברו דאנט, מי שהרוויח במקומו את הניצחון, הגיע אל עמדת הראיונות וזעם גם הוא על ההחלטה: "אני חושב שזה החוק המטומטם ביותר בשחייה, הוא ניצח אותי והרוויח את זה ביושר, והוא זה שצריך לעמוד על ראש הפודיום. הוא היה נלהב, אנחנו מתאמנים כל השנה לרגע כזה ואם הם פוסלים אותו אני חושב שזה הדבר הטיפשי ביותר שיכול להיות. אני לא מתכוון לעמוד שם ולקבל את המדליה הזאת".

הזעם גם הגיע מצד פרשני השחייה המובילים בארה"ב. קייל סוקוול, מהפרשנים הבולטים בשחייה האמריקאית, פרסם סרטון חריף של 10 דקות וחצי בו הוא תוקף את ההחלטה: "לשחייה יש מוניטין כספורט לא כיפי, שפשוט מצפה מהספורטאים להיות שקטים ולא לתפוס תשומת לב יותר מדי… מה ציפיתם שאואן יעשה? ישב עם רגליים שלובות עד שכולם יסיימו ורק אז יתחיל לחגוג? הוא לא הפריע לאף שחיין לסיים את המשחה שלו. אני מבטיח לכם שאם הייתם פונים לכל המאמנים בבריכה ושואלים אותם, הם לא היו רוצים שהוא ייפסל".

שאלנו את שופט השחייה הבינלאומי ברי אבנר את דעתו בנושא והוא היה חד משמעי: "אם זה היה קורה בתחרות של האיגוד העולמי או האירופי, הוא לא היה נפסל. אני בוודאות לא הייתי פוסל אותו. ב-NCAA יש כללים נוספים של התנהגות שלא קיימים בחוקת האיגוד העולמי וייתכן שזו הסיבה לפסילה. לפי ספר החוקים של איגוד השחייה העולמי הוא לא ביצע עבירה ולא היה צריך להיפסל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג