בלתי נגמר: יעקב טומרקין קבע את הקריטריון לאליפות אירופה בפעם ה-13

השחיין המעוטר בן ה-32 זכה שוב בתואר אלוף ישראל ב-200 מעורב אישי, ועל הדרך קבע קריטריון לבלגרד, בה התחרה לראשונה ב-2007. גם תומר שוסטר ושאין גולנד הבטיחו קריטריון, ניצחונות נוספים לגולובטי ורודיטי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

יעקב טורמקין, אחד השחיינים הגדולים בהיסטוריה של ישראל, הוכיח אמש (שישי) כי הוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה. השחיין שחגג 32 בשבוע שעבר ניצח פעם נוספת באליפות ישראל במשחה ל-200 מטר מעורב אישי עם זמן של 2:01.94 דקות, וקבע את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרים שתיערך בקיץ בסרביה.

עבור טומרקין תהיה זו אליפות אירופה ה-13 בקריירה, הישג חסר תקדים במונחי השחייה הישראלית, כאשר זו השישית בבריכות ארוכות, בתוספת שבע בבריכות קצרות (וזאת כמובן בתקופה שאליפות אירופה הייתה כל שנתיים). מדובר אפילו בסוג של סגירת מעגל עבור הישראלי, שכן התחרות תהיה בבלגרד, בה התחרה גם כשחיין צעיר את אחת התחרויות הבינלאומיות הראשונות שלו בפסטיבל האולימפי לנוער אי שם בשנת 2007.

יוסיפוב, טומרקין, גליבינסקי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

טומרקין ינסה בקיץ הקרוב לקבוע את הקריטריון האולימפי בפעם הרביעית בקריירה, דבר שאף שחיין ישראלי לא עשה לפניו, ועדיין לא ברור האם ינסה לעשות זאת במשחה בו ניצח אמש, 200 מעורב אישי, בו צפוי לו קרב מאתגר מול רון פולונסקי וגל כהן גרומי, או ב-100 גב. בכל מקרה, אמש הוא הפגין דומיננטיות כשגבר על אלכסיי גליבינסקי מהפועל ירושלים (2:03.84 דקות) ועל דניאל יוסיפוב מהפועל אולימפ נתניה (2:04.11 דקות).

עוד שחיין שהבטיח את מקומו באליפות אירופה, בפעם הראשונה בקריירה, הוא תומר שוסטר בן ה-19. השחיין מהנגב ניצח  במשחה ל-100 מטר גב עם תוצאה נהדרת של 54.77 שניות והשלים דאבל אחרי הניצחון שלו בחצי המרחק. ענבר דנציגר מהפועל ירושלים סיים שני (55.06) ועומר וינר ממכבי חיפה שלישי (55.53).

אחד המשחים לו ציפינו בתחרות היה ה-800 חופשי לנשים, כשדריה גולובטי, שיאנית ישראל ב-400, ניסתה לאיים לראשונה גם על השיא במרחק הכפול, ששייך למרדית' בודנר מ-2011. גולובטי אמנם לא שברה את השיא, ארך קבעה את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים במשחה זה עם 8:44.73 דקות, ונראה שבמשחה הזה יש לה עוד לא מעט שניות לחתוך בעתיד. בקי פוזדנר סיימה שנייה במשחה (9:02.56) ואופק אדיר שלישית (9:08.63) לפודיום בת-ימי לחלוטין. אצל הגברים במשחה זה, מתן רודיטי השלים דאבל עם 8:10.26 דקות, לפני מאור גורלניק ודניאל רבינוביץ'.

דריה גולובטי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

משחה נוסף בו השיא הישראלי היה על השולחן היה 50 חופשי, כשמרטין קרטאבי, שהיה רחוק רק שתי מאיות מהשיא  של מירון חרותי יומיים לפני כן, ניסה לשפר את זמנו עוד יותר. הפעם זה קצת פחות התחבר לו והוא אמנם ניצח בפער יפה, אך עם זמן של 22.09 שניות, 25 מאיות מהזמן הנכסף. מיכאל פובלאייב סיים שני (23.27) וניר חי שלישי (23.44).

במשחה המקביל לנשים קיבלנו את אחת השחייניות המוכשרות בבריכה, שאין גולנד, שלא רק שהוכתרה בגיל 16 כאלופת ישראל, היא גם קבעה שיא אישי של 25.57 שניות וקבעה על המאית את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרות, לראשונה בקריירה. הדר קרפ סיימה שנייה (26.19) במשחה זה ואליסה משקוביץ' שלישית (26.70).

שאין גולנד מקבלת מדליה מח"כ סימון דוידסון | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ואם כבר כוח צעיר ומוכשר, אופיר שמחה בת ה-15 ממכבי קרית ביאליק הרשימה מאוד בבריכה. ראשית, היא ניצחה במשחה ל-200 מטר מעורב אישי עם 2:20.16 דקות, (לפני אלמה גלסמן ועדן הודרה), ולאחר מכן סיימה שנייה ב-100 גב עם 1:03.91 דקות, רק שתי עשיריות מהשיא הישראלי לגילה, ששייך לאנסטסיה גורבנקו. מי שניצחה ב-100 גב עם שיא אישי מצוין הייתה תום מיניס עם 1:02.33 דקות, כשמיטל פליקשטיין זכתה בארד.

לקינוח, במשחה ל-4X50 מיקס שליחים זכתה הפועל בת ים (אלון אילין, אור טל, יובל סגל ודריה גולובטי) עם 1:39.02 דקות. מכבי ראשון לציון SEALS (אלון דותן, שגיא כהן, אליסה משקוביץ' ודוריה גורלסקי) זכתה במקום השני עם 1:40.29 דקות והפועל מ.א. משגב (דניאל ברנדינר, שאין גולנד, אלמה גלסמן ומעין בירנבך) סיימה שלישית עם 1:41.30 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג