לפני הונגריה ודרום קוריאה: ניתוח ההישג של נבחרת ישראל בשליחים

עם פרסום הרשימות המלאות של נבחרות השליחים שהעפילו למשחקים האולימפיים, זמן לבדוק עד כמה גדול ההישג של ישראל, שהצליחה להכניס 4 נבחרות למשחקים לראשונה בתולדותיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניס לוקטב ודניאל נמיר חוגגים בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

נבחרת ישראל אמנם לא שלחה נבחרות שליחים כלל לאליפות העולם האחרונה בדוחא, שהסתיימה ביום ראשון שעבר, אולם סיימהאת האליפות עם הישג חסר תקדים מבחינתה – 4 נבחרות שליחים שהבטיחו את מקומן במשחקים האולימפיים בפריז, בזכות התוצאות המהירות שהשיגו באליפות הקודמת בפוקואוקה – 4X200 חופשי לנשים ולגברים, 4X100 חופשי לגברים ו-4X100 מעורב מיקס (2 נשים ו-2 גברים).

נסביר – בכל משחה שליחים משתתפות 16 נבחרות. שלוש הראשונות מאליפות העולם ביפן עלו באופן אוטומטי, ואליהן מצטרפות 13 נבחרות, לפי שקלול הזמנים משתי האליפויות האחרונות. לישראל היו 4 נבחרות בטופ 16 בתום האליפות הקודמת, וכולן נשארו בפנים גם לאחר האליפות הנוכחית. יתרה מכך, ישנה נבחרת חמישית (4X100 מעורב לגברים) שנמצאת ממש על סף הכניסה, במקום ה-17, ואם אחת הנבחרות תוותר על השתתפותה (שמועות עיקשות יש כי הנבחרת השוויצרית שוקלת זאת בכובד ראש), היא תיכנס גם כן.

גולובטי, פולונסקי, גורבנקו ופרנקל | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עד המשחקים האולימפיים בטוקיו, מעולם לא הייתה לישראל יותר מנבחרת שליחים אחת שהעפילה למשחקים. בטוקיו המספר הוכפל לשתי נבחרות, וכעת קיבלנו הכפלה נוספת, ל-4 נבחרות. מדובר בהחלט בהישג ראוי לציון, המצביע על העומק והאיכות של הנבחרת כיום, שאף יכולה לראות את עצמה מועמדת להעפלה לגמר אולימפי בחלק מן המשחים הללו.

לאחר פרסום כל הנבחרות שהעפילו במשחי השליחים, בדקנו עד כמה מדובר בהישג גדול ביחס לעולם וכמה נבחרות שולחות מספרים כאלו למשחקים האולימפיים הקרובים. להלן התוצאות:

  • שמונה נבחרות, מעצמות שחייה בכל קנה מידה, העפילו בכל שבעת משחי השליחים – אוסטרליה, איטליה, ארה"ב, סין, קנדה, בריטניה, צרפת ויפן.
  • מדרגה אחת מתחת נמצאת נבחרת גרמניה, שהעפילה לשישה משחי שליחים מתוך השבעה, כשהולנד וברזיל עם חמישה משחים כל אחת
  • בדרג הבא נמצאת ישראל – עם 4 העפלות שליחים, כאשר יחד איתה ספרד, שוודיה ופולין.
  • עוד 3 נבחרות העפילו ל-3 משחי שליחים – דרום קוריאה, הונגריה ויוון
  • ארבע נבחרות העפילו לשני משחי שליחים כל אחת – שווייץ, אירלנד, הונג קונג ודנמרק
  • את הרשימה משלימות הנבחרות שהעפילו למשחה שליחים אחד – ניו זילנד, טורקיה, סינגפור, סלובניה, סרביה, ליטא ואוסטריה.

פרנקל, גרומי, פולונסקי ולוקטב באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עדיין לא ידוע מה יהיה ההרכב הישראלי בכל אחת מהרביעיות, שכן ההחלטה תתקבל רק סמוך למועד התחרות בהתאם לתוצאות שישיגו השחיינים עד אז, אולם כבר כעת ברור כי הדבר יאפשר את הכללתן של עוד שלוש שחייניות בנבחרת, גם אם לא יצליחו להשיג קריטריון אישי – לאה פולונסקי, איילה ספיץ ודריה גולובטי ל-4X200 חופשי (בצוותא עם אנסטסיה גורבנקו שהשיגה קריטריון אישי)

בשליחי הגברים בסגנון חופשי המצב מורכב יותר ותהיה לצוות המאמנים החלטה קשה את מי להכליל בכל אחת מהרביעיות, שכן יש לא מעט מועמדים ראויים עם זמנים צפופים למדי. והסבוך ביותר הוא ההרכב לשליחים מיקס, שכן צריכה ליפול החלטה גם אילו סגנונות שוחות הנשים ואילו הגברים. בזכות ההישג הנהדר בפוקואוקה, השאלות הללו על השולחן וזה יהפוך את תחרויות המבחן עד המשחקים למרתקות במיוחד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שחר שני הגיב:

    שתי הערות:
    לגבי נבחרת הגברים במעורב, אנחנו במקום ה 18 כי הולנד עקפה אותנו באליפות העולם בקטאר. עדיין אבל יש סיכוי שהנבחרת שלנו כן תשתתף במשחה הזה, אם שתי נבחרות יפרשו, או שלא יעמדו בדרישת הקריטריון האישית.
    לגבי נבחרת המיקס, לדעתי עדיף לנו לפרוש מהמשחה הזה, כי המוקדמות שלו נופלים על הבוקר בו יש מוקדמות 100 פרפר לתומר פרנקל וגל כהן גרומי, ובנוסף מוקדמות 200 מעורב לאנסטסיה גורבנקו. לי נראה שהמשחים האישיים האלה יותר חשובים מאשר משחה השליחים הזה, שבו הרביעייה שלנו פחות טובה מאשר הרביעייה שהיתה לנו בטוקיו, ואין לה סיכוי לגמר

  • אהרון איסרס הגיב:

    הישג מדהים. כל הכבוד

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג