צפו: אליפות העולם באתלטיקה ננעלה עם דרמות על המסלול

תשעה ימים משובחים של אתלטיקה הגיעו לסיומם בבודפשט בסטייל עם פיניש מטורף של יקוב אינגבריגטסן ב-5,000 מטר, מרי מורה ב-800 ופמקה בול ב-4X400 עבור הולנד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אחרי שבבוקר מארו טפרי נעל את ההופעה של המשלחת הישראלית עם מדליית כסף היסטורית במרתון, אמש (ראשון) ננעלה אליפות העולם באתלטיקה באצטדיון בבודפשט, וכמו שהרגילה אותנו לכל אורך השבוע האחרון, גם ערב הנעילה סיפק דרמות גדולות ותחרויות מרתקות.

לכתבות נוספות בנושא:
"מי היה מאמין שאסתובב באליפות העולם ואשמע את המילים: Congratulations Israel?"
מארו טפרי: "אני עוד לא קולט את זה, כל כך שמח לייצג את המדינה שלי"
הישג היסטורי: מדליית כסף למארו טפרי במרתון באליפות העולם!
צפו: דופלנטיס התעופף, קיפייגון השלימה דאבל היסטורי והאמריקאים להטו בשליחים

5,000 מטר גברים
אחרי ההפסד המפתיע שלו ב-1,500 מטר, הפעם יקוב אינגבריגטסן נקם את נקמתו. ריצה טקטית יחסית שיחקה לידיו, אלא היה זה מוחמד קטיר הספרדי שהוליך בכניסה לישורת האחרונה, ולא היה נראה שהוא מאט. אלוף העולם הנורווגי לא התרגש, ובמטרים האחרונים פשוט הרים הילוך, כדי להקדים את יריבו ולשמור על תוארו ב-5,000 עם 13:11.30 דקות, 14 מאיות לפני קטיר. מי שהשלים את הפודיום היה ג'ייקוב קרופ הקנייתי עם 13:12.28 דקות.

800 מטר נשים
עוד ריצה דרמטית עם עקיפה לפני קו הסיום. כל העיניים הופנו לעבר האלופה המכהנת והאלופה האולימפית אתינג מו, אלא שהאמריקאית בת ה-21, שכלל לא היה בטוח שתגיע לבודפשט, לא הצליחה לשמור על תוארה. היא אמנם הלכה על ריצת חזית בקצב מהיר, אך נכנעה למדליסטית הארד מיוג'ין, מרי מורה הקנייתית, שבפיניש מסחרר קבעה שיא אישי מרשים של 1:56:30 דקות וניצחה את התחרות. קילי הודג'ינסון הבריטית סיפקה גם היא סיומת מהירה כדי לזכות בכסף, 31 מאיות אחרי מורה, בעוד מו הסתפקה בארד עם 1:56.61 דקות.

3,000 מטר מכשולים נשים
כאן הסיומת הייתה צמודה הרבה פחות כשווינפריד יאבי עשתה היסטוריה עבור בחריין עם ניצחון ראשון למדינה בריצה זו. הרצה בת ה-23 ממוצא קנייתי ידעה להגביר בדיוק בזמן לפני ההקפה האחרונה ולא הביטה לאחור עד לקו הסיום, אותו חצתה עם תוצאת השנה בעולם, 8:54.29 דקות. ביאטריס צ'פקואץ' הוותיקה מקניה זכתה בכסף עם 8:58.98 דקות וחברתה לנבחרת פיית' צ'רוטיץ' בת ה-19 הפתיעה עם הארד ו-9:00.69 דקות.

קפיצה לגובה נשים
אחרי פעמיים שזכתה במדליית כסף (ועוד ארד אולימפי) הפעם האוקראינית ירוסלבה מהוצ'יך עמדה הכי גבוה על הפודיום. הקופצת בת ה-22 צלחה בניסיון הראשון 1.99 מטר ובניסיון השני 2.01 מטר, במה שהבטיח לה את הניצחון על חשבון שתי האוסטרליות אלינור פטרסון וניקולה אוליסלאגרס, שזכו בכסף ובארד בהתאמה עם 1.99 מטר כל אחת. מיודעתנו מאליפות אירופה לנוער בירושלים אנג'לינה טופיץ' סיימה שביעית עם 1.94 מטר.

4X400 מטר נשים
אחרי הפסילה הרשלנית של האמריקאיות במוקדמות, הקרב עבר לבריטניה, ג'מייקה והולנד, אצלה הייתה זו פמקה בול שסגרה אחרונה ובראשה עדיין צרובה הנפילה מהיום הראשון של האליפות מהשליחים מיקס. אל שהפעם הסיומת הייתה כולה בול! סטייסי אן וויליאמס הקנדית הוליכה בביטחה והיה נראה שהזהב שלה, אולם אז אלופת העולם ב-400 משוכות החליטה שאין סיכוי שהיא מפסידה את זה ובזכות סיומת פנומנלית עקפה את הג'מייקנית על קו הסיום ועם 3:20.72 דקות נתנה להולנד את הזהב, 16 מאיות לפני ג'מייקה. הבריטיות זכו בארד עם 3:21.04 דקות.

4X400 מטר גברים
בניגוד למקצה הנשים, כאן האמריקאים לא זכו לתחרות של ממש מהזינוק עד הסיום, בו ריי בנג'מין הביא את המקל הביתה עם 2:57.31 דקות. הקרב היה לאחר מכן, ובסופו צרפת זכתה בכסף עם שיא לאומי חדש של 2:58.45 דקות, בריטניה השלימה את תמונת הפודיום עם 2:58.71 דקות.

הטלת כידון גברים
אחרי שהפסיד באליפות העולם אשתקד וזכה רק בכסף, הפעם האלוף האולימפי ההודי ניראז' צ'ופרה לא היה מוכן לוותר על הזהב. כבר בהטלה השנייה הוא קבע 88.17 מטר, מרחק שהעניק לו את הניצחון. ארשאד נדים סיים שני 87.82 מטר והעניק מדליה ראשונה והיסטורית לפקיסטן באליפות העולם, יקוב ודלייך הצ'כי זכה בארד עם 86.67 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג