צוקרמן בשיוט המדליות באליפות אירופה, ארד לראם מגן באליפות אירופה לנוער

גולשת הקייט פויל הישראלית עלתה מקום אחד אל המקום השביעי ותיאבק על מדליה ביום הנועל של האליפות בספרד, מגן הצעיר הרשים באליפות לסירות ILCA7 ועלה על הפודיום לאחר קרב צמוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ראם מגן וארז אליהו | צילום: THOM TOUW PHOTOGRAPHY

גולשת הקייט פויל הישראלית, גל צוקרמן, העפילה אתמול (שבת) לשיוטי המדליות באליפות אירופה המתקיימת בספרד, ותאבק היום על מקום על הפודיום. בתוך כך, היא גם הולכת ומתקרבת להבטחת הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בדגם זה.

לכתבות נוספות בנושא:
שני ישראלים בתמונת שיוטי המדליות באליפות אירופה בקייט פויל
בתוך 10 הגדולות: פתיחה טובה לגל צוקרמן באליפות אירופה בקייט פויל
בעקבות טעות של פורטוגל: ישראל זכתה בכרטיס אולימפי נוסף בשייט

צוקרמן יצאה ליום השיוטים האחרון בבית הזהב כאשר היא במקום השמיני, בתקווה להצליח לטפס עוד כמה מקומות בדירוג הכללי. היא ביצעה שני שיוטים טובים, אותם סיימה במקום החמישי והשישי, ושני שיוטים חלשים יותר במקומות 19 ו-14. בסופו של היום היא הצליחה לעלות מקום אחד בדירוג, עד למקום השביעי.

גל צוקרמן | צילום: Robert Hajduk

היום יתקיימו שיוטי המדליות באליפות, כאשר צוקרמן תתחרה בחצי הגמר הראשון, ושם תצטרך לצבור ניצחונות בשלושה שיוטים על מנת להעפיל לגמר. המשימה לא תהיה פשוטה, כיוון ששתי המתחרות שהעפילו לחצי הגמר ממקומות גבוהים יותר זוכות בניצחון ובשני ניצחונות בונוס, כך שכל ניצחון שישיגו לפני צוקרמן ירחיק אותה מהגמר.

במידה וצוקרמן תהיה הראשונה לצבור שלושה ניצחונות היא תעפיל לגמר התחרות, שם ממתינות כבר לורין נולו ופואמה נוילנד הצרפתיות, שסיימו את המוקדמות במקום הראשון והשני בהתאמה.

הגולשת הישראלית השנייה, מיה אשכנזי, לא הצליחה לצמצם את הפער מהפסגה וסיימה את התחרות במקום ה-15 הכללי, 5 מקומות פחות מהישג השיא שלה מהשנה שעברה. גם אשכנזי ביצעה שני שיוטים טובים, אותם סיימה 7 ו-8, אך שני שיוטים בעשירייה השלישית מנעו ממנה לעלות גבוה יותר והיא סיימה את חלקה בתחרות.

דור זרקה | צילום: Mark Lloyd

גם דור זרקה, שהתחרה בגברים, ניסה להיכנס לעשרת הגדולים, לאחר שיום לפני כן התמקם במקום ה-11 והיה צריך לסגור פער של שבע נקודות מהמקום העשירי. זרקה סיים את ארבעת שיוטי היום בעשיריה השנייה ונדחק עד למקום ה-14 הכללי.

ראם מגן זכה במדליית הארד באליפות אירופה לנוער בסירות ILCA7
היום הנהדר של השייט הישראלי נמשך גם באליפות אירופה לנוער (עד גיל 21) לסירות ILCA7, שהסתיימה עם הצלחה ישראלית מרשימה, כאשר ראם מגן זוכה במדליית הארד בתחרות הכללית ומדליית הזהב בתחרות עד גיל 19. יוגב אלקלעי סיים במקום החמישי. באליפות, שהתקיימה במיורקה, ספרד, התחרו 137 שייטים, כאשר ברוב ימי התחרות שררו רוחות קלות בלבד. מגן פתח את התחרות נפלא, כאשר הוא מסיים את היום הראשון במקום הראשון מאז לא עזב את חמשת הגדולים.

ראם מגן | צילום: THOM TOUW PHOTOGRAPHY

למרות יומיים הפכפכים בהמשך הצליח השייט הצעיר להתעלות ברגעי ההכרעה ואת שלושת השיוטים המכריעים של התחרות סיים בעשירייה הראשונה. השיוט האחרון היה המותח ביותר, שכן מגן פיגר בשתי נקודות אחרי המתמודד הצרפתי, בקרב על מדליית הארד. מגן סיים את השיוט במקום התשיעי והסתובב לראות היכן הצרפתי, שלא הצליח להידבק אליו, סיים ארבעה מקומות אחריו, וכך בפוטו פיניש זכה מגן במדליית הארד.

במקביל למדליה בתחרות לגילאי עד 21 זכה מגן גם במדליית הזהב בקטגוריית גילאי עד 19, כך שעמד פעמיים על הפודיום בתחרות. ראם משחזר: "היה לי ממש שבוע טוב. הקרב היה סופר צמוד ביני לבין הצרפתי על המקום השלישי ויש סיפור עצום בלהצליח לעשות את מה שהייתי צריך לעשות על מנת להביא את המדליה. אני חוזר לארץ לתקופת אימונים, אבל כל הזמן עם הפנים לאליפות העולם, שתהיה בקיץ, בתקווה להצליח להתברג שוב בפסגה".

ראם מגן על הפודיום | צילום: איגוד השייט בישראל

ארז אליהו, מאמן נבחרת ה ILCA: "ראם ויוגב עשו תחרות יפה מאוד בתנאים לא יציבים, אבל נשארו חזק בפסגה עם ביצועים מרשימים מאוד. הנבחרת מוכיחה את עצמה ויש לנו דור המשך מבטיח, שבינתיים משיג תוצאות מעבר למצופה. בעבודה נכונה נמשיך להגיע לתוצאות שיא".

גם יוגב אלקלעי מסיים תחרות מוצלחת מאוד מבחינתו, עם המקום החמישי, הישג השיא שלו בדגם, לאחר שגם הוא התחיל את התחרות היטב ולא נפל מחוץ לחמשת הגדולים לאורך כל ימי האליפות. עומר ורד וילנצ'יק, מי שהפתיע לפני חודש והשיג את הכרטיס האולימפי עבור ישראל כשסיים שמיני באליפות אירופה לבוגרים, פתח את התחרות בצורה חלשה מאוד, אך התקדם בהמשך וסיים את התחרות במקום ה-23. בנשים סיימה מאיה פילניק את האליפות בדגם ILCA6 במקום ה-29.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג