פלורנס קיפלגט תגיע לאליפות ישראל ב-10,000 מ'

שיאנית העולם ומנצחת מרתון שיקגו תגיע ביום רביעי למשוך את סאלם (סלאמוויט) באיולין באליפות ישראל ב-10,000 מ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פלורנס קיפלגט נחשבת לשם בדבר בעולם האתלטיקה גם בזכות היותה מחזיקת השיא העולמי לשעבר בחצי מרתון אותו השיגה בברצלונה לפני ארבע שנים כשקבעה 1:05:09 שע' וגם בזכות הניצחון שלה במרתון שיקגו בו התחרתה ב-2015 שם חצתה את קו הסיום בזמן של 2:23:34 שע' (המנצח והמנצחת גרפו לכיסם 100 אלף דולר כל אחד). שנה קודם לכן סיימה שלישית במרתון שיקגו ולאחר פסילתה של ריטה ג'פטו קודמה למקום השני.

פלורנס קיפלגאט רצה קנייתית למרחקים ארוכים

מנצחת מרתון שיקגו. פלורנס קיפלגאט | צילום: Katie Chan

כעת קיפלגט תגיע לישראל לאליפות ישראל שתתקיים בשבוע הבא על מנת למשוך את סאלם (סלאמוויט) באיולין ,24, שהשבוע התבשרה על התאזרחותה מתוקף נישואיה לאתלט ושיאן ישראל מארו טפרי. משרד הפנים העניק לה את תעודת הזהות הישראלית ועל כן היא יכולה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות וגם לכוון למשחקים האולימפיים טוקיו 2020. הגעתה של קיפלגט תהיה להוביל את באיולין בריצת 10,000 מ' על מנת להשיג את הקריטריון האולימפי לנשים שעומד על 31:25 דק'.

באיולין נשואה לשיאן ישראל במרתון ובחצי מרתון, מארו טפרי. השניים נישאו באתיופיה, אך מאחר והיא לא יהודיה, משרד הפנים היקשה עד היום את קבלת האזרחות הישראלית שלה. באיולין היא רצה מוכשרת למרחקים ארוכים, גם בכביש אך בעיקר במסלול שבו היא מתמחה במרחקים של 5,000 ו-10,000 מטרים. רק לפני שבוע היא השתתפה בחצי מרתון ברלין, שם סיימה במקום השלישי הכללי בזמן של 1:09:02 שעה. רק לונה צ'מטאי סלפטר רצה מהר יותר מזה מבין הישראליות. מלבד זאת, במקצה ל-10 קילומטרים במרתון תל אביב האחרון באיולין ניצחה בין הנשים בזמן של 31:53 דק'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג