מארו טפרי שבר את השיא הישראלי בחצי מרתון

יממה לאחר שלונה צ'מטאי סלפטר הדהימה בפראג, טפרי סיים במקום השישי בחצי מרתון ברלין בזמן של 1:02:05 שעה וקיצץ 17 שניות משיאו הישראלי. עלמיה סיים עשירי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יממה לאחר שיאה הישראלי המדהים של לונה צ'מטאי בחצי מרתון פראג, גם מארו טפרי הצטרף הבוקר (ראשון) לחגיגה כשסיים במקום השישי בחצי מרתון ברלין בזמן של 1:02:05 שע'. טפרי שיפר ב-17 שניות את שיאו הישראלי הקודם שנקבע בשנה שעברה בהמבורג.

עוד מתאמן של דן סלפטר שממשיך לטפס. מארו טפרי | צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה

חצי המרתון של ברלין הוזנק בתנאי מזג אוויר מצוינים ועם כ-37 אלף משתתפים. טפרי פתח בקצב מהיר מאוד ואחרי 5 קילומטרים רץ בקצב ממוצע של 2:55 דקות לקילומטר כשדרך על השטיח אחרי 14:32 דקות. הדבוקה המובילה במרוץ שכללה 5 רצים פרצה קדימה, ומרגע זה טפרי נותר למעשה לבדו. בקצב הממוצע שלו ירד לאזור 2:57-2:58 דק' לקילומטר, אבל זה לא מנע ממנו לשמור על המקום השישי, למרות שבקילומטרים האחרונים הוא נעקף אבל חזר אליו.

תוצאת הסיום של טפרי, 1:02:05 שעה, מהירה כאמור ב-17 שניות משיאו הישראלי הקודם, והנה עוד מתאמן של דן סלפטר שגרף ההתקדמות שלו ממשיך לטפס למעלה. איימרו עלמיה, אלוף ישראל בחצי מרתון, סיים במקום העשירי בזמן של 1:02:59 שעה. בכך הוא שיפר את שיאו האישי ב-5 שניות והופך לרץ הישראלי השלישי שירד מ-1:03 שעה בחצי מרתון. ימר גטהון סיים בזמן של 1:04:14 שע' והקדים בשנייה אחת את מלקם ג'מבר שקבע שיא אישי חדש (1:04:15 שע'). המנצח בחצי המרתון היה וויליאם וואניג'קו הקנייתי שחצה את קו הסיום בזמן של 1:01:00 שעה.

במרוץ לנשים, סיפאן חסן הגיעה לברלין במטרה לנסות ולשבור את שיא העולם לנשים (1:04:51 שעה) אבל בסופו של דבר היא היתה די רחוקה מזה, מה שלא פגע לה בניצחון אחרי שחצתה את קו הסיום בזמן של 1:05:46 שעה. סאלם באיולין, אשתו של מארו טפרי שעדיין מחכה לאזרחות ישראלית ומייצגת בינתיים את אתיופיה, סיימה שלישית בין הנשים בזמן של 1:09:03 שע'. אזאוונט טקה סיימה בזמן של 1:19:11 שעה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג