פותחים את השנה האולימפית: סבב גביע העולם בשחייה יוזנק בברלין

התחרות הראשונה מתוך שלוש בסבב היוקרתי תוזנק בסוף השבוע, כאשר את ישראל ייצגו אנסטסיה גורבנקו ודניס לוקטב. שדה עמוס בשחייניות ושחיינים בכירים ייאבקו על הניצחון. אדם פיטי חוזר לבריכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו מזנקת | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אחרי פגרה קצרה למדי, השחייה העולמית חוזרת לעניינים. מחר (שישי) תיפתח בברלין התחרות הראשונה של סבב גביע העולם, אשר צפוי להיות מרתק במיוחד עם הכניסה לשנה האולימפית. הסבב מזמן כמה מטובות וטובי השחיינים בעולם לשלוש תחרויות שייערכו שבוע אחרי שבוע, כאשר לאחר התחרות בגרמניה ייערכו תחרות גם באתונה ובבודפשט.

לכתבות נוספות בנושא:
הדרך לתהילה, האיומים על חייו ומה הוא עושה בר"ג? מייקל אנדרו בראיון בלעדי
הקטגוריה הפתוחה לטרנסג'נדריות בגביע העולם בשחייה בוטלה
המשחה שכולם מצפים לו: כל מה שצריך לדעת על פורט2פורט
האמריקאים והאוסטרלים חוששים? שליטה סינית בבריכה במשחקי אסיה

הנציגות הישראלית תהיה קטנה הפעם, כאשר רוב השחיינים הבכירים נמצאים במכללות. אלופת אירופה אנסטסיה גורבנקו ושיאן ישראל דניס לוקטב יהיו הנציגים כחול-לבן, כאשר גורבנקו צפויה להיאבק על הפרסים הכספיים והדירוג הכללי בסבב. הישג השיא של שחיין ישראלי בסבב הוא המקום השמיני של יעקב טומרקין לפני שנתיים, כאשר גורבנקו עצמה דורגה במקום התשיעי אשתקד, בהישג נאה בפני עצמו.

בזירה העולמית ההרשמות עמוסות שמות גדולים, ביניהם ניתן למצוא את מייקל אנדרו, שמגיע ישר מישראל וסיפר בראיון בלעדי לשוונג כי בכוונתו לנסות להשיג את המקום בנבחרת ארה"ב לאליפות העולם דרך התחרויות הללו. מי שיתפווס גם הוא את תשומת הלב הוא שיאן העולם אדם פיטי הבריטי, אשר ישוב להתחרות לאחר תקופה ארוכה, בה התמודד עם בעיות מנטליות. שחיין נוסף ששיתף בבעיותיו אלה, קריסטוף מילאק, היה אמור להשתתף כבר בברלין אולם בחר לדחות את חזרתו להמשך הסבב.

שחייניות ושחיינים בכירים נוספים שיגיעו להתחרות הם האלופה הנצחית שרה שוסטרום, קיילי מקיואן האוסטרלית, אלוף העולם הסיני הטרי צ'ין הייאנג, שצפוי להראות דומיננטיות בקרבות החזה מול פיטי, קיילי מאס הקנדית, קייט וברונטי קמפבל האוסטרליות, ז'אנג יופיי הסינית, שיבון הוהי מהונג קונג המתאמנת יחד עם גורבנקו, רותה מיילוטיטה הליטאית ועוד.

אדם פיטי | צילום: Agência Brasil, Wikimedia

הפרסים הכספיים בתחרות אטרקטיביים במיוחד ביחס לעולם השחייה, כאשר המנצח והמנצחת בסבב כולו זוכים מלבד בגביע קריסטל יפהפה גם ב-100 אלף דולר כל אחד, כאשר כל שבירה של שיא עולם מזכה ב-10,000 דולר נוספים. מקום ראשון בדירוג הכללי של כל אחד מהמפגשים מזכה ב-12 אלף דולר נוספים, כאשר פרסים נאים מוענקים עד המקום ה-20 בכל מפגש. בעונה שעברה, ביטה נלסון ודילן קרטר היו אלו שזכו בסבב כולו, כאשר נלסון גרפה לכיסה סך פרסים של 152 אלף דולר וקרטר 160 אלף.

אחד מנקודות העניין הנוספות של התחרות הייתה אמורה להיות השקת הפיילוט של מגדר שלישי לצד הנשים והגברים, קטגוריה פתוחה, אליה היו אמורים להשתייך בין היתר טרנסג'נדריות ששינו את מינן. אלא שהיעדר נרשמים כלל לקטגוריה זו גרמה לביטולה כליל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג